Abiadura handiko trena
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Gasteiz eta Burgos lotuko dituen AHTren tarteak bidaiariak bakarrik garraiatuko ditu

Eusko Jaurlaritzak trafiko mistoa izatea nahi zuen, hau da, merkantziak zein bidaiariak garraiatzea, “'Euskal Y'-ri funtzionaltasun berdinekin jarraipena emateko”.
Abiadura Handiko Trena (AHT). Artxiboko irudia: EiTB

Eusko Jaurlaritzaren proposamena aztertu ondoren, Sustapen Ministerioak “zailtasun teknikoak” aurkitu ditu Abiadura Handiko Trenaren (AHT) Gasteiz-Burgos tartea mistoa izateko (merkantziak zein bidaiariak garraiatzea). Horregatik, trenbide konbentzionala nazioarteko neurrietara egokitzea proposatu du gaur Iñigo de la Serna ministroak.

EAEko Exekutiboak Gasteiz-Burgos AHT tartea trafiko mistokoa izatea nahi zuen, “'Euskal Y'-ri funtzionaltasun eta ezaugarri berdinekin jarraipena emateko”.

AHTk Gasteiz eta Burgos ordu erdian lotuko ditu, eta Madril 2 ordu eta 5 minututan, 350 kilometro orduko abiadura harrapatuko duten trenei esker.

Burgoseko eta Arabako hiriburuak lotzeko proiektua aurkeztu du gaur De la Sernak Burgosen.

Egitasmoaren kostua 1.185 eta 2.000 milioi euro artekoa izango da, zenbait tartetan aukeratzen diren alternatiben arabera. Hala ere, “aldez aurretik erabili direnak baino kopuru askoz txikiagoak dira”, azpimarratu du Gasteizko Udalak.

Tarte honetako lanak ‘Euskal Y’ren amaierarekin batera bukatzen “saiatuko” direla ziurtatu du ministroak aurkezpenean. Horrela, lanak 2023an amaitzea espero dute.

Burgos-Gasteiz abiadura handiko proiektua urtarrilaren 10etik aurrera aztertuko dute, De la Sernak egitasmoa Gasteizen aurkeztu eta egun bat geroago.

Merkantziak, zabalera mistoan

Honenbestez, merkantzien garraioa hirugarren trenbide batetik egingo dute Burgosetik Gasteizera, egungo ibilbidea errespetatuz, baina hobekuntzak beharrezkoak izango dira.

Egungo trenbideak zerbitzua emango duela ziurtatu du De la Sernak, baina iberiar zabaleratik mistora igarotzea beharrezkoa izango da nazioarteko garraioarentzako. Irtenbidea “etorkizunean” aztertuko dutela aurreratu du ministroak, Gaztela eta Leongo Gobernuarekin eta Jaurlaritzarekin hitz egin ondoren.

Espainiako Gobernua Jaurlaritzarekin urtarrilaren 9an bilduko da, ministroak Gasteizen Arabako hiriburua eta Burgos lotzeko proiektuaren berri emango duen egunean bertan, Ekonomi Garapenerako eta Azpiegituretarako Saileko iturriek azaldu dutenez.

Arabako Errioxa

‘Euskal Y’ eta Logroño arteko lotura ere oraindik erabaki gabe dago. Ministroak lau aukera daudela zehaztu du, horietako bik Arabako Errioxa zeharkatzen dute, baina EAEko erakundeak eta zonaldeko upategiak aurka agertu dira. Tarte horren inguruan erabaki bat hartzeko oraindik denbora asko geratzen dela gogorarazi du De la Sernak.

Zentzu horretan, proiektuak ingurumenean izango duen eragina zehaztuko azterketa erabakigarria izango dela uste du ministroak; izan ere, aukeraren batek mahastiei kalte egin diezaieke eta txostenak hori kontuan hartuko du.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABen ustez "udazken gorria" datorkio patronalari, EAErako LGS propioa negoziatzea onartu ezean

Igor Arroyo LABen koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko langilearteko soldata ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, sindikatuak "gatazkak sortuko ditu, mahaiz mahai, diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu