Gidaririk gabeko lehen garraio zerbitzu publikoa helburu duen ekimena aurkeztu du Gipuzkoako Aldundiak
Gidaririk gabeko mugikortasun eredu aitzindaria abiarazi nahi du Gipuzkoako Foru Aldundiak, herri txikietako garraio publikoaren osagarri gisa, eta horretarako esperientzia pilotua martxan jarri ere bai: Abaltzisketa eta Amezketa arteko bidea hautatu du horretarako. Bi udalerri horiek lotzen dituen errepidearen ezaugarriak aztertuko dituzte aurrena, auto autonomoen teknologiak mota horretako bideetara egokitzeko duen gaitasuna neurtzeko: bihurguneak, maldak eta bestelako baldintza aldakorrak identifikatuko dira.
Eta behin hori eginda, datorren urteko martxotik aurrera, herritarrek probak egin ahal izango dituzte ibilgailu autonomo batekin, eta euren iritziak jakinarazi. Aurreneko probaldi fasean, gidaria izango du autoak. "Gipuzkoako landa inguruneko mugikortasuna eraldatzea, garraio publikoko sistemaren osagarri gisa, herri txikietan bizi diren herritarren beharrak asetzeko". Hori da ekimenaren xedea.
LandaGO izena du proiektuak, eta goizean aurkeztu dute, Abaltzisketan. Han izan dira, besteak beste, Eider Mendoza Gipuzkoako Foru Aldundiko diputatu nagusia, eta Jon Zubizarreta, Mikel Arteaga eta Gorka Urteaga, Abaltzisketako, Amezketako eta Zeraingo alkateak, hurrenez hurren. Egitasmo publiko-pribatua da, eta han izan da, baita ere, proiektua koordinatu eta garatu duten Vicomtech, BCCAM eta Europage enpresa eta erakundeen ordezkaritza bat.
Egindako hitzaldian, Mendozak nabarmendu du Europa mailan "mugikortasun autonomoan aitzindaria" izango dela proiektua, eta "udalerri txikietako garraio aukerak eraldatzea" duela helburu, "udalerri horietan bizi diren herritarren ongizate sozial eta ekonomikoa hobetzeko balioko duen zerbitzu berritzaile bat garatuz". "Funtsezkoa da landa inguruneko biztanleek hiriguneetan bizi diren pertsonek dituzten aukera berberak izatea mugikortasunari eta zerbitzuei dagokienez", gehitu du.
Bere aldetik, Abaltzisketako alkateak proiektu honen "garrantzia" azpimarratu du, "landa-ingurunean kokatutako udalerri txikiek ere abangoardiako irtenbide teknologikoak izan eta horiek erabili ahal izateko, herritarren ongizateari lagunduko dion zerbitzua emateko, hiri-inguruneetan egiten den bezala". Azaldu duenez, sistema horrek herritarrak gainerako udalerriekin konektatzeaz gain, "gure herri txikiak bizirik mantentzen lagunduko du".
Hurrengo urratsak
Lehen proba pilotua amaituta, Zerain eta Segura arteko bidean beste bat egingo da, 2025eko abuztutik abendura bitartean. Abaltzisketa eta Amezketa arteko tartean ikasitakoak ezarriko dira han, eta datu gehiago bilduko dira. "Zerbitzua tokian tokiko beharretara egokitzea eta fase bakoitzean eredua optimizatzea" da asmoa.
Aurreikusten da 2026ko erdialdetik aurrera "Abaltzisketa eta Amezketa eta Zerain eta Segura artean ibilgailu elektriko autonomo bat ezarri eta jarduteko lehen probak" egitea.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.