Pablo Berger: 'Izendapenek jokatzen jarraitzeko aukera ematen dizute'
2013ko Goya sarietan 10 garaikur bereganatu eta gero, Pablo Berger zuzendariak (Bilbo, 1963) hitzordua du berriz Espainiako zinemaren urteroko galarekin. Oraingoan, Abracadabra filmak eramango du bertara, Blancanieves-en aldean erabat ezberdina izanagatik “haren ahizpa” den filmak, osagai nagusi berak baitituzte biek, Bergerren hitzetan: “emozioa, umorea eta ustekabea”.
Oraingoan, zortzi sailetan izendatuta dago Abracadabra; besteak beste, Berger bera jatorrizko gidoi onenaren atalean, Antonio de la Torre gizonezko aktore onenaren atalean, Maribel Verdu emakumezko aktore nagusi onenaren atalean eta Jose Mota bigarren mailako gizonezko aktore onenarenean.
Abracadabra-k zortzi izendapen lortu ditu Goya sarietarako. Zelan hartu dituzue? Espero zenuten halakorik?
Aurreko pelotoiko filmetako bat izatea magikoa da. Zortzi izendapenak oso ondo ari zara esaten dizuten lankideen zortzi bizkarreko lakoak dira.
Denok atsegin ditugu laudorioak eta sariak, baina izendapenen forma hartu duen aintzatespen honen alderik onena da filmak ikusgarritasuna hartu duela berriz, eta, ondorioz, jende gehiagok ikusiko du Abracadabra aretoetan, DVDan eta plataformetan.
Espero ote genuen? Ez, egia esan. Izendapenak lortzea loterian dirua atzera egokitzea bezalakoa da: jokatzen jarraitzeko aukera ematen dizu.
Zu zeu izendatuta zaude, jatorrizko gidoi onenaren atalean. Zerk bultzatu zintuen istorio hau idaztera?
Duela hogeita hamar urte baino gehiago, zuzeneko hipnotismo ikuskizun batean izan nintzen, diskoteka batean. Nirekin zegoen lagunak bere burua boluntariotzat aurkeztu zuen sinesgogor, desafioa jotzeko asmoz.
Ni eta, batik bat, bera ezustean harrapatuta, berehala hipnotizatu zuten, eta ziplo erori zen. Ordudanik, “I’m a believer”, Monkees taldearen kantuak dioen moduan.
Ikusi dituzu jatorrizko gidoi onenaren atalean izendatuta dauden gainerako filmak (Estiu 1993, Handia eta Verónica)? Zer iruditu zaizkizu?
Ikusi ditut, noski; pantaila handian, gainera. Zoragarriak dira hirurak. Espainiar zinemaren “uzta” ederra egon da 2017an.
Jatorrizko gidoi onenaren atalean izendatuta dauden hiru filmak oso ezberdinak dira beraien artean, eta horrek agerian uzten du industriaren dibertsitatea: katalanez filmatutako drama txiki bat, euskarazko film epiko bat, beldurrezko ohitura-film bat eta Abracadabra genero nahasketa. Zer gehiago eska daiteke?
Blancanieves-ekin hamar sari irabazi eta gero, aldatu da horrelako galei aurre egiteko aldartea?
Alde batetik bai eta bestetik ez. Batetik, lasai joaten zara, zure apaletan hainbat goya dituzulako dagoeneko, baina, bestalde, kirioak dantzan edukitzen dituzu sabelean, pozgarria izaten baita beti zure pelikula Goya sariekin ohoratzea. Batez ere, izendatutako lantaldeetako buruek eta aktoreek “buruhandia” etxera eramatea nahi duzu.
Blancanieves-en ostean, Abracadabra egin zenuen, erabat film ezberdina. Nahita bilatu zenuen tonu aldaketa muturreko hori?
Blancanieves-en aurreko erantzuna da Abracadabra. Batak zuri-beltzezko kolore kontrastatua zuen, eta Abracadabra-n kolore saturatuak erabili ditugu. Blancanieves mutua zen, eta Abracadabra zaratatsua. Blancanieves melodrama gotikoa zen, eta Abracadabra komedia beltza. Eta horrela, ad infinitum.
Abracadabra-ren abiapuntua lantalde tekniko eta artistiko berarekin Blancanieves-etik oso ezberdina izan behar zen filma egitea izen zen.
Baina oso film ezberdinak izanagatik, Abracadabra eta Blancanieves filmak “ahizpak” dira, nire film guztietako osagai berak baitituzte: emozioa, umorea eta ustekabea.
Proiektu berririk baduzu esku artean?
Oraintxe bertan, Torremolinos 73-eko megafonoa eskuan daukat, eta jendeari oihuka ari natzaio, Abracadabra ikus dezaten. Nire filma saltzen ari naiz, Espainian eta mundu osoan. Azken hilabeteetan, Londresen, Parisen, Erroman, Miamin eta Bruselan egon naiz filma iragartzen.
Albiste gehiago zinema
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".
‘Zeru Ahoak’, Almandozen azken lanaren lehen irudiak aurkeztu dituzte
Lau ataleko serie noir laburra da eta Nagore Aranburu aktore azpeitiarra da protagonista. Orain ikusi ez den Bilbo erakustea da asmoa. Donostia Zinemaldiaren 73. Edizioko Sail Ofizialeko Emanaldi Berezietan hartuko du parte.
Alauda Ruiz de Azua zuzendari bizkaitarra lehen aldiz lehiatuko da Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra lortzeko, ‘Los Domingos’ filmarekin
Film honek klausura-komentuko kontenplazio-bizitzak erakarri egingo duen gazte aparteko eta idealista baten istorioa jorratzen du. Ruiz de Azuaren lehen film luzea 'Cinco lobitos' izan zen.
"Gaua" eta "Decorado" euskal ekoizpenak Sitgeseko zinema jaialdian lehiatuko dira
Paul Urkijoren film berria eta Alberto Vázquez galiziarraren animaziozko lana urriaren 9tik 19ra Kataluniako kostaldeko herrian egiten den zinemaldiko Sail Ofizialean izango dira.
Urriaren 10ean estreinatuko dute “Karmele” filma
Lehenago, Asier Altunaren filma Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean proiektatuko dute. Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy dira protagonistak, eta “Elkarrekin esnatzeko ordua” Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago.
Karmele, Maspalomas eta Zeru ahoak Zinemaldiko Sail Ofizialean egongo dira
Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen. Euskarazko hiru jasoko ditu aurtengo edizioaren Sail Ofizialak: Koldo Almandozen Zeru Ahoak, Asier Altunaren Karmele eta Moriartiren Maspalomas. Azken hori, gainera, Maskorra eskuratzeko lehian izango da.
Euskarazko hiru ekoizpen jasoko ditu Donostiako Zinemaldiaren Sail Ofizialak
“Maspalomas” Moriarti hirukotearen filma Maskorretarako lehian izango da, eta “Karmele” Asier Altunaren filma eta “Zeru ahoak” Koldo Almandozen seriea, lehiatik kanpo. Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen.
Ion de Sosak Locarnoko zinema jaialdian estreinatuko du “Balearic”
Donostiar zinemagilearen film luzea Concorso Cineasti del Presente sailean lehiatuko da Suitzako hiriko jaialdian.

"Jone, batzuetan" Sara Fantovaren filma irailaren 12an estreinatuko dute
Malagako zinema jaialdian eta D’A Film Festivalen sariak jaso eta gero, Josean Bengoetxea eta Olaia Aguayo protagonista dituen pelikula zinema aretoetara iritsiko da.