OBRAK
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Portugalete eta Leioa lotuko dituen ibai azpiko errepideak 2026ko lehen seihilekoan hasiko dira, 543 milioiko aurrekontuarekin

Elixabete Etxanobe Bizkaiko diputatu nagusiak defendatu duenez, itsasadarraren azpiko tunela "ez da ez kapritxo bat, ezta burutazio bat ere", eta bai, ordea, lurraldearentzako "behar bat".

18:00 - 20:00

Lamiakoko ibai azpiko tunelak Portugalete eta Leioa itsasadarraren azpitik lotuko ditu, Arrontegiko zubiaren alternatiba izateko: 2026ko lehen seihilekoan hasiko dira lanak eta 543 milioi euroko aurrekontu globala izango dute.

Elixabete Etxanobe Bizkaiko Ahaldun nagusiak itsasadarraren azpiko tunela eraikitzeko proiektua aurkeztu du, Bizkaiko Foru Aldundiaren Gobernu Kontseiluak onartu ondoren.

Diputatu nagusiak adierazi duenez, obrak zatitu diren lau loteak hurrengo hilabeteetan aterako dira lizitaziora, eta indusketak 2026ko lehen seihilekoan hasiko dira, 74 hilabeteko epean.

Aurrekontu orokorra 543 milioi eurokoa da, "inbertsio sendoa baina guztiz justifikatua"; izan ere, tunela eraikitzeak 290 milioiko ekarpena egingo dio Bizkaiko Balio Erantsi Gordinari, eta 4.300 lanpostu sortzen edo mantentzen lagunduko du.

Ibai-azpiko ibilbideak Artatzako (Leioa) eta Ballontiko (Portugalete) biribilguneak lotuko ditu lau minutu eskasetan, 3,2 kilometroko tunel-trazadurari esker eta beste 2 kilometroko lurpeko sarbideei esker, Barakaldoko Arrontegi zubia, Avanzada zubia eta A-8 autobidea bezalako ardatz aseak arintzeko.

Agerraldian, Etxanobek defendatu du itsasadarraren azpiko tunela ez dela "kapritxo bat, ezta burutazio bat ere", eta lurraldearentzat "behar bat" dela.

Ekonomiari buruzko albiste gehiago

Gehiago kargatu