Espainiako Gobernuaren eta garraiolarien arteko akordioaren zazpi gako
Espainiako Gobernuak eta garraiolariek adostutako akordioak erregaiaren prezioa 20 zentimo merkatzen du litroko. Gainera, elikadura kateko legearen oinarriak sektoreari aplikatzea agindu du, garraiolariek kostuen azpitik lan egitea saihesteko.
Errepide garraioari laguntzeko akordioa ekainaren amaierara arte luzatuko da, eta guztira 1.135 milioi euro aurreikusten ditu, erregaien prezioaren igoera orekatzeko.
Hauek dira akordioaren nondik norakoak:
1.- 20 zentimoko gutxieneko hobaria erregai litroko edo kilogramoko (15 zentimo Estatuak jarriko ditu, eta petrolio-konpainiek gutxienez 5 zentimo). 665 milioi euro suposatzen ditu.
2.- Kamioi bakoitzeko 1.250 euroko diru-laguntzak, 950 autobuseko, 500 euro furgonetako eta 300 euro ibilgailu arineko (taxi, VTC eta anbulantziak); enpresa bakoitzeko 400.000 euroko mugarekin. Ibilgailu motaren arabera, 450 milioi izango dira merkantzia eta bidaiari garraio enpresentzako.
3.- ICOk bermatutako kredituen epemuga 8-10 urte luzatzea, baita kreditu horien gabealdia 6 hilabete ere. Gainera, ICOk bermatutako kreditu lerro berri bat sortu dute, 12 hilabeteko gabealdiarekin. Hala ere, zenbatekoa ez dute oraindik zehaztu, baina aurreko kredituak berriz finantzatzeko balio dezakete.
4.- Garraiolari ogibidea uzteko diru-laguntzen aurrekontua areagotzea: 10 milioitik 20 milioira pasako da 2022an. Diru-laguntzak batez beste 30.000 eurokoak dira pertsona bakoitzeko; fisikoki oso gogorra den lanbidean erretiroa aurreratzeko.
5.- Elikadura kateko legearen aplikazioa garraio sektorean, azpikontratazioaren bidezko erabilpena eta lanaren errentagarritasuna ziurtatzeko.
6.- Gasolio profesionala hilero itzultzea, orain arte hiruhileko bakoitzean bueltatu beharrean. Hilero itzuliko dute, gastuaren kalkulua eginda, baina urtero erregularizatuko da. Sektorearen eskakizun historiko bat zen. Garraiolariek gasolioaren prezioan 0,05 zentimoko hobaria dute, urtean 50.000 euroko mugarekin. Diru kopuru hori hilero itzuliko da orain.
7.- Osasun zentimoa deritzonaren itzulpena bizkortuko da (hidrokarburoen txikizkako salmenten gaineko zerga osasun gastua finantzatzeko).
Diru-laguntza guztiak gehituta, kamioi batek batez beste 3.560 euro aurreztuko ditu hiru hilabetetan. Furgoneta batek, aldiz, batez beste 830 euroko laguntza izango du hiru hilabetetan.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.