Sinatu dute hegoaldeko tren saihesbidea egiteko hitzarmena
Soraya Saenz de Santamaria Espainiako Gobernuaren presidenteordea izan da Jaurlaritzako ordezkariekin batera Ezkerraldeko hegoaldeko tren saihesbidea egiteko hitzarmenaren sinaduran. Lanak 2020ean hasiko dira eta 550 milioi euro inguru inbertituko dituzte.
Cristobal Montoro Ogasun ministroak, Iñigo de la Serna Sustapenekoak eta Arantxa Tapia eta Pedro Aspiazu Azpiegitura eta Ogasun sailburuek sinatu dute hitzarmena.
Gaurko sinadurarekin, Sustapen Ministerioak eta Jaurlaritzak martxoan izenpetu zuten protokoloa bete dute. Akordioa dagoeneko onartua dute Ministroen Kontseiluak eta Eusko Jaurlaritzak. Gainera, Eusko Legebiltzarraren oniritzia jaso zuen duela egun batzuk.
Euskal Kupoaren bitartez finantzatuko dute prozesu guztia, azterketetatik, lanen kudeaketa eta desjabetzeetara.
Tapiaren esanetan, "bi albiste on" ekarri ditu sinadurak: alde batetik, Ezkerraldeko herritarren bizi kalitatea "nabarmen" hobetuko da, merkantzia trafikorik gabe geratuko direlako, eta bestetik, portuaren lehiakortasuna handitu egingo da.
Aurrekontuko 549 milioi euroetatik 464 milioi bi zatitan inbertituko dituzte: Serantes-Olabeaga tunelean eta Barakaldo-Basauri tartean. Biak Eusko Jaurlaritzak eramango ditu aurrera.
Nafarroa 'Euskal Y'rekin lotzeko bi aukera
Espainiako Gobernuak, Nafarroakoak eta Jaurlaritzak aztertzen jarraituko dute Nafarroa 'Euskal Y'rekin nola lotu, bi aukera baitituzte: Iruñea eta Gasteiz zuzenean lotzea edo Ezkiotik bideratzea, askoz garestiagoa.
Hain zuzen ere, Gipuzkoatik egiteko 1.670 milioi euroko kostua izango luke, BEZ gabe, Aralar mendizerra saihestu beharko lukeelako.
Beste aukera, zuzenean Arabako hiriburura doana, merkeagoa izango litzateke, 720 milioi euro inguru hain zuzen ere.
Sustapen ministroak esan du 2017ko amaiera arte ez direla loturaren lanak hasiko, orduan jakingo baitu Espainiako Gobernuak mahai gainean dauden bi proiektuen bideragarritasuna zein den.
Izan ere, De la Serna ministroak esan du bileraren "helburua akordio batera iristea" bazen ere, bi aukerak "bizirik" uztea erabaki dutela, bien bideragarritasun txostenak egiteko eta onena zein den ikusteko.
Zure interesekoa izan daiteke
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herrian: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.