‘Soinujolearen semea’, erruaren eta iraganaren zama
Fernando Bernuesek aspaldidanik, 2005ean ‘Kutsidazu bidea, Ixabel’ filma egin zuenetik, zerabilen buruan ‘Soinujolearen semea’, Bernardo Atxagaren idazkeran aldi bat itxi zuen eleberria (2003), zinemara eramateko asmoa. Ezinezkoa izan zen, baina, euskal zinemagile batek, ekoizpen erraldoi bat egiteko asmoz, eskubideak erosita baitzeuzkan, Obabako mundua itxitzat eman zuen eta "Gizona bere bakardadean" liburuaren oihartzunak erakutsi zituen eleberria zinemaratzeko.
Bernuesek antzerkirako moldaketa egin zuen orduan, eta, proiekzioaren aurretik esan digunez, horrek asko erraztu dio, behin eskubideak ostera ere libre gelditutakoan, filmaren hari narratiboak zer bideri jarraituko zion zehazteko erabakia, Atxagaren eleberrian zenbait unitate narratibo tartekatzen baitira istorio nagusian.
Eta asmatu egin du EiTBren parte-hartzea duen pelikula hunkigarria josten. Patxo Telleria arduratu da gidoiaz, eta oso lan eraginkorra egin du: filmak, atzera eta aurrerako denbora jauzien bidez, nahieran gidatzen du ikuslea istorioko argi eta itzalen artean amaierako amildegirantz, orain bidelagun orain iruzurti.
Interpretazioei dagokienez, makina bat aktorek hartu dute parte, Euskal Herriaren historia itogarri, berunezko eta etsigarrian (iraganak harresi oro hausten duela erakusten du istorioak) hara-honaka ari den film batean ulertzekoa denez, eta emaitzak gorabeheratsuak dira, hartara. Nolanahi den, interpretazio azpimarragarri batzuek bere egiten dute ikuslearen arreta, hala nola Joseba Apaolazaren (bikain, soinujole faxistaren rolean), Mireia Gabilondoren, Eneko Sagardoyren eta Cristian Merchanen lan bikainek.
Mari Jose Olaziregi literatur kritikariak esan zuenez, ‘Soinujolearen semea’ eleberriak “epikotasun oro baztertu eta narrazio hanpatu heroikoak deuseztatzea” bilatzen zuen, eta filmak ere hortik jotzen du funtsean; forman, baina, filmak, behetik gora datorrela, ez du tregoarik ematen azken laurden epikoan, eta amaiera dirdiratsu batek, Fernando Velazquezen musikak hanpatuta, arnasa estututa uzten du ikuslea.
Huelvako zinemaldian eta Durangon oniritzi handiz (negar malkoak ikusi dira, Irudieneko argiak piztutakoan) erakutsi ondoren, Fernando Bernuesek aurreratu digu martxoan erakutsi nahiko luketela pelikula zinemetan. Merezi du ikustea.
Albiste gehiago kultura
Euskal Kultur Erakundearen lana, “mehatxupean”
30 urtean lehen aldiz, Frantziako Estatuak EKEri ematen dion dirulaguntza murriztuko du. Ipar Euskal Herrian euskal kultura sustatzen duen elkartearen etorkizuna “arriskuan” jar lezake horrek.
Gatibuk dantzan jarri ditu Bilboko Aste Nagusian bildutako jarraitzaileak
Gernikako taldeak giro paregabea sortu du Europa parkean, ostegun gauean eskainitako kontzertuan, jarraitzaileei agur esateko biraren baitan, oholtzatik betiko jaitsi aurretik.
Urteko lehen seihilekoan 11.000 ekitaldi kultural inguru egon dira Euskadin, iaz baino gehiago
Bizkaiak izan zuen jarduera kultural handiena (%45,5), ondoren Gipuzkoak (%38,9) eta azkenik Arabak (%15,6).
Fermin Muguruzak iluntzean Irunen eskainiko duen kontzerturako gida
Artista polifazetikoak bere auzoan joko du, Urdanibia plazan, hamarkada bat baino gehiagoren ondotik, eta jendetza espero denez, Udalak mapa bat osatu du, informazio praktikoa biltzen duena.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Jamie Cullumek ireki du aurtengo Jazzaldia kontzertu "intimo" batekin, Kursaalean
Abeslari britainiarra ia ohiko bihurtu da Jazzaldian, eta aurtengoa bere bosgarren aldia da. Hau ez da Jamie Cullumek eskainiko duen kontzertu bakarra izango, izan ere, Zurriolako hondartzan doako kontzertu bat eskainiko du, bere hitzetan "festa bat" izango dena.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.