'Taldearen babesaren prezioa askatasunarekin lotuta dago askotan'
Helena Taberna nafar zinemagilearen lana aretoetara helduko da gaur, “Acantilado” Lucia Etxebarriaren eleberri batean (“El contenido del silencio”) oinarritutako thriller artegagarriaren bidez. Sekten munduaren inguruan garatzen da istorioa.
Taberna fikziora itzuli da lan honekin, “Nagore” bere aurreko lanean 2008ko sanferminetan indarrez hildako emakume gaztearen istorioan murgildu eta gero. Aurretik, “Yoyes” (2000), “Extranjeras” dokumentala (2003) eta “La buena nueva” (2008) zuzendu zituen.
Nafar zinemagileak kontatzen duen istorioaren ardatza Gabriel da, Kanaria uharteetan sekta bateko kideek bere buruaz beste egin eta gero desagertutako arrebaren bila ari den gizona. Luxuzko aktore taldean, Daniel Grao, Goya Toledo, Ingrid Garcia-Jonsson, Xabier Elorriaga eta Jon Kortajarena bilbotar modeloa daude, besteak beste.
Norbanakoen askatasunaren eta taldekide izateko sentimenduaren inguruko hausnarketa plazaratu nahi duen filmean, Gabriel sektaren misterioetan murgilduko da, eta onik ateratzeko modu bakarra arreba bizirik aurkitzea izan litekeela konturatuko da.
Tabernarekin mintzatu gara, “Acantilado” Malagako zinema-jaialdian aurkeztu zuen filma aitzakia hartuta.
“Acantilado” filma “El contenido del silencio” Lucia Etxebarriaren eleberrian oinarrituta dago. Noiz ikusi zenuen liburua zinemara eramateko egokia zela?
Eleberria irakurri nuenean, harrapatu egin ninduen, eta giro hori eta gai hori jorratzen zituen film bat ikustea gustatuko litzaidakeela pentsatu nuen. Asko interesatu zitzaizkidan neba-arreben istorioa eta sekten atzean dagoena.
Egokitzeko zailtasunak izango nituela ere jakin nuen orduan, baita istorioa zinema mundura eramatea erronka izango zela ere.
Sektak ditu mintzagai filmak. Zergatik orain? Etsipena, sufrimendua eta hausnarketarik eza nagusi diren garai hau hazteko eta jendea erakartzeko une ona ote da taldeontzat?
Sektek jakin-mina pizten digute, haien inguruan beti egoten baita misterio eta enigma moduko bat. Baina ekonomiaren eta balioen krisi honek sekten kopurua nabarmen handitzen lagundu du, eta, ondorioz, inoiz baino garrantzitsuagoa iruditzen zait jarrera sektarioak aztertzea eta “sektak besteak dira” pentsatzetik harago joatea.
Nire ustez, egokitzapen humanista bat izan behar du gizarteak berandu baino lehen, inoiz baino beharrezkoagoa baita: hezkuntzan balioak transmititu, eta gizaki libreen gizarte bat ahalbidetuko duten atxikimenduak eraiki behar dira.
Zergatik babesten dute askok beren burua taldearen barruan azken burura arte, filmean bezala, besteen bizimodura egokituz, nork bere askatasuna (askatasun mugatua, agian) garatzeak dakartzan kontraesanei aurre egin ordez?
Argi dago taldeak norbanakoa babesten duela eta afektua ematen diola. Gainera, izaki sozialak gara, eta oso garrantzitsua da taldeko kide sentitzea. Baina banakotasuna ere bai. Zelan uztartu biak, orduan?
Izan ere, taldearen babes eta afektu horrek askatasunarekin eta gure nahiekin lotuta egoten den prezio bat ordaintzera behartzen gaitu.
Kanaria uharteetan eta Euskal Herrian filmatu duzu. Zergatik aukeratu zenituen bi toki horiek?
Espainiar zinema oro har monotonoegia da pelikulak filmatzeko tokiak aukeratzeko orduan, eta nik garrantzi handia ematen diet lokalizazioei.
“Acantilado”k toki eder eta misteriotsuak eskatzen zizkidan, eta, gainera, lotura estua dut bi toki horiekin.
Luxuzko antzeztaldea zuzendu duzu: Daniel Grao, Goya Toledo, Ingrid Garcia-Jonsson, Juana Acosta, Xabier Elorriaga eta Josean Bengoetxea, besteak beste. Zergatik aukeratu zenituen?
Nahi nituen aktoreak eduki ditut, eta luxua da hori. Izugarria izan da, eta, are gehiago, izugarria izaten ari da promozioan, eta hori ere filmaren zati garrantzitsua da.
Egia esan, aktoreekin lan egitea da hainbeste maite dudan prozesuan, zinema egiteko prozesuan, gustukoen dudana.
