Gasteizko tren-geltoki berria 2030ean amaitzea espero dute, eta, ondoren, lurperatzeari helduko diote
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
AHTak Gasteizen izango duen geltokia. Irudia: Irekia
Gasteizko tren geltoki berria 2027aren amaieran hasiko dira eraikitzen, eta 2030erako amaituta egongo da, abiadura handiko treneko bidaiariak hartzea espero baita, Jose Antonio Santano Garraio Estatu idazkariak iragarri duenez.
Udaletxean emandako prentsaurrekoan, Maider Etxebarria alkatearekin eta Montserrat Rallo Adifeko proiektuen zuzendariarekin batera, Santanok Gasteizen geltoki berri bat eraikitzeko lehen fasea aurkeztu du. Bigarren fasea, lurperatzea, aurrerago egingo da, data zehatzik gabe.
Gaur egungo geltokiaren eraikina, 1934koa, kontserbatu egingo da. Atari txikia du, 300 metro karratukoa, eta handitzearekin batera, bidaiarientzako 2.000 metro karratura iritsiko da, nasa eta eskailera mekaniko hobeekin eta Dato kalearen eta unibertsitatearen arteko lotura hobearekin.
Gasteizko geltokitik urtean 850.000 bidaiari igarotzen dira gaur egun, eta 2030erako aurreikusitako abiadura handiko trena iristen denean, urtean 4,7 milioi bidaiari hartzea espero dira; horietatik erdiak baino gehiago barne-trafikokoak izango dira.
Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) beste bi hiriburuetan, aurreratuena Donostiako geltokia da, laster amaituko dena; Bilbon, berriz, Basaurira iristeko behin-behineko irtenbide bat aukeratu da.
Gasteizko kasuan, geltokia handitzea ez dela behin-behineko konponbidea berretsi da, baizik eta lurperatzearekin batera bigarren fase batean amaituko diren lanen lehen fasea.
Saihesbidea
Egungo geltokia handitzeaz gain, gaur beste proiektu garrantzitsu bat iragarri dute: merkantzia trenentzako bypass bat egitea, Arabako hiriburua inguratu dezaten.
Gaur egun merkantzientzako hub bat egiteko lanak amaitzen ari dira Jundiz industrialdean, Gasteizko kanpoaldean, eta helburua saihesbide bat sortzea izango da, merkantzia trenak hiriaren erdigunetik, hau da, geltokitik, igaro ez daitezen.
Saihesbide berri horri esker, merkantziak ez dira hiriaren erdigunetik igaroko, eta, gainera, geltokiaren bigarren fasea, lurperatzea, nabarmen merkatuko da.
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
Gasteizek saihesbidea eraikiz gero merkantziak sartuko ez liratekeelako abantaila duenez, nabarmen laburtuko litzateke obren fasea, baina, hala ere, ez da eman geltokia lurperatzeko datarik.
Lehen faseko lanak, geltokia handitzea eta merkantzientzako saihesbidea, Ministerioak ordainduko ditu oso-osorik, baina ez da kosturik zehaztu; lurperatzean, berriz, EAEko erakundeek ere jarriko lukete dirua.
Santanok ez du xehetasun berririk eman Abiadura Handiko Trenaren (AHT) loturari dagokionez. "Lagin-zuloak egiten ari gara, eta laster erabaki bat hartuko dugu", esan du.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.