Merkantzia-trafikoa %5,1 hazi da Bilboko Portuan
Bilboko Portuko merkantzia-trafikoak %5,12ko igoera izan zuen iaz, 32,4 milioi tonara helduz. Honela, hiru urtez jarraian gorako joera izan du, %12,11ko igoera lortuz. 2007 eta 2012 artean, berriz, merkantzia-trafikoak %25eko beherakada izan zuen.
Asier Atutxa Bilboko Portuko Agintaritzako presidenteak portuko merkataritza-jardueraren 2015eko balantzea ezagutzera eman du astelehen honetan eskaini duen prentsaurrekoan.
Merkatuak %5,12 egin du gora (%6,02koa da igoera tokiko trafikoa eta hornidura kontuan hartuz). Atutxak nabarmendu du Bilboko Portua %84ra heldu zela iaz merkantzia-trafikoan, 2007an lortutako errekorra errepikatuz. “Aurtengo aurreikuspenen arabera, masa likidoetan, edukiontzietan eta merkataritza orokorrean %3 haziko da”, azpimarratu du Atutxak.
2015ean, masa likidoen trafikoa %11,3 hazi zen, 18,1 milioi tonara iritsiz, batez ere Petronor enpresaren jarduerak lagunduta. Masa solidoek 4,5 milioi tonako trafikoa suposatu dute, %1,43ko beherakadarekin; edukiontzi-merkataritzak, 6,4 milioi tona eta %2,2ko beherakada.
Azkenik, zama konbentzionalak 3,2 milioi tonara heldu dira, %1,96 jaitsita. Edukiontzi kopuruak %0,5eko beherakada izan du, 627.302 TEUetara helduz (TEU bat edukiontzi estandar baten zama-ahalmena da), eta hozkailu-edukiontzietan % 23 hazi dira.
Trenez iritsitako merkantziak
Atutxak trenez heldutako merkantzia-trafikoaren garrantzia nabarmendu du. 2015ean, 4.186 trenek eraman zituzten zamak Bilboko Portura, %5eko igoera suposatuz.
Gainera, gogorarazi du “lehenbailehen” hasi behar dela Trenbidearen Hegoaldeko Saihesbidea lehenengo fasea. Bilboko Portuko Agintaritzako presidentearen arabera, “urte bat edo bitan” hasi beharko lituzkete lanak. Halaber, Atutxak ohartarazi du Bilboko Portua Estatuan zama gehien garraiatzen duena dela. Are gehiago, edukiontzien %23 eta karga lehorreko %16 sistema hau erabili dute Bilboko Portuan.
Aurreko urtean, inportazioak %5 igo ziren, eta esportazioak %4. Europa Atlantikoa merkatu nagusia izan zen (trafiko osoaren %37), eta ondoren Ipar Atlantikoko Amerikakoa (trafikoaren %16), % 15eko hazkundearekin.
Bidaiari kopuruari dagokionez, Atutxak azaldu du ferry eta kruzero bidez heldutakoen artean, 165.222 zenbatu dituztela (2014an baino % 3 gehiago). 2016an, kruzero kopuruak %20ko igoera izatea espero dute, eta, ondorioz, bidaiari-kopuruak %25eko hazkundea izango duela.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.