CAFek trenak egiteko kontratuak lortu ditu Frantzian eta Suedian
AB Transitio enpresa suediarrak CAFi esleitu dio eskualdeko trenen hornidura, 250 milioi euro baino gehiagoren truke, 2014an enpresa publikoak eskualdeko trenak erosteko sinatutako akordioa oinarri hartuta.
Oinarrizko kontratuaren arabera, lau bagoiko 20 tren elektriko eta hiru bagoi eta lokomotora izango dituzten 8 biodiesel-elektriko egingo dituzte. Gainera, 19 tren elektriko eta 7 biodiesel-elektriko gehiago egiteko aukera aurreikusten ditu.
Kontratua 250 milioi eurotik gorakoa da, eta ia bikoiztu egingo litzateke, kontratuak barne hartzen dituen ibilgailu gehigarrien aukera guztiak erabiliz gero. Lehen unitateak 2023. urtearen amaieran ematea aurreikusten da.
Beasaingo enpresak bezero horrentzat egingo dituen trenak Civity Nordic plataformakoak dira, eta muturreko baldintza klimatikoetan (-40 ºC eta +40 ºC artean) eman dezakete zerbitzua. Suediako lau eskualdetan erabiliko dituzte: Jönköping County, Kalmar County, Kronoberg eta Blekinge.
Hasiera batean, tren berriak Krösat'gen eta Kustpilen lineetan ibiliko dira. Azken honetan linea elektrifikatzeko plan bat dago; horregattik BMU trakzio-mota bikoitza duten trenak erosteko erabakia. AB Transitio izango da kontratua sinatuko duen erakundea eta trenen jabea, eta 'leasing' bat egingo du aipatutako Suediako lau eskualdeetan.
Unitate horiek bi helburu nagusirekin eskuratu dituzte: datozen urteetan linea horien zerbitzuak zabaltzea eta gaur egun dagoen flota (EMUak eta DMUak) ordeztea, premia gero eta handiagoei aurre egin ahal izateko, zerbitzuaren kalitatea eta trenbide bidezko garraio publikoaren ingurumen-inpaktua hobetuz biodieselaren erabilerari esker, erregai hori % 100 berriztagarria baita.
146 tren Parisera
Bestalde, CAFek Pariserako 146 tren eraikiko dituela baieztatu dute, Almston konpainia frantziarrak ezarritako blokeoa amaitu eta gero.
Kontratu hori otsailean lortu zuten CAFek eta Bombardien enpresa kanadarrak. Alabaina, Bombardierrek Almston bereganatu zuenean, enpresa frantziarra proiektutik erretiratu zen. Parisko garraioaren kudeatzaileak (RATP) eta Frantziako operadore publikoak (SNCF) gaizki hartu zuten erabaki hori.
Harrezkero, Almstonek hainbat bilera egin ditu bi erakunde publikoekin, kontratuaren xehetasunak ezagutzeko eta zalantza guztiak argitzeko, eta azkenean egitasmoarekin aurrera jarraitzea erabaki du.
Atzerapen horrek ez du eraginik izan kontratuan eta baldintzak urtarrilean iragarritakoak berberak dira: 2.560 milioi euro ordainduko dituzte tren berriengatik eta CAFi % 40a dagokio, 1.000 milioi euro inguru.
RATP eta SNCF sozietate publikoek azpimarratu dute proiektu oso garrantzitsua dela, tren berriak zirkulazio gehien duen Europako bigarren linea berritzeko erabiliko dituztelako. Linea horrek, besteak beste, Parisko bi aireportuak (Charles de Gaulle eta Orly) lotzen ditu.
CAFek ere egitasmoaren garrantzia nabarmendu du, Paris Europako garraio gunerik handiena dela iritzita. Horrez gain, Frantzian azken urteotan hainbat kontratu lortu dituela gogoratu du, azkenekoa 2019an.
Zure interesekoa izan daiteke
EAEko inbertitzaile talde batek 700 milioitik gorako eskaintza itxi du Uvesco erosteko
BM eta Super Amara supermerkatuetako banaketa-taldeak % 10,6 handitu zituen salmentak 2024an, markak hautsita.
Bilboko metroaren 30 urteko ibilbidea, zenbakitan: egindako kilometroen eta ibilitako bidaiarien kopurua, geltokien sailkapena...
1995ean inauguratu zenetik, Metro Bilbao Euskadiko garraioaren funtsezko zutabe bihurtu da. 30 urteoi begira, haren bilakaera eta ekarpena islatzen duten zifren ubera ikusgarria utzi du.
Metroaren etorkizuneko geralekuak, hemen
Hiru hamarkadaz ibili da Bilboko metroa, eta, orain, 800 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egin beharko du flota berritzeko eta 4. eta 5. lineak martxan jartzeko.
ELAk salatu du EAEko aurrekontuek “murrizketak” dakartzatela “Osasungintan eta Hezkuntzan”
Sindikatuaren hitzetan, aurrekontuak “ez dira hedakorrak” eta, “benetako ahalmen ekonomikoa ezagututa”, % 1,3 soilik haziko dira, ez iragarritako % 4,1a.
Hegazti-gripea dela eta, gauritk aurrera milioi bat oilo baino gehiago konfinatuko dituzte Nafarroan eta Araban
Nafarroako 12 udalerritako eta Arabako 6 udalerritako etxeko hegazti konfinatuta egongo dira gaurtik aurrera, hegaztien gripeak Europan izan duen gorakadaren ondorioz. Nekazaritza Ministerioak lasaitasuna eskatu du, baina zuhur ibili behar dela azpimarratu du, kutsatzeak saihesteko eta birusa hedatzea geldiarazteko.
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herrian: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.