Gasteizko tren-geltoki berria 2030ean amaitzea espero dute, eta, ondoren, lurperatzeari helduko diote
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
AHTak Gasteizen izango duen geltokia. Irudia: Irekia
Gasteizko tren geltoki berria 2027aren amaieran hasiko dira eraikitzen, eta 2030erako amaituta egongo da, abiadura handiko treneko bidaiariak hartzea espero baita, Jose Antonio Santano Garraio Estatu idazkariak iragarri duenez.
Udaletxean emandako prentsaurrekoan, Maider Etxebarria alkatearekin eta Montserrat Rallo Adifeko proiektuen zuzendariarekin batera, Santanok Gasteizen geltoki berri bat eraikitzeko lehen fasea aurkeztu du. Bigarren fasea, lurperatzea, aurrerago egingo da, data zehatzik gabe.
Gaur egungo geltokiaren eraikina, 1934koa, kontserbatu egingo da. Atari txikia du, 300 metro karratukoa, eta handitzearekin batera, bidaiarientzako 2.000 metro karratura iritsiko da, nasa eta eskailera mekaniko hobeekin eta Dato kalearen eta unibertsitatearen arteko lotura hobearekin.
Gasteizko geltokitik urtean 850.000 bidaiari igarotzen dira gaur egun, eta 2030erako aurreikusitako abiadura handiko trena iristen denean, urtean 4,7 milioi bidaiari hartzea espero dira; horietatik erdiak baino gehiago barne-trafikokoak izango dira.
Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) beste bi hiriburuetan, aurreratuena Donostiako geltokia da, laster amaituko dena; Bilbon, berriz, Basaurira iristeko behin-behineko irtenbide bat aukeratu da.
Gasteizko kasuan, geltokia handitzea ez dela behin-behineko konponbidea berretsi da, baizik eta lurperatzearekin batera bigarren fase batean amaituko diren lanen lehen fasea.
Saihesbidea
Egungo geltokia handitzeaz gain, gaur beste proiektu garrantzitsu bat iragarri dute: merkantzia trenentzako bypass bat egitea, Arabako hiriburua inguratu dezaten.
Gaur egun merkantzientzako hub bat egiteko lanak amaitzen ari dira Jundiz industrialdean, Gasteizko kanpoaldean, eta helburua saihesbide bat sortzea izango da, merkantzia trenak hiriaren erdigunetik, hau da, geltokitik, igaro ez daitezen.
Saihesbide berri horri esker, merkantziak ez dira hiriaren erdigunetik igaroko, eta, gainera, geltokiaren bigarren fasea, lurperatzea, nabarmen merkatuko da.
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
Gasteizek saihesbidea eraikiz gero merkantziak sartuko ez liratekeelako abantaila duenez, nabarmen laburtuko litzateke obren fasea, baina, hala ere, ez da eman geltokia lurperatzeko datarik.
Lehen faseko lanak, geltokia handitzea eta merkantzientzako saihesbidea, Ministerioak ordainduko ditu oso-osorik, baina ez da kosturik zehaztu; lurperatzean, berriz, EAEko erakundeek ere jarriko lukete dirua.
Santanok ez du xehetasun berririk eman Abiadura Handiko Trenaren (AHT) loturari dagokionez. "Lagin-zuloak egiten ari gara, eta laster erabaki bat hartuko dugu", esan du.
Zure interesekoa izan daiteke
Martxoan hasiko dira Ertzaintzako lan-eskaintza publikoko azterketak, 150 plaza betetzeko
Probak plantilla indartzeko eta agenteen defizita estaltzeko planaren barruan sartzen dira.
Talgoren egoitza soziala eta fiskala Gasteizera itzuli da
Talgoko akziodunen aldaketa sinatu dute euskal partzuergoak (Sidenor, Finkatuz -Eusko Jaurlaritza- eta Vital) eta SEPI Industria Partaidetzarako Espainiako Gobernuaren menpeko sozietate publikoak. Halaber, taldearen egoitza soziala eta fiskala Ribabellosara (Araba) itzuliko da.
Unai Rementeria, BBK Fundazioaren presidente berria, Xabier Sagredoren ordez
Erakundearen Patronatua asteazken honetan bildu da, Bilbon, erabakia berresteko, ohar bidez jakinarazi duenez.
Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak eutsi egingo diote Urdaibain 300 milioi inbertitzeko planari
Aldundia, Jaurlaritzarekin batera eta "20 udalekin batera", uztailetik ari da "enpresen lehiakortasuna" bultzatzeko plana ezartzen, lurzoru industriala sortzeko, lanbide-heziketa indartzeko, eskualdean egon ohi diren sektore ekonomikoen indarguneei balioa emateko neurriak hartzeko eta horien inguruan jarduera berriak sortzen saiatzeko.
Pentsiodunen mugimendua 24 orduko itxialdi bat egiten ari da Gasteizen, ostegun honetako manifestazioen atarian
50 pentsiodun inguru 24 orduko itxialdi bat egiten ari dira Gasteizko Koroatzearen elizan. Bihar, itxialdia bukatuta, manifestazioa egingo dute Arabako hiriburuan, Lanbidearteko Gutxieneko Soldatarekin parekatutako gutxieneko pentsioen osagarri bat aldarrikatzeko. Iruñean ere deituta dago manifestazioa.
Europak atzera egin du 2035ean errekuntza ibilgailuen salmenta debekatzeko asmoan
Auto elektrikoen eskariaren moteltzeak, sektorearen presioak eta Txinaren lehiak eraman dute Europako Batzordea erabakia hartzera: errekuntza-autoen ekoizpen "mugatua" baimenduko du 2035etik aurrera.
Bat eta Barik txartelekin ordaindu daiteke gaurtik Lurraldebusen
Abenduaren 23tik aurrera, Irungo eta Lasarteko hiri-autobusetan ere ordaindu ahal izango da Bat eta Barik txartelekin, eta Gipuzkoako gainerako herrietan, berriz, ordaintzeko makinak egokitu ahala erabili ahal izango dira.
Eusko Jaurlaritza: "Angularen egoerari buruzko azken txostenek erabaki hau hartzera behartzen gaituzte"
Leandro Azkuek, Eusko Jaurlaritzako Arrantza, Portu eta Itsasertzeko sailburuordeak, kudeaketa-plana eguneratzeko beharra azpimarratu du, "oraingo planak ez dituelako espero ziren emaitzak eman".
Angulazaleak: "Arrantzak soilik ez du angula hiltzen"
Unai Eizagirre Euskadiko Angulero Elkartearen presidenteak adierazi du angularen arrantzaren atzean lanbide bat dagoela, "gorde beharrekoa", eta dio debekuak ez duela "espeziea salbatuko".
Unai Rementeria izango da BBK Fundazioaren presidente berria
Bizkaiko ahaldun nagusi ohiaren hautagaitza gehiengo osoz onartu du gaur izendapen batzordeak, eta bihar Fundazioaren batzordeak berretsi beharko du.