TEKNOLOGIA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Gidaririk gabeko lehen garraio zerbitzu publikoa helburu duen ekimena aurkeztu du Gipuzkoako Aldundiak

Abaltzisketa eta Amezketa arteko errepidean egingo da lehen proba pilotua, eta ondoren, Zerain eta Segura artekoan. Aurrena gidaria izango dute ibilgailuek, baina etorkizunean gidaririk gabeko autobus autonomoek herri txikien arteko garraio loturak egitea lortu nahi da.
Gidaririk gabeko autoa, Abaltzisketan
18:00 - 20:00
Herritarrak Abaltzisketa eta Amezketa artean garraiatuko dituen gidaririk gabeko autoa aurkeztu dute

Gidaririk gabeko mugikortasun eredu aitzindaria abiarazi nahi du Gipuzkoako Foru Aldundiak, herri txikietako garraio publikoaren osagarri gisa, eta horretarako esperientzia pilotua martxan jarri ere bai: Abaltzisketa eta Amezketa arteko bidea hautatu du horretarako. Bi udalerri horiek lotzen dituen errepidearen ezaugarriak aztertuko dituzte aurrena, auto autonomoen teknologiak mota horretako bideetara egokitzeko duen gaitasuna neurtzeko: bihurguneak, maldak eta bestelako baldintza aldakorrak identifikatuko dira.

Eta behin hori eginda, datorren urteko martxotik aurrera, herritarrek probak egin ahal izango dituzte ibilgailu autonomo batekin, eta euren iritziak jakinarazi. Aurreneko probaldi fasean, gidaria izango du autoak. "Gipuzkoako landa inguruneko mugikortasuna eraldatzea, garraio publikoko sistemaren osagarri gisa, herri txikietan bizi diren herritarren beharrak asetzeko". Hori da ekimenaren xedea.  

LandaGO izena du proiektuak, eta goizean aurkeztu dute, Abaltzisketan. Han izan dira, besteak beste, Eider Mendoza Gipuzkoako Foru Aldundiko diputatu nagusia, eta Jon Zubizarreta, Mikel Arteaga eta Gorka Urteaga, Abaltzisketako, Amezketako eta Zeraingo alkateak, hurrenez hurren. Egitasmo publiko-pribatua da, eta han izan da, baita ere, proiektua koordinatu eta garatu duten Vicomtech, BCCAM eta Europage enpresa eta erakundeen ordezkaritza bat.

Egindako hitzaldian, Mendozak nabarmendu du Europa mailan "mugikortasun autonomoan aitzindaria" izango dela proiektua, eta "udalerri txikietako garraio aukerak eraldatzea" duela helburu, "udalerri horietan bizi diren herritarren ongizate sozial eta ekonomikoa hobetzeko balioko duen zerbitzu berritzaile bat garatuz". "Funtsezkoa da landa inguruneko biztanleek hiriguneetan bizi diren pertsonek dituzten aukera berberak izatea mugikortasunari eta zerbitzuei dagokienez", gehitu du.

Bere aldetik, Abaltzisketako alkateak proiektu honen "garrantzia" azpimarratu du, "landa-ingurunean kokatutako udalerri txikiek ere abangoardiako irtenbide teknologikoak izan eta horiek erabili ahal izateko, herritarren ongizateari lagunduko dion zerbitzua emateko, hiri-inguruneetan egiten den bezala". Azaldu duenez, sistema horrek herritarrak gainerako udalerriekin konektatzeaz gain, "gure herri txikiak bizirik mantentzen lagunduko du".

Hurrengo urratsak

Lehen proba pilotua amaituta, Zerain eta Segura arteko bidean beste bat egingo da, 2025eko abuztutik abendura bitartean. Abaltzisketa eta Amezketa arteko tartean ikasitakoak ezarriko dira han, eta datu gehiago bilduko dira. "Zerbitzua tokian tokiko beharretara egokitzea eta fase bakoitzean eredua optimizatzea" da asmoa.

Aurreikusten da 2026ko erdialdetik aurrera "Abaltzisketa eta Amezketa eta Zerain eta Segura artean ibilgailu elektriko autonomo bat ezarri eta jarduteko lehen probak" egitea.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABek "udazken beroa" iragarri du patronalarentzat, EAErako LGS propio bat negoziatzea onartzen ez badu

Igor Arroyo LABeko koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko LGS ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, LABek "gatazkak sortuko ditu mahaiz mahai diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu