Fernando Velázquez: "Hunkitzea bilatzen ez baduzu, ez duzu kantatzen"
Bilboko Koral Elkartea eta Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Fernando Velazquezek gidatuta, eta, horiekin batera, ahotsa jartzen, Alex Sardui (Gatibu), Josune Arakistain eta Uxue Amonarriz (Huntza), El Drogas, Francis (Doctor Deseo), Olatz Salvador, Mikel Urdangarin, Ane Barrenetxea (Sua), Aitor Gorosabel (Su Ta Gar), Eñaut Elorrieta, Idoia, Mäbu, Iñigo Etxezarreta (En Tol Sarmiento) eta Pello Reparaz (Zetak). Hori guztiori eskainiko du Ura Bere Bidean kontzertuak, abenduaren 10 eta 11n, Bilbao Arenan, 20:00etan hasita.
Fernando Velazquezek 70eko hamarkadatik gaur arteko euskal kantu klasikoak moldatu ditu, eta formatu ikusgarri horretan entzun ahalko dira bi emanaldi horietan "Zoramena" (Gatibu), "Itxaropena" (Su Ta Gar), "Xorieri mintzo zen" (Mixel Labéguerie), "Ni naiz" eta "Seaska kanta" (Xabier Lete), "Hegal egiten" (Itoiz), "Nire herriko neskatxa maite" (Benito Lertxundi)…
Disko formatuan ere jasota dagoen lankidetza berri honetaz hitz egin dugu Fernando Velazquez eta Ane Barrenetxearekin, kontzertuen atarian.
Nola sortu zen Ura Bere Bidean kontzertuaren eta diskoaren proiektua?
Proiektua iazko Gora Bihotzak kontzertuaren eboluzio logiko gisa sortu zen. Orduan, kantu batzuk egin genituen, eta, opera jarduerarik ez zegoela-eta orkestra geldirik zegoenez, ideia sortzen eta garatzen joan zen, proiektu hau jaio zen arte. Eta une oro aldatzen joan da, ia kontzertuaren egunera bertara arte.
Ederra da, mugitzen ari den ideia delako.
Zer irizpide izan dituzu kontuan errepertorioa aukeratzeko orduan? Zer ezaugarri izan behar zituzten kantuek azkeneko zerrendan sartzeko?
Errepertorioa ere oso modu dinamikoan aukeratu dugu, irizpideak bidean aldatzen joan garelako. Kantu batzuk egileagatik aukeratu ditugu, eta beste inork ez bezala kantatuko dituen abeslaria topatu dute, magiaz. Beste batzuk egilearen eskutik bertatik iritsiko zaizkigu, "Itxaropena" Su Ta Garren kantua, adibidez, Aitor Gorosabelen eskutik.
Klasiko usaina duten abestiak aukeratu ditugu, gaur egun idatzitakoak badira ere.
Zer eman nahi izan diezu kantuei bertsio hauetarako prestatu dituzun moldaketen bidez?
Moldaketak kantuarekin justizia egiten duela pentsatzea gustatzen zait, bere bertsioa egiten duela. Ez dugu orkestra batek egin dezakeen guztiarekin arreta eman nahi, kantuak kontatu nahi duena kontatu baizik.
Nola egiten zaio aurre "Kideari" bezalako kantu biluzi bat adibidez orkestraren baliabide guztiekin jantzi eta beraren esentzia gordetzeko erronkari?
Egia da, "Kideari" adibide bikaina da. Mikelek Kirmenen hitzekin idatzitako kantua da, baina, nahiz eta berak bakarrik egin, kantu epikoa da, oso handia, ia akordea ere ez den akorde bat iradokitzen hasi eta denari emanda interpretatzen duen crescendo batera iristen baita.
Epika mota hori ezin hobeto egokitzen zaio orkestrari. Azkenean, ia kantu guztiek dute epikotik zerbait, handitik, emoziotik. Hunkitzea bilatzen ez baduzu, ez duzu kantatzen. Kantu gutxi daude hunkitzea bilatzen ez dutenak.
Hemen kantuaren espiritua bilatu dugu, eta "Gogo eta gorputzaren zilbor-hesteak" Artzeren hitzak eta Laboaren musika dituen kantuan pentsatzen ari naiz. Harreman baten hausturaz diharduen kantua da, "Aitormena" bezala, hain zuzen ere. Epika eta emozio zintzo horiek oso baliagarriak dira orkestrarekin kontatzeko.
Entseguetan eta grabazioan, toki paregabe batetik ikusi duzu lankidetzaren emaitza. Zer aurkituko du publikoak abenduaren 10 eta 11ko kontzertuetan?
Asmoa da osotasunak jasotzea jendearen arreta, barietateak eta barietatearen barruko batasunak. Hamaika emozio sentituko ditugu, askotariko jendearekin.
Abesbatzan oso kantari gazteak eta aitona-amonak ditugu. Uste dut aniztasun horrek eta artearen tenpluetan tokia izatea merezi duten kantu hauekiko maitasunak batasun magikoa sortuko dutela.
Ikuskizunak denetarik izango du: samurtasuna, dibertsioa, emozioa… Gure bizitzako kantuen errepertorioa da, gu definitzen gaituzten eta garena izatera eraman gaituzten kantuak dira.
Albiste gehiago musika
Gatibuk dantzan jarri ditu Bilboko Aste Nagusian bildutako jarraitzaileak
Gernikako taldeak giro paregabea sortu du Europa parkean, ostegun gauean eskainitako kontzertuan, jarraitzaileei agur esateko biraren baitan, oholtzatik betiko jaitsi aurretik.
Duplak eta Janus Lesterrek estreinatu zuten Abandoibarrako eszenatokia
Artista arabarrek eta bakarlari nafarrak dantzan jarri zuten Guggenheim ondoko eremua.
Mosku dantzan jarri du Fermin Muguruzak
Fermin Muguruzak kontzertu jendetsua eskaini du bart Irunen, bere jaioterrian. Artista irundarrak bere errepertorio zabalaren errepasoa egin du.
Irailean Illunben emango dituen hiru kontzertuetarako edukiera handitu du Zetakek
Sarrera berriak abuztuaren 14ko 10:00etatik aurrera egongo dira eskuragarri, salmenta-kanal ofizialen bitartez.
Zea Maysek dardarka jarri du Gasteiz
Andre Maria Zuriaren jaietan, kontzertua eskaini zuen atzo talde bizkaitarrak. Foruen Plaza leporaino beteta, Aiora Renteriaren ahots indartsuak, beste behin, dardara eragin zuen.
Bilboko Orkestra Sinfonikoak kontzertua eskaini du lehen aldiz Arabako espetxe barruan
Bilboko Orkestra Sinfonikoak kontzertua eskaini du lehen aldiz Arabako espetxe barruan. 45 musikarik 50 minutuz interpretatu dituzte Jesus Guridiren obrak espetxeko preso eta langileen aurrean. Ekimenaren helburua pertsona guztiei kultura eskubide unibertsal gisa hurbiltzea da, baita espetxean ere. Musika enpatia bideratzeko zubia eta gizarteratzea errazteko tresna bihurtu da.
'Amaya' opera lehen aldiz eskainiko da Donostiako Musika Hamabostaldian
Euskarazko opera honen kontzertu-bertsioa abuztuaren 9an (larunbata) eskainiko da, 20:00etan, Kursaalen. Jesus Guridi konpositore gasteiztarraren obra garrantzitsuenetako bat da, Musika Hamabostaldian inoiz interpretatu gabea.
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.