Lurraldebusek marka historikoa jarri du 2023an 26,4 milioi bidaiarekin, 2019an baino % 4,41 gehiago
Lurraldebusek 26,4 milioi bidaiarekin itxi du 2023a, hau da, 2022an baino % 15,04 bidaia gehiago eginda, 22.958.468 bidaia zenbatu baitziren orduan. 2019ko datuekin alderatuz gero, % 4,41eko hazkundea izan du, orain arteko erregistroaren arabera 25,3 milioi bidaiarena baitzen marka hoberena. Azahara Dominguez Mugikortasun, Turismo eta Lurralde Antolaketako foru diputatuaren ustez, "garraio publikoaren erabilerak pandemiaren aurreko zifrak berreskuratzeaz gain, nabarmen hobetu dituela islatzen dute datu horiek".
Hazkundea ibilbide luzeko lineetan
Dominguezen hitzetan, garraio publikoaren erabilerak gora egin du lurraldeko "eskualde guztietan". Ibilbide luzeko lineei dagokienez, Donostia eta Bilbo arteko loturak % 21,55 egin du gora, eta milioi bat bidaia baino gehiago egin ditu lehen aldiz (1.069.018). Loiuko aireportuarekiko konexioak, berriz, % 18,35 egin du gora, 350.000 bidaia inguru eginez. Azkenik, gehien hazi den linea Donostia eta Gasteiz lotzen dituena izan da, % 26 igo baitira bidaiak, ia 450.000 bidaia zenbatuta.
Hiri barneko autobusen erabilera areagotu egin da
Lurraldebusen erabilerari buruzko datuak hiri barruko autobusen bidaien hazkundeekin osatzen dira; izan ere, batzuen eta besteen artean, Gipuzkoak 59,2 milioi autobus bidaia erregistratu zituen 2023an, 2022an baino % 15,7 gehiago, 51,2 miloi autobus bidaia izan baitziren orduan. Nabarmendu duenez, Donostian Dbusek 29,6 milioi bidaiarekin itxi zuen urtea, hau da, % 16,05eko hazkundearekin.
Eluska Renedo GGLAko zuzendari nagusiarekin batera, Dominguezek "gipuzkoarrek garraio publikoari ematen dioten babesa" azpimarratu du, "departamentu honek Lurraldebus zerbitzu erosoa, segurua eta kalitatezkoa izateko egin duen apustuaren emaitza baita, eta, horrela, Gipuzkoa lurralde jasangarriagoa ez ezik, demokratikoagoa ere izan dadin laguntzen du, erabilera saritzen duen tarifa-sistema batekin, eta kolektibo behartsuenak kontuan hartzen ditu bere hobariak aplikatzeko orduan, inor atzean gera ez dadin".
"Ordutegiak zabaltzeak, puntako orduetan zerbitzuak indartzeak eta asteburuetan edo udako denboraldian zerbitzua hobetzeak, martxan jarri diren laguntza ugariez gain, erraztu egin dute herritarrek gehienbat garraio publikoa erabiltzearen alde egitea", jakinarazi du.
Horrez gain, PSOEren Espainiako Gobernuak eta Sumarrek bultzatutako politika aipatu du, "eskumena duten tokiko administrazio publiko guztiek osatuta, Gipuzkoan garraio publikoa erabiltzeko bultzada izan baitira". "Zerbitzua hobetzen eta demokratizatzen jarraitzeko lanean jarraitu behar dugu, Gipuzkoako herritar guztiek garraio publiko jasangarria izan dezaten eta ibilgailu pribatuaren ordez zerbitzu hori aukeratzea errazteko", adierazi du.
Albiste gehiago ekonomia
EAEko familiek inoiz baino gehiago gastatu dute ostalaritzan, 4.207 euro
Euskadiko etxeetako batez besteko gastua egonkor mantendu zen 2024an, baina aisiak eta jatetxeek pisua hartzen jarraitzen dute elikaduraren, garraioaren eta irakaskuntzaren aldean.

Auzitegiak artxibatu egin ditu 17 medikuren aurkako salaketak, Osakidetzako Lan Eskaintza Publikoko filtrazioengatik
Arabako Auzitegiak artxibatu egin ditu Osasun Zerbitzuaren 2016-2017ko Lan Eskaintza Publikoan ustez egindako filtrazioengatik ikertutako 17 medikuren aurkako salaketak, eta ikertutako 19 lagunetatik 2ren aurka irekita uztea erabaki du.
Jaurlaritza langabezia subsidioen transferentzia bereganatzen saiatuko da asteazken honetan Espainiako Gobernuarekin
Kontribuzio-prestazioen eta langabezia-subsidioaren arloko eskumenak eskualdatzeko akordioa posible izan dadin "nahikoa denbora" eduki izana espero du Autogobernuko sailburuak.
Eusko Jaurlaritzak 2026ko urtarriletik aurrera berrekingo dio telelanari
Langile publikoek astean bi egunetan jardun ahal izango dute lan-modalitate horretan. Gainera, telelanaren bitartez lan egin dezaketen langile guztiei ere aukera hori ematen die dekretuak, betiere zerbitzu publikoa behar bezala ematen dela bermatzen bada.
Euskadik % 40 handitu du bere egungo potentzia elektrikoa, eta 16.000 megawatteko edukiera gaindituko du
Hala, "70.000 langilerentzako lana bermatzen da", eta bultzada esanguratsua dakar enpleguarentzat eta egonkortasun ekonomikoarentzat. Eusko Jaurlaritzak 6.000 megawatteko edukiera gehigarria nahi zuen, 18.000 MWetara iristeko.

Zenbateko potentzia elektrikoa behar du Euskadik?
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak 6.000 MW gehiago eskatu ditu bere sarean, helburu industrialak eta deskarbonizazioa betetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta banku-erakundeek gazteentzako lehen etxebizitza eskuratzeko abalen programa jarri dute abian
Kutxabankekin, Laboral Kutxarekin eta Abancarekin ekin zaio programari, oraingoz lankidetza-hitzarmena sinatu dutenekin; baina, zabalik da erakunde gehiagok bat egin ahal izango dutela aurreikusten da. Finantzatu beharreko etxebizitzen erosketa-prezioa ezin izango da 340.000 eurotik gorakoa izan.
Albiste izango dira: Ustelkeriaren aurkako txostena Nafarroan, sare elektrikoari buruzko bilera Madrilen eta Venezuelako ontzi bati erasoa
Gaurkoan Orain-en albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
Euskal gehiengo sindikalak pentsiodunen mobilizazioarekin bat egin du Herri Ekimen Legegilea izapidetzea eskatzeko
ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde ere mobilizatuko dira irailaren 20an EAJri eta PSE-EEri beren jarrera "zuzentzeko" eta gutxieneko pentsioa gutxieneko soldatarekin parekatzeko ekimena izapidetzea eskatzeko.

Euskadiko inbertsio elektrikoa aztertzeko bilera izan du Jauregik Espainiako Energia idazkariarekin
Joan Groizard Energiaren Estatu idazkariarekin batzartu da Jauregi, 2025-2030 aldirako elektrizitatea garraiatzeko sarea planifikatzeko proposamenaren barruan sare elektrikoetan egingo den inbertsioari buruz eta horrek Euskadin izango duen eraginaz mintzatzeko.