Koronabirusa
Gorde
Kendu nire zerrendatik

AHTren lanak gelditzea eta dirua osasunera eta pentsioetara bideratzea eskatu dute

Aurreztutako dirua egungo trenbideak hobetzera bideratzea eskatu dute, baita osasungintzara, gizarte zerbitzuetara, pentsioetara eta diru sarrerarik gabeko pertsonetara ere.
AHTren proiektua Donostian. Artxiboko irudia.

Orain Ardura ekimenak Abiadura Handiko Trenaren (AHT) "obrak eta proiektuak bertan behera uztea" eskatu du, eta aurreztutako dirua egungo trenbideak hobetzera bideratzea, baita osasungintzara, gizarte zerbitzuetara, pentsioetara eta diru sarrerarik gabeko pertsonetara ere.

Plataforma horretako kideek manifestu bat eman dute ezagutzera euren aldarrikapenekin, eta dagoeneko dozenaka gizarte taldek, Eguzki bezalako elkarte ekologistek eta ELA, LAB eta EHNE sindikatuek bat egin dute, besteak beste.

Aipatutako eskaerez gain, gaur ezagutzera emandako testuak AHTrentzat aurreikusitako baliabideak elikadura-subiranotasuna, trantsizio ekologikoa, ikerketa, euskara, hezkuntza, kultura, autonomoentzako laguntza, saltoki txikiak eta ostalaritza bezalako ekintzetan inbertitzea ere eskatzen du.

"AHTrako inbertsio ekonomiko guztia urgentziazko eta lehentasunezko gaietara eta behar adina langile eta baliabide dituen osasun sistema publiko batera bideratzea eskatzen dugu", azpimarratu du "COVID-19aren krisiak larriki kaltetutako" sektoreetako pertsonentzako "babesa" ere eskatzen duen idatziak.

Sinatzaileek, gainera, pandemia garaian bizitako "egoera zailen" aurrean "gizartearen portaera eredugarria" goraipatu dute, "Sufrimenduko aste gogorren ondoren". Izan ere, "milaka senide bakardadean hil dira, gure ospitaleetako langileek larruazala lan-baldintza txarretan utzi dute" eta adinekoen egoitzetako langileek "ezinezkoa dena egin dute zaindu ahal izateko".

"Gizartea erantzukizun handiz jokatzen ari da krisi larri honetan, eta jarraitu beharreko norabidea markatzen digu. Horregatik, espero dugun etorkizun zalantzagarriaren aurrean, erakundeei eskatzen diegu egoerak eskatzen duen mailan egon daitezela eta ez ditzatela iraganeko akatsak egin", zehazten du manifestuak, eta aipamena eginez 2008ko krisiaren ostean "murriztuak" izan ziren gizarte eta osasun zerbitzuak, "adreiluaren ekonomia espekulatiboarekin trabatu zituenak".

Manifestuaren arabera, Espainia "munduko liderra da milioi biztanleko abiadura handiko trenaren kilometroetan, Japonia, Alemania, Frantzia eta AEB bezalako herrialde garatuen eta boteretsuen aurretik. Hala eta guztiz ere, erabilpenari dagokionez, azken tokian dago, bidaiarien ratio txikienarekin".

EAEri eta Nafarroari dagokienez, iragarritako AHTren zati guztiak eraikiko balira, milioi biztanleko kilometro ratio espainiarra "bikoiztu" egingo litzatekeela dio manifestuak.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu