Aparkalekuak
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Donostiako aparkaleku publiko nagusien tarifak % 23 garestituko dira uda honetan

Oraingoz, Cervantes plazako (Kontxa), Boulevardeko eta Okendoko (Telpark enpresak kudeatzen ditu) aparkalekuei eragingo die neurriak. Udalak azpimarratu du erdigunen "trafikoaren eragina murriztea" dela helburua.
Okendo-parking-Donostia-Google-Maps
Okendoko aparkalekua, Donostian. Irudia: Google Maps

Donostiako Udalak hainbat neurri adostu ditu Telpark enpresarekin, hiriko aparkaleku publiko nagusien enpresa emakidadunarekin, azpiegitura horien erabilera "eraginkorragoa" egiteko, hala nola udara honetan tarifak % 23 igotzea 2023arekin alderatuta, hiriburuaren erdialdean "trafikoaren eragina murrizteko" xedearekin.

Oraingoz, akordioa Cervantes plazako (Kontxa), Boulevardeko eta Okendoko aparkalekuetan aplikatuko da (Telpark enpresak kudeatzen ditu, emakida bidez), "baina lanean jarraitzen dugu aparkaleku kontzesionatu gehiagok bat egiteko", Olatz Yarza Mugikortasuneko eta Garraio Jasangarriko zinegotziak eta Jaime Malo de Molina Telparkeko ordezkariak prentsaurrekoan aurreratu dutenez.

Yarzak gogorarazi duenez, "gure hiria, beste asko bezala, iraganean trafiko pribatuari garrantzia emanez eratu zen, aparkaleku publikoen bidez erdigunera autoz sartzea erraztuz, oso epe luzerako kontzesioekin gainera", baina "garaiak aldatuz doaz eta aldaketa horien eragile izan behar dugu, mugikortasun iraunkorragoa lortzen lagunduko diguten alternatibak bilatuz".

Bestalde, Malo de Molinak adierazi duenez, Telparken helburua "hiri-mugikortasuneko eredu berri bateranzko trantsizioa erraztea da, herritarrentzako neurrira aparkatzeko irtenbideak martxan jarriz".

Cervantes

Bestalde, Yarzak azaldu duenez, datorren asteartean, uztailak 2, udal Gobernuak Cervantes plazako lurpeko aparkalekuaren emakida aldatzea onartuko du adostutako aldaketak ezartzeko, besteak beste, "udan tarifak igotzea, aparkaleku zerbitzua beste garraiobide batzuetara zabaltzea, abonu berriak sortzea edo ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuak ezartzea".

Aparkaleku horrek 619 plaza ditu egoiliarrentzat, 654 txandakoak eta 52 bizikletentzat, eta txandakako plazen % 5 (33) ordezko garraiobideetarako plazetarako erabiliko da, 56 motozikletetarako, 76 bizikletetarako (lehendik dauden 52 plaza eta 24 plaza berri) eta 10 patinete elektrikoetarako.

Plaza horiek sarbide mugatua izango dute, sarbideak kontrolatzeko sistema elektroniko batekin. Gainera, hileko abonu bereziak izango dituzte, aparkaleku esklusibo bat eskaintzeko, beste ibilgailu mota batzuekin partekatu gabe.

"Aurreikuspenen arabera, abonu horien prezioak 12 euro ingurukoak izango dira hilean bizikleta eta patinete elektrikoentzat, eta 55 euro ingurukoak motozikletentzat eta ziklomotorrentzat", erantsi du.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu