Gasteizko tren-geltoki berria 2030ean amaitzea espero dute, eta, ondoren, lurperatzeari helduko diote
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
AHTak Gasteizen izango duen geltokia. Irudia: Irekia
Gasteizko tren geltoki berria 2027aren amaieran hasiko dira eraikitzen, eta 2030erako amaituta egongo da, abiadura handiko treneko bidaiariak hartzea espero baita, Jose Antonio Santano Garraio Estatu idazkariak iragarri duenez.
Udaletxean emandako prentsaurrekoan, Maider Etxebarria alkatearekin eta Montserrat Rallo Adifeko proiektuen zuzendariarekin batera, Santanok Gasteizen geltoki berri bat eraikitzeko lehen fasea aurkeztu du. Bigarren fasea, lurperatzea, aurrerago egingo da, data zehatzik gabe.
Gaur egungo geltokiaren eraikina, 1934koa, kontserbatu egingo da. Atari txikia du, 300 metro karratukoa, eta handitzearekin batera, bidaiarientzako 2.000 metro karratura iritsiko da, nasa eta eskailera mekaniko hobeekin eta Dato kalearen eta unibertsitatearen arteko lotura hobearekin.
Gasteizko geltokitik urtean 850.000 bidaiari igarotzen dira gaur egun, eta 2030erako aurreikusitako abiadura handiko trena iristen denean, urtean 4,7 milioi bidaiari hartzea espero dira; horietatik erdiak baino gehiago barne-trafikokoak izango dira.
Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) beste bi hiriburuetan, aurreratuena Donostiako geltokia da, laster amaituko dena; Bilbon, berriz, Basaurira iristeko behin-behineko irtenbide bat aukeratu da.
Gasteizko kasuan, geltokia handitzea ez dela behin-behineko konponbidea berretsi da, baizik eta lurperatzearekin batera bigarren fase batean amaituko diren lanen lehen fasea.
Saihesbidea
Egungo geltokia handitzeaz gain, gaur beste proiektu garrantzitsu bat iragarri dute: merkantzia trenentzako bypass bat egitea, Arabako hiriburua inguratu dezaten.
Gaur egun merkantzientzako hub bat egiteko lanak amaitzen ari dira Jundiz industrialdean, Gasteizko kanpoaldean, eta helburua saihesbide bat sortzea izango da, merkantzia trenak hiriaren erdigunetik, hau da, geltokitik, igaro ez daitezen.
Saihesbide berri horri esker, merkantziak ez dira hiriaren erdigunetik igaroko, eta, gainera, geltokiaren bigarren fasea, lurperatzea, nabarmen merkatuko da.
Ez dago data zehatzik, baina, oro har, 15 urte inguru behar izaten dira (5 urte eraikuntza proiekturako eta 8 eta 10 urte lanetarako) hiri batean lurperatze lanak burutzeko.
Gasteizek saihesbidea eraikiz gero merkantziak sartuko ez liratekeelako abantaila duenez, nabarmen laburtuko litzateke obren fasea, baina, hala ere, ez da eman geltokia lurperatzeko datarik.
Lehen faseko lanak, geltokia handitzea eta merkantzientzako saihesbidea, Ministerioak ordainduko ditu oso-osorik, baina ez da kosturik zehaztu; lurperatzean, berriz, EAEko erakundeek ere jarriko lukete dirua.
Santanok ez du xehetasun berririk eman Abiadura Handiko Trenaren (AHT) loturari dagokionez. "Lagin-zuloak egiten ari gara, eta laster erabaki bat hartuko dugu", esan du.
Ekonomiari buruzko albiste gehiago
Auzitegi Gorenak atzera bota du ABRAren helegitea, eta 'Arabako Mahastiak' jatorri-deitura behin betiko baliogabetzea berretsi du
Uste du bederatzi urte hauetan "kalte larria" egin zaiela "Errioxa jatorri-deiturari, haren kideei, markari eta izen onari".
Gasteizko lorezainak lanera itzuli dira, gutxieneko zerbitzuak betetzeko
Gasteizko lorezainak lanera itzuli dira gutxieneko zerbitzuak betetzeko. Florida parkeko belarra mozten hasi dira. Belarra mozteko bost makina eta sasiak garbitzeko beste pare bat makinarekin ia hiru hilabetez ukitu gabe egon diren lorategiak zaintzen hasteko agindua jaso dute. Ezarritako zerbitzu minimoak gehiegizkoak eta justifikazio gabeak direla salatu dute lorezainek.
Hasi da hegaluzearen denboraldia: 8.000 kilo heldu dira Getariako portura
Datozen egunetan olatu handia espero da, euskal arrantzaleek hegaluze asko arrantzatu baitute kostaldetik gertu. Salneurria: 13 euro.
ELAk helegitea jarriko die Gasteizko lorezainei ezarritako gutxieneko zerbitzuei
Sindikatu abertzalearen ustez, "justifikaziorik gabekoak" dira eta "grebarako eskubidea urratzen dute". ELAk salatu duenez, "orain funtsezkotzat jotzen da baldintza prekarioak dituen lan bat".
Ekainaren 25etik eskatu ahal izango dira ibilgailu elektrikoak erosteko 7.000 eurorainoko dirulaguntzak
Eusko Jaurlaritzak Moves III 2025 plana martxan jarriko du, 14,9 milioi euroko partida bideratuta, mugikortasun elektrikoa sustatzeko eta autoak eta birkarga-puntuak erosteko dirulaguntzak emateko.
Euskadik Estatuko bigarren soldata-kosturik altuena izan du urteko lehen hiruhilekoan
Euskadin, soldaten kostua 2.543,50 eurokoa izan da lehen hiruhilekoan, eta Espainian, berriz, batez bestekoa 2.290,46 eurokoa.
Eusko Jaurlaritzak "ezohiko" gutxieneko zerbitzuak ezarri dizkio Gasteizko lorezainen grebari
Horiek finkatzerakoan, Ekonomia, Lan eta Enplegu Sailak Gasteizko Udaltzaingoaren eta suhiltzaileen bi txosten hartu ditu kontuan, "berdegune batzuen eta hiri-bide batzuen egungo egoeraren arriskuaz ohartarazten dutenak".
Hasi dira Avanza Gipuzkoa autobus konpainiako langileek antolatutako grebak
Asteburu honetan hasi dira lehen greba egunak, eta hurrengo asteburuetan ere luzatuko da.
Goia: ''Badirudi tasa turistikoa ezartzearen atarian gaudela''
Donostiako alkateak esan du horixe nahi izan dutela "beti", "turismoak sortzen duen aberastasunaz hiria ere aprobetxatzeko".
Emakumeen laneratzea, EAEko gizarteak azken 40 urteetan bizi izan duen aldaketa nagusienetako bat
1985. urtean, enplegu bat zeukaten pertsona guztien artean % 28 soilik ziren emakumeak. Gaur egun, ia erdiak dira (% 48). Etxetik kanpora lan egiten duten emakumeen ehunekoari begiratuta, aldeak oso handiak dira: % 31 80ko hamarkadan eta % 72 orain.