Garraio publikoan doakotasuna 12 urtera arte zabaltzea aztertzen ari da Gipuzkoako Aldundia
Eusko Jaurlaritzak joan den irailean iragarritako asmoen bidetik, Gipuzkoako Aldundiak ere nahi du garraio publikoa doakoa izatea 12 urtetik beherako haurrentzat. Oraingoz, 6 urtetik beherakoek dute doan garraio publikoa.
Lurraldebusen udako balantzearen berri emateko egindako agerraldian iragarri zuen, atzo, Azahara Dominguez Gipuzkoako Mugikortasun, Turismo eta Lurralde Antolamendu diputatuak aurrera begirako asmoen berri. Esan zuenez, 12 urtera artekoentzako doakotasunaz gain, garraio publikoan egun ezarrita dauden deskontuei eutsi nahi diete.
Egun, % 50eko deskontua dute herritarrek lurraldeko garraio publikoan — % 30 Espainiako Gobernuak finantzatuta eta % 20 Gipuzkoako Aldundiak— , baina hobari hori abenduaren 31n amaituko da berez. Dominguezek ziurtatu zuenez, Espainiako Gobernuak hobaria kentzea erabaki arren, Aldundiak eutsi egingo dio bereari.
Ildo beretik, Arabako Batzar Nagusiek ere, 12 urtetik beherakoentzako garraio publikoa doan izatea eskatu zuten atzo, eta eskari hori jasotzen zuen mozio bat onartu zuten. Proposamena Elkarrekin Arabak eraman zuen, eta oposizioko taldeen aldeko botoarekin egin zuen aurrera —EH Bildu, PP eta Elkarekin Araba—.
12 urtetik beherakoentzat garraio publikoa modu iraunkorrean doan izatea du helburu Eusko Jaurlaritzak, eta proposamen hori eraman du jada Euskadiko Garraio Agintaritzaren batzordera. Susana Garcia Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak iragarri zuen neurria, joan den irailean, legealdi berrirako bere Sailak dituen ardatzak azaltzeko Eusko Legebiltzarrean egin duen agerraldian.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.