Will Smithek barkamena eskatu du Rocki emandako zaplaztekoagatik: "Onartezina eta barkaezina da"
Will Smith aktoreak barkamena eskatu du Oscar sarien 94. edizioko galan egindako erasoagatik. Aktoreak belarrondokoa eman zion Chris Rock umoregileari, horrek Jada Pinkett emaztearen orrazkeraren inguruko txiste bat egin ostean.
"Oscarretan bart izan dudan jarrera onartezina eta barkaezina izan da", adierazi du Instagram sare sozialean zabaldutako mezu batean. Smithen hitzetan, indarkeria "pozoitsua eta hondatzailea da", eta aitortu du txisteen jomuga izatea bere "lanaren parte" dela.
"Jadaren (emaztea) osasun egoerari buruzko txistea entzutea gehiegi izan zen niretzat, eta emozionalki erreakzionatu nuen", azaldu du.
"Rikardo erregea" filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren saria irabazi zuen aktoreak esan duenez, "lotsatuta nago, eta nire ekintzak ez ziren bat etorri izan nahi dudan gizonari dagozkionekin. Ez dago tokirik indarkeriarentzat maitasun eta ontasunaren munduan".
Smithek Hollywoodeko zinema akademiari, galaren ekoizleei eta mundu osoko ikusleei ere eskatu die barkamena: "Williams familiari eta 'Rikardo erregea' filmeko familiari ere barkamena eskatu nahi diet. Damu dut nire jarrerarekin gu guztiontzat bidaia zoragarria izan den hau zikindu izana. Aurrera doan lan naiz".
Hollywoodeko Akademiak Smithen aurka egingo ote duen aztertzeko ikerketa abiatuko duela iragarri eta ordu batzuetara kaleratu du oharra aktoreak.
Galan, Chris Rock Dolby antzokiko agertokira igo zen dokumentalik onenaren Oscarra aurkezteko, eta txantxa bat egin zuen Jada Pinkett-Smithen buru soilduaren inguruan (alopezia duela iragarri du), beraren itxura Ridley Scotten film ezaguneko O'Neil tenientearekin konparatuta.
Pinkett-Smithek etsipenez begiak itxi eta gero, Will Smith eserlekutik altxatu, eta agertokira igo zen Rocki belarrondokoa emateko. "Utzi nire emaztearen izena zure aho putatik kanpora", oihukatu zion nahas-mahasaren erdian bere aulkira itzulitakoan.
Zure interesekoa izan daiteke
Jende-oste handi batez inguraturik eraikitako basoan
Gero eta luzeagoak dira filmen bukaerako kredituak, gero eta jende-multzo handiagoa baita ezinbesteko pelikula bat osatzeko. Are, Gaua filmean bezala, fantasiaren mugetan aritzen bagara.
“Lurdes Iriondo, ez gera alferrik pasako” dokumentala zinemetatik pasatuko da
Iruñean, Bilbon, Donostian eta Madrilen izango da ikusgai filma estreinaren egunean, azaroaren 14an, eta herriz herri erakutsiko dute gero: Tolosa, Lasarte, Basauri, Aramaio…
Paul Urkijo: "Euskal izaki mitologikoak modu eder eta epikoenean erakutsi nahi nituen"
Gaua filmean berritzen eta omentzen diren izaki eta kondaira mitologikoez mintzo zaigu Paul Urkijo, EITBrentzat primizian: Gaueko, Inguma, Mateo Txistu, Akerbeltz... Aita Barandiaranek jasotako objektu eta kondairak, sorginkeria uxatzeko erritualak, sorginkeriarekin lotutako esaldi eta elezaharrak... Urkijok euskal tradizioa arakatu du bere hirugarren film luzean. Haien errepasoa egin eta, konjurua oker esan zuen gizona hegaz nola jarri zuen ulertzeko trukoa argitu digu, esate baterako.
Paul Urkijo: “Txikitan jaso nituen gaueko istorio guztien multzo bat da ‘Gaua’”
Gaua pelikula epikoaren zuzendariak azaldu duenez, “Inkisizioak sortu zituen gezurrak hartu, geureganatu, elikatu eta haien kontra jaurtitzeko” egin dute filma. “Bide argitsutik joateko esaten digute, baina batzuetan bide horretatik aldendu behar zara, beldurrak eta iluntasuna zeharkatu, zoriontasunera eta askatasunera iristeko, nahi dugun modukoak izateko”. Arabar zuzendariak eta Iñake Irastorza, Ane Gabarain eta Elena Irureta aktoreek EITBren parte-hartzea duen ekoizpenaren zertzelada batzuk aletu dizkigute bideo esklusibo honetan. Filmatze “gogor eta luzearen” sekretu batzuk eman dizkigu Yune Nogueiras protagonistak ere: “Paulekin lan egiteko ametsa bete dut”.
“Gaua”n ez galtzeko koordenadak: pelikularen materiala primizian
Paul Urkijoren hirugarren film luzea ostiralean, hilak 14, iritsiko da zinema-aretoetara. Lehenago, Urkijok berak pelikularen gako batzuk eman dizkigu primizian, gauean murgiltzeko mapa modura erabil ditzagun.
"Singular" Alberto Gastesiren filma azaroaren 28an iritsiko da zinema aretoetara
Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey dira Alberto Gastesi donostiar zinemagilearen (Gelditasuna ekaitzean, Argi gorriak) bigarren film luzearen protagonistak "Adimen artifizialaren mugak eta giza dolua aztertzen dituen zientzia-fikziozko thriller honek EITBren parte-hartzea du, eta azaroaren 28an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara, fantasiazko zinemaren Sitgeseko jaialdian estreinatu ondoren. Diana (Lopez Arnaiz) Adimen Artifizialean aditua da, eta udako etxe zaharrera joango da Martin senar ohiarekin elkartzeko, hamabi urtez elkar ikusi gabe egon eta gero. Hasierako giro ona hankaz gora jarriko du, baina, gertakari batek: Andrea batuko zaio bikoteari, bikotearen semea zenarekin antz misteriotsua duen mutikoa.
Omenaldia egin diote Jose Ramon Soroizi Legorretan
Maspalomas pelikula estreinatu dute larunbat honetan Legorretan (Gipuzkoa), eta Jose Ramon Soroiz omendu dute bertan, horren jaioterria baita. Filma ikusteaz gain, herritarrek aktorea aurrez aurre ikusteko eta entzuteko aukera izan dute.
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.