VW Nafarroak Polo modeloa ekoizteari utziko dio datorren urtean, eta langileei bi urteko ziurgabetasuna ekarri
Volkswagen konpainiak Polo modeloa ekoizteari utziko dio datorren urtean Nafarroan, 40 urteren ostean, eta, horrela, bi urteko ziurgabetasuna irekiko da langileentzat. Izan ere, 2026an lehen ibilgailu elektrikoa ekoizten hasi arte, langileen erdiak lan kargarik gabe geratuko direla ohartarazi dute sindikatuek.
Carlos Zalduendo langile batzordeko presidenteak (CCOO) azaldu duenez, zuzendaritzak gaur baieztatu die langileek aspalditik modu ez ofizialean bazekitena: 40 urteren ostean, Polo modeloaren ekoizpena amaitu egingo dela Iruñeko lantegian 2024an.
Horren ildotik, ibilgailu elektrikorako trantsizio prozesu horretan, bi faktorek izango dute eragina ekoizpenean hurrengo urteetan: batetik, lantegia egokitzeko egin beharreko geldialdiak (2024an bertan hasiko omen dira), eta, bestetik, isuriak mugatzeko 2025ean indarrean sartuko diren muga europar berriak. Langileen ustez, muga horien ondorioz, ekoizpena murriztu egingo dute enpresek, inbertsio handiak egin beharko dituztelako lantegietan egokitzapenak egiteko.
"Segur aski, 2024an geldialdi luzeak egin beharko ditugu udan eta neguan; gainera, astean behin itxi beharko dugu, ostiraletan adibidez", aurreikusi du Zalduendok.
Nolanahi ere, 2026tik aurrera egoera zeharo ezberdina izango dela gaineratu du: "Enplegu gehiago izango dugu".
Otsailean, Volkswagenek baieztatu zuen 1.024 milioi euroko inbertsioa egingo duela Nafarroan 2023 eta 2027 bitartean, Landabengo lantegian ibilgailu elektrikoak ekoizteko. Foru erkidegoaren historiako inbertsio handiena izango da.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.