Aparkalekuak
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Donostiako aparkaleku publiko nagusien tarifak % 23 garestituko dira uda honetan

Oraingoz, Cervantes plazako (Kontxa), Boulevardeko eta Okendoko (Telpark enpresak kudeatzen ditu) aparkalekuei eragingo die neurriak. Udalak azpimarratu du erdigunen "trafikoaren eragina murriztea" dela helburua.
Okendo-parking-Donostia-Google-Maps
Okendoko aparkalekua, Donostian. Irudia: Google Maps

Donostiako Udalak hainbat neurri adostu ditu Telpark enpresarekin, hiriko aparkaleku publiko nagusien enpresa emakidadunarekin, azpiegitura horien erabilera "eraginkorragoa" egiteko, hala nola udara honetan tarifak % 23 igotzea 2023arekin alderatuta, hiriburuaren erdialdean "trafikoaren eragina murrizteko" xedearekin.

Oraingoz, akordioa Cervantes plazako (Kontxa), Boulevardeko eta Okendoko aparkalekuetan aplikatuko da (Telpark enpresak kudeatzen ditu, emakida bidez), "baina lanean jarraitzen dugu aparkaleku kontzesionatu gehiagok bat egiteko", Olatz Yarza Mugikortasuneko eta Garraio Jasangarriko zinegotziak eta Jaime Malo de Molina Telparkeko ordezkariak prentsaurrekoan aurreratu dutenez.

Yarzak gogorarazi duenez, "gure hiria, beste asko bezala, iraganean trafiko pribatuari garrantzia emanez eratu zen, aparkaleku publikoen bidez erdigunera autoz sartzea erraztuz, oso epe luzerako kontzesioekin gainera", baina "garaiak aldatuz doaz eta aldaketa horien eragile izan behar dugu, mugikortasun iraunkorragoa lortzen lagunduko diguten alternatibak bilatuz".

Bestalde, Malo de Molinak adierazi duenez, Telparken helburua "hiri-mugikortasuneko eredu berri bateranzko trantsizioa erraztea da, herritarrentzako neurrira aparkatzeko irtenbideak martxan jarriz".

Cervantes

Bestalde, Yarzak azaldu duenez, datorren asteartean, uztailak 2, udal Gobernuak Cervantes plazako lurpeko aparkalekuaren emakida aldatzea onartuko du adostutako aldaketak ezartzeko, besteak beste, "udan tarifak igotzea, aparkaleku zerbitzua beste garraiobide batzuetara zabaltzea, abonu berriak sortzea edo ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuak ezartzea".

Aparkaleku horrek 619 plaza ditu egoiliarrentzat, 654 txandakoak eta 52 bizikletentzat, eta txandakako plazen % 5 (33) ordezko garraiobideetarako plazetarako erabiliko da, 56 motozikletetarako, 76 bizikletetarako (lehendik dauden 52 plaza eta 24 plaza berri) eta 10 patinete elektrikoetarako.

Plaza horiek sarbide mugatua izango dute, sarbideak kontrolatzeko sistema elektroniko batekin. Gainera, hileko abonu bereziak izango dituzte, aparkaleku esklusibo bat eskaintzeko, beste ibilgailu mota batzuekin partekatu gabe.

"Aurreikuspenen arabera, abonu horien prezioak 12 euro ingurukoak izango dira hilean bizikleta eta patinete elektrikoentzat, eta 55 euro ingurukoak motozikletentzat eta ziklomotorrentzat", erantsi du.

Zure interesekoa izan daiteke

Talgo EFE
18:00 - 20:00
Zuzenean
Duela  min.

Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari

Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.

18:00 - 20:00
Zuzenean
Duela  min.

“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”

Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.   

Gehiago kargatu
Publizitatea
X