MERKATARITZA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Txina Europatik gero eta gertuago, Artikoko bideari esker

Txinako 'Istanbul Bridge' zamaontziak Artikoan barrena lehen bidaia komertziala egin berri du Europara iritsi ahal izateko. Zetaren bide berria ere deitu diotenari esker, Asiako erraldoiaren eta Europaren arteko nabigazio denbora heren bat baino gehiago murriztuko da ohiko bidearekin alderatuta (Suezko kanala), eta horrek aukera berriak irekiko dizkie Txinako AliExpress, Shein eta Temu erraldoiei, besteak beste. 

zetaren bidea artikotik

Zetaren bidea Artikotik. EITB

Zetaren bide berriaren bila aritu da Txina aspalditik, eta ametsa betetzetik gero eta gertuago dago. Artikoa zeharkatuko duen iparraldeko bideak aukera emango dio nabigazio denborak eta kostuak nabarmen murrizteko. Gaur-gaurkoz, zamaontziek gutxi-asko 28-30 egun behar dituzte Suezko kanaletik barrena Europara heltzeko, eta bide berriari esker 18-20 egun nahikoak izango dira. 

Iparraldeko bideak aukera berriak irekiko dizkie Txinako AliExpress, Shein eta Temu erraldoiei, besteak beste. 

Txinako 'Istanbul Bridge' zamaontziak Artikoan barrena lehen bidaia komertziala egin du, Europara iritsi ahal izateko. Pasa den urriaren 19an iritsi zen ontzia Poloniako Gdansk portura, eta inaguruatu egin du China-Europe Arctic Express Route izenarekin bataiatu duten Europaren eta Ozeano Artikoaren arteko merkataritza bide berria. 

Zamaontzia pasa den irailaren 23an atera zen Txinatik, eta bidean geldialdiak egin ditu Erresuma Batuan (Felixstowe) eta Alemanian (Hanburgo), Gdanskeko (Polonia) portura heldu aurretik. 

Sea Legend Shipping itsas garraioaz arduratzen den Txinako enpresak Global Times egunkariari azaldu dionez, denborari dagokionez abantaila handiak ematen ditu bide berriak. Gaineratu duenez, bidaiak 2026an hasiko dira, astean behin edo hamabostean behin, nabigagarria den tartean. 

Gainera, konpainiak etorkizunean urte osoan zehar erabili nahi du bide hori. 

Enpresaren arabera, Artikoa zeharkatzeak karbono isuriak % 30 inguru murriztu ditzake, Suezko kanala erabiltzen denetan botatzen denarekin alderatuta. 

2023an, Txinako beste ontzi batek, 'NewNew Shipping'ek, antzeko bidaia pilotu bat egin zuen iparraldeko bidetik (NSR, ingelesez) Errusiaren laguntzarekin. 

Zure interesekoa izan daiteke

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

AEB eta Txina, Hego Pazifikoko uharteak kontrolatzeko lehia bizian. Zergatik?

Ozeano Barea Asia eta Amerika arteko itsaso handi-handia da. Han zehar itsasbideak, urpeko kableak eta era guztietako merkataritza trafikoa daude, etengabe. Horregatik, bide horiek bereganatu nahi dituzten potentziek ezinbestekoa dute ozeano erraldoi horretan dauden irlak kontrolatzea, base logistikoak, eta, kasu askotan, militarrak direlako. Hain zuzen, Estatu Batuek eta Txinak Pazifikoko 14 herrialde horiek kontrolatzeko sokatiran ari dira. Papua Ginea Berria milioi bat biztanle duen uharte bakarra da; txikiena, Niuee izeneko uhartea, ez da 2.000 biztanlera ere iristen. 14 horietatik 11 Txinarekin daude lerratuta. Hiruk baino ez dute Taiwanen subiranotasuna aitortzen. Batzuek, Papua Ginea Berria kasu, Estatu Batuekiko segurtasun akordioei eusten diete, beste batzuek, ordea, Txinarekin defentsa akordioak sinatu dituzte. Horren adibide da Salomon Uhartea. Mikel Reparaz, EITBren nazioarteko burua, han izan da.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Madurok konfirmatu egin du Trumpekin hitz egin duela: "Azkenaldian, askotan nabil ingelesez hitz egiten"

Nicolas Maduro Venezuelako presidenteak baieztatu egin du Donald Trump AEBko gobernuburuarekin hitz egin duela, herrialde horrek Kariben duen hedapen militarrak eragindako tentsioen eta nazio pretroliogilearen aire-konektibitatearen krisiaren erdian. Maduroren arabera, Etxe Zuria Miraflores jauregiarekin harremanetan jarri zen duela "hamar bat egun"; azaroaren 23an beharbada, baina ez du data zehatzik eman.

Gehiago ikusi