Albiste da
Abiadura handiko trena
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Honelakoa izango da AHTaren sarbidea Donostian

Atotxako geltoki berria Tabakaleraren ingurunean integratuko da egungo geltokiaren arkitekturarekin bat eginez.
Tabakalera aurrean plaza handi bat eraikiko dute trenbideen gainean. Irudia: Irekia

Espainiako Gobernuko, Eusko Jaurlaritzako eta Bilbo, Gasteiz eta Donostiako udaletako teknikariek Abiadura Handiko Trena (AHT) euskal hiriburuetan nola sartuko den adostu zuten joan den otsailaren 28an.

Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuak eta Iñigo de la Serna Sustapen ministroak geltoki berria eraikitzeko proiektuaren erredakzioa lantzen hastea adostu zuten.

Atotxako geltoki berria Tabakaleraren ingurunean integratuko da, egungo geltokiaren arkitekturarekin bat eginez. Helburua intermodalitatea hobetzea da, garraiobide ezberdinen erabiltzaileen irisgarritasuna erraztuta.

Geltoki berriaren proiektuak eraikin berria eta bakarra aurreikusten du egungo aldiriko tren-geltokian. Geltokiaren egungo fatxadaren arkitektura mantenduko da, eta proiektatutako eraikin berrian integratuko da. Eraikin hori kalean bertan egitea planteatzen da, bi solairu izango ditu eta agerian utziko du Tabakalera eraikinaren fatxada. Gainera, Plaza (terraza) handi bat sortuko da trenbide eta nasa gainean.

AHT TAV Donostia San Sebastian entrada FOTO Irekia

Geltoki berriak itxura hau edukiko luke. Irudia: IREKIA

Geltokiak atondo nagusi bat izango du, aldiriko trenen eta ibilbide luze eta ertaineko trenen erabiltzaile guztiek partekatuko dutena, bertatik sartu ahal izango da autobus-geltoki berrira eta bi solairuko aparkalekura ere. Era horretara intermodalitatea optimizatuko da eta bertan bateratzen diren garraiobide publiko guztien erabiltzaileen joan-etorriak minimizatuko dira.

Zehaztutako proposamenaren arabera, ibilbide ertaineko trafikoak (Intercity) eta ibilbide luzekoak (UIC zabalera) 3 nasa nagusi izango dituzte. Nasa horietara sartzeko bi mailak komunikatuko dituen azpiko pasabide bat proposatzen da.

Bestalde, aldiriko trafikoak aldamenetako bi trenbideak hartuko ditu (1 eta 6), eta zabalera mistokoak izango dira (hirugarren erraila). Trenbide horiek salgaietako trafikoarekin partekatuko dira. Nasara sarbidea zuzena izango da atondo nagusitik.

AHT TAV Donostia San Sebastian entrada FOTO Irekia

Irudia: IREKIA

Albiste gehiago ekonomia

VITORIA, 21/06/2025.- Vista del estado de la fabrica de a compañía familiar alavesa Lascaray-LEA, que sufrió ayer viernes un grave incendio, en Vitoria. El incendio sin heridos desatado ayer en la fábrica de productos de higiene personal LEA en Vitoria está controlado, aunque no extinguido totalmente, por lo que efectivos de los bomberos mantienen activa una línea de agua para apagar cualquier posible pequeño conato de fuego que pudiese reactivarse. EFE/ L. Rico
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LEAk udazkenean ekingo dio berriro produkzioari Gamarran, aldi baterako poligono batean

Ekoizpena udazkenean hasteak "ondorio positibo argia izango du plantillarentzat", LEAk jakinarazi duenez. Aste honetan, enpresak batzordeari jakinarazi dio aldi baterako lan-erregulazioko espediente bat planteatzeko asmoa duela "ezinbesteko arrazoiengatik". Gaur egun plantilla osatzen duten 120 langileetatik 100 ingururi eragingo lieke.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zaborren tasa berria onartuta eta gainerako zergak izoztuta, Bilbon

Udalak ordenantza berria onartu du oposizioaren ezezkoarekin, neurriak herritarren poltsikoetan izango duen eragina kritikatzen baitute. Tasak gaur egungo zaborren tasa ordezkatuko du eta zerbitzuaren benetako kostuaren araberakoa izango da.

Gehiago kargatu