Gainera, Jon Kortajarena ere izan duzu zure aginduetara. Tim Fordekin eta Julio Medemekin lan egin du dagoeneko, eta ematen du bidea egiten ari dela interpretazioan…
Aktore ibilbidea hasi berri du Jonek, baina oso sendoa izango da, nire ustez. Talentua du, oso langilea da eta maisu onak aukeratu ditu trebatzeko.
Castingeko proban bertan konturatu nintzen horrekin, eta poz-pozik nago filmerako elkarrekin sortu dugun pertsonaiarekin, Julianekin.

Jon Kortajarena, "Acantilado"n. Argazkia: Fernando Marrero.
Apirilean, Malagako zinema-jaialdian erakutsi zenuen filma. Nola hartu zuen jendeak?
Ederki, jendeak bikain hartu zuen, eta Malagako jaialdiaren plataforma, espainiar zinemaren urteko uztaren alerik onenak erakusten dituenez, oso ona izan da “Acantilado” merkaturatzeko.
Zure interesekoa izan daiteke
Galiziatik Euskal Herrira egindako zeharkaldia ikusarazten du Mikel Urdangarin abeslariak zuzendutako "Itsasora" filmak
Musikariak bere belaontzi zaharberritua ekartzeko laguntza eskatu zion Unai Basurko nabigatzaileari, eta negu betean egindako bidaia hori jorratzen du lanak. Urdangarinen filmak hasiera eman dio Mendifilm jaialdiaren 18. edizioari.
Hind neskatoak Herman “reichsmarschalla” gainditu
Ez dut uste erraturik nagoenik: Palestinak Israel gainditu du kontakizunean.
EITBren parte-hartzea duen Alberto Gastesiren "Singular" thrillerra zinema-aretoetan ikusgai dago
Filma Sitgesen estreinatu zen, eta Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey ditu protagonista. Dianaren eta Martinen istorioa kontatzen du. Semea hil eta hamabi urtera, bikoteak lakuko bere etxe zaharrean berriz elkartzea erabakitzen du. Hildako semearen antza duen gazte enigmatiko bat etxean agertzen denean, antzinako sekretuak eta susmo berriak argitara ateratzen dira.
“Correct me if I’m wrong” film laburrak irabazi du Zinebiko Sari Nagusia
Hao Zhou txinatar zinemagilearen lan dokumentalak jaso du Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiko epaimahaiaren aintzatespen nagusia. Euskal film labur onenaren saria “Habana industrial” Ainhoa Ordoñezen lanak irabazi du, eta Aitor Gametxoren "Geratzen den hori" filmak Espainiako Film Labur Onenaren Sari Nagusia.
"Los domingos" eta "Maspalomas", Feroz sarietarako film izendapen gehien dituzten filmak
Los domingos, bederatzi izendapenekin, eta Maspalomas, zazpirekin, dira 2026ko Feroz sarietarako izendapen gehien jaso dituzten filmak.
Billy Wilderren 32 film emango ditu Tabakalerak 2026ko zinema programaren barruan
Tabakalerako 2026ko zinema denboraldi berria Donostia Kulturak, Donostiako Zinemaldiak, Euskadiko Filmategiak, Elías Querejeta Zine Eskolak eta Tabakalerak berak diseinatu dute, eta urtarrilaren 8an hasiko da.
Mendi Film, Bilboko nazioarteko mendi zinemaldiaren XVIII. edizioa
Euskalduna Jauregia izango da jaialdiaren kanpaleku nagusia eta abenduaren 5etik 14ra 55 film proiektatuko dira, horietatik 12 euskal ekoizpenak. Jaialdiaren irekiera ekitaldian Entre Juan y Juanito izango da ikusgai, Juanito Oiarzabali buruz Javier Alvarok zuzendu duen filma. Bestalde, iazko Mendi Film bekari esker sortutako Luis Arrietaren filma aurkeztuko da: Sustraiak.
Norma Vila "Salitre" izeneko bere lehen film luzea filmatzen ari da, Nagore Aranburu protagonista duela
Egunotan Arrigorriagan Norma Vila zuzendariaren Salitre pelikula filmatzen ari dira, drama intimoa eta thriller psikologikoa uztartzen dituen film luzea. Nagore Aranburu eta Haizea Carneros dira protagonistak.
Zinebik "Llámame sinsorga" dokumentala aurkeztu du
EITBren parte-hartzea duen filma Zinebi film laburren eta dokumentalen Bilboko jaialdian proiektatuko dute, hilaren 28an zinemara iritsi aurretik. Al Borde Flims etxearen filmak La Sinsorga Bilboko espazio feminista eraikitzeko prozesua jasotzen du.
Umorez, musikaz eta Pablo Bergerrentzako Ohorezko Mikeldiaz abiatu da Zinebi
Zinebiren 67. edizioa Arriaga Antzokian hasi da, Bilboko errodajearen gorakadari, musika emanaldiei eta nobedadeen aurkezpenari keinu eginez. Hasierako saioan Euskal Film Laburren Sail Ofiziala proiektatu dute eta Pablo Berger zinemagile bilbotarrari Ohorezko Mikeldia eman diote.