HITZARMEN BERRIA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Eusko Jaurlaritzak bere gain hartuko ditu AHTaren Ezkioko eta Astigarragako geltokiak

Asteartean, Espainiako Gobernuaren Kontseiluak egun indarrean dagoen hitzarmena aldatuko du, Jaurlaritzak bere gain hartu ditzan Gipuzkoako hainbat obra. Guztira, 500 milioiko gastua izango dute.
ARANTZA TAPIA AHT TAV argazkia: eitb

Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako Gobernuak Euskal Y delakoa eraikitzeko elkarlan-hitzarmena aldatuko dute, eta enkargua eguneratuko dute. Hala, Gasteizko exekutiboaren esku geratuko dira hainbat lan: Ezkioko geltokia, Astigarragakoa eta Bergara-Lezo tarteko larrialdi irteerak, besteak beste.

Astigarraga eta Lezo arteko merkantzia saihesbidearekin (Oiartzundik igaroko dena), eta Donostiako AHTren geltoki berriarekin batera, lanak 500 milioiko kostua izango dute.

Datorren asteartean, Gobernu Kontseiluak hitzarmenaren aldaketaren bi dokumentuak onartuko ditu, eta ostiralean Ministro Kontseiluak berretsi egin beharko du erabakia, Arantxa Tapia Garapen Ekonomiko eta Lehiakortasunerako sailburuak azaldu duenez.

Hala, Abiadura Handiko Trena 2023an abian izango dela esan du, eta "Euskadi eraikitzeko zein herria egiteko" Kupoaren Legeak izan duen "indarra edo gaitasuna" goraipatu nahi izan ditu.

Obra berriak

Gipuzkoan Eusko Jaurlaritzak bere gain hartuko ditu, beraz, Euskal Yaren Bergara-Lezo tarteko obra berriak, 2006an Espainiako Gobernuarekin eta ADIFekin sinatutako akordioaren moldaketa honekin.

Hauek dira lan berri horietako batzuk: Ezkioko geltokiaren eraikuntza (4,10 milioi eurotako hasierako kostua), Astigarragako geralekua (4,70 milioi), Europako Batasunaren Araudiaren araberako larrialdi-irteerak tuneletan (14,18 milioi), mendi-hegalen egonkortzea eta iturburuetan izan diren kalteen konponketa (1,72 milioi).

Gainera, konbenio berrian Bergara eta Irun arteko tramoaren exekuzio kostuen eguneraketa sartuko da, tartean Astigarraga-Oiartzun-Lezo (356,60 milioi), eta AHTaren Donostiarako sarrera, egungo Iparraldeko geltokian integratuta egongo dena (90 milioi).

Azken txanpa

"AHTa, nahi baino beranduago, baina errealitatea da Euskadin. Obren azken txanpan gaude" esan du Tapia sailburuak. Eta azpigitura honen garapenean Kupoa eta Kontzertu Ekonomikoa ezinbestekoak izan direla gehitu du.

Garapen Ekonomikorako sailburuak esan duenez, amaituta dago Euskal Y delakoaren %50, eta 2023rako dena amaituta eta martxan izatea espero dute. Gipuzkoaren kasuan, 2019rako amaituta egon daiteke sarea. Izan ere, proiektuak dituen 17 tarteetatik 12 amaituta omen daude, eta geratzen diren bostetatik lautan, obren %70-80 eginda.

Zure interesekoa izan daiteke

Talgo EFE
18:00 - 20:00
Zuzenean
Duela  min.

Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari

Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.

18:00 - 20:00
Zuzenean
Duela  min.

“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”

Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.   

Gehiago kargatu
Publizitatea
X