Txartela gero eta gehiago erabiltzen dugun arren, eskudirutan ordaintzea nahiago dugu oraindik
Herritarren % 60k baino gehiagok eskudiruarekin ordaintzen jarraitzen du, Espainiako Bankuak emandako datuen arabera. Adin-maila guztietan lehen aukera izaten jarraitzen du, baina batez ere 55 urtetik gorakoentzat.
Bigarren tokian txartel bidezko ordainketa dago, eta, oso atzetik, beste aukera batzuk, hala nola mugikorraren bidezko ordainketa, transferentziak edo banku-txekeak.
25 eta 54 urte bitarteko pertsonek txartela erabiltzen dute gehienetan ordainketak egiteko, baina adin-tarte horietan ere eskudirua da gehien erabiltzen den ordaintzeko modua.
Hala ere, 2013, 2016 eta 2019an egindako ikerketekin alderatuta, eskudiruaren erabilera gutxinaka jaisten ari da, eta txartelaren edo telefono mugikorraren bidezko ordainketa-sistemak (Bizum, wallets, Paypal edo Apple Pay, besteak beste) igotzen ari dira.
Datafono kopurua hirukoiztu egin da
Bestalde, txartelek eta mugikorrek ordainketa-sistema gisa izan duten gorakadaren ondorioz, ordaintzeko terminalen kopurua hirukoiztu egin da azken bi hamarkadetan, Espainiako Bankuaren arabera.
Horrela, 2000. urtean Espainiako Estatuan 802.698 datafono zeuden, eta orain, berriz, 2.361.832. Terminal horien hazkundea gehiago nabaritu da azken zortzi urteetan.
Bestalde, Espainiako Estatuko kutxazainen kopuruaren bilakaerak atzerakada nabarmena izan du. Izan ere, kopuru hori 2000. urteko mailara itzuli da.
Hala, urte hartan, 44.851 kutxazain zeuden Espainiar Estatuan, eta kopuru hori 2006an iritsi zen gorenera, 58 454 kutxazain zenbatu baitziren urte horretan. 2014an terminal horien beherakada hasi zen, eta 2022an zifra are gehiago jaitsi zen, 45 233 kutxazainetara iritsi arte.
Albiste gehiago ekonomia
Hasi da hegaluzearen denboraldia: 8.000 kilo heldu dira Getariako portura
Datozen egunetan olatu handia espero da, euskal arrantzaleek hegaluze asko arrantzatu baitute kostaldetik gertu. Salneurria: 13 euro.
ELAk helegitea jarriko die Gasteizko lorezainei ezarritako gutxieneko zerbitzuei
Sindikatu abertzalearen ustez, "justifikaziorik gabekoak" dira eta "grebarako eskubidea urratzen dute". ELAk salatu duenez, "orain funtsezkotzat jotzen da baldintza prekarioak dituen lan bat".
Ekainaren 25etik eskatu ahal izango dira ibilgailu elektrikoak erosteko 7.000 eurorainoko dirulaguntzak
Eusko Jaurlaritzak Moves III 2025 plana martxan jarriko du, 14,9 milioi euroko partida bideratuta, mugikortasun elektrikoa sustatzeko eta autoak eta birkarga-puntuak erosteko dirulaguntzak emateko.
Euskadik Estatuko bigarren soldata-kosturik altuena izan du urteko lehen hiruhilekoan
Euskadin, soldaten kostua 2.543,50 eurokoa izan da lehen hiruhilekoan, eta Espainian, berriz, batez bestekoa 2.290,46 eurokoa.
Eusko Jaurlaritzak "ezohiko" gutxieneko zerbitzuak ezarri dizkio Gasteizko lorezainen grebari
Horiek finkatzerakoan, Ekonomia, Lan eta Enplegu Sailak Gasteizko Udaltzaingoaren eta suhiltzaileen bi txosten hartu ditu kontuan, "berdegune batzuen eta hiri-bide batzuen egungo egoeraren arriskuaz ohartarazten dutenak".
Hasi dira Avanza Gipuzkoa autobus konpainiako langileek antolatutako grebak
Asteburu honetan hasi dira lehen greba egunak, eta hurrengo asteburuetan ere luzatuko da.
Goia: ''Badirudi tasa turistikoa ezartzearen atarian gaudela''
Donostiako alkateak esan du horixe nahi izan dutela "beti", "turismoak sortzen duen aberastasunaz hiria ere aprobetxatzeko".
Emakumeen laneratzea, EAEko gizarteak azken 40 urteetan bizi izan duen aldaketa nagusienetako bat
1985. urtean, enplegu bat zeukaten pertsona guztien artean % 28 soilik ziren emakumeak. Gaur egun, ia erdiak dira (% 48). Etxetik kanpora lan egiten duten emakumeen ehunekoari begiratuta, aldeak oso handiak dira: % 31 80ko hamarkadan eta % 72 orain.
Euskal ekonomia boskoiztu egin da 4 hamarkadatan
Zerbitzuen sektorea da aberastasun handiena sortzen duena. Industriak, aldiz, pisua galdu du euskal ekonomian. Enplegagarritasunak ere gora egin du urte hauetan, eta okupazio-tasa % 76ra iritsi da.
Amnistia Internazionalak Jerusalemgo trenaren proiektua bertan behera uzteko eskatu dio CAFi
Erakundeak azaldu duenez, Jerusalem Light Rail (JLR) proiektuak "legez kanpoko kokalekuak mantentzen, sendotzen eta okupatzen laguntzen du, eta baita Israelek Jerusalem ekialdea anexionatzen ere".