Automobilgintza bultzatzeko estrategia komuna eskatu dute EAEk eta Nafarroak
Automobilgintza sektorea bultzatzeko estrategia komuna martxan jartzea eskatu diote Euskadik, Nafarroak eta beste sei erkidegok (Katalunia, Galizia, Valentzia, Gaztela eta Leon, Aragoi eta Madril) Reyes Maroto Industria ministroari.
Zortzi erkidegoetako industria arduradunek ministroari gutun bat bidali diote. Estatuarentzako estrategikoa den sektorearen egoerarekin “oso kezkaturik” agertu dira, eta “lankidetza konstruktiborako” borondatea azaldu dute.
Arantxa Tapia Ekonomi Garapenerako eta Azpiegituretarako sailburuaren ekimenez zortzi erkidegoek gutuna bidali diote Marotori. “Automobilgintzaren oraina eta, batez ere, etorkizuna artatzeko helburuarekin, esfortzuak eta baliabideak batzeko” estrategia partekatu bat premiazkoa dela uste dute erkidegoek.
Sektore publikoak eta pribatuak I+Gean egindako inbertsioa baliatzea eskatu dute, baita giza baliabideak hezkuntzaren bidez sortzeko ere. Jarduera eta lanpostuak epe laburrera mantentzeko sektoreari bultzada berri bat ematea beharrezkoa da, eta etorkizunean lehiakortasuna hobetu, agintarien arabera.
Automobilgintzaren Mahaia
Automobilgintzaren Mahai bat sortzea planteatu dute buruzagiek, Espainiako Gobernuaren gidaritzapean, eta erkidegoen beraien eta sektorearen laguntzarekin.
Neutraltasun teknologikoan oinarrituta autoen eskaera areagotzeko programa bat eskatu dute. Krisi egoera batean ibilgailu elektrikoen salmenta soilik bultzatzen baldin badute, “gizartearen desorekak” sakonduko lituzkete, baliabide gutxi duten pertsonen kalterako.
Era berean, ibilgailu elektrikoak kargatzeko sarea garatzea, gutxiago kutsatzen duten motorrak garatzeko ikerketa, garapen eta berrikuntza (I+G+B) eta energia berriztagarri eta prezio lehiakorretan oinarritutako politika bat bultzatzearen aldeko apustua egin dute.
Azkenik, enpresa handien aldeko apustu argia egitea beharrezkoa dela uste dute. Europar Batasunetik at dauden herrialdeen “dumping fiskala” saihesteko politikak bultzatzea eskatu dute.
“Premiazko” neurriek inbertsio berriak beharko dituztela onartu dute kontseilariek. Horregatik, automobilgintza sektorea laguntzeko itun estrategiko bat beharrezkoa ikusten dute, baliabide ekonomikoak bideratzeko akordioa ixteko.
Zure interesekoa izan daiteke
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriko sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitzean merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldoko "bihotza" zeharkatu beharko. Bertatik, "aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek".
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.
Mikel Jauregi: "Hidrogeno berdeak menpekotasuna galtzea ekarriko digu"
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuak "Egun On" saioan adierazi duenez, "garai batean Errusiarekiko genuen menpekotasuna amaitu da, baina, orain, Ipar Amerikarekiko menpekotasuna sortzen ari gara". "Egin dezagun europar energia bat", gaineratu du sailburuak
Bruselak Lisboa eta Paris arteko AHTrako epeak azkartu ditu, eta Eusko Jaurlaritza proiektuaren bultzadarekin bat dator
Imanol Pradales lehendakaria Apostolos Tzitzikostas Europako Garraio komisarioarekin bildu zen urtarrilean, eta orain Abiadura Handiko Trena Iparraldera eta Frantziara bultzatzeko hartutako konpromisoak aurrera doazela egiaztatu du.
Mugikortasun Sailak 581,7 milioi izango ditu "trenbidea garraiobide gisa bultzatzeko"
Trenbide-azpiegiturak eraiki eta hobetzeko erabiliko da inbertsioaren zati handi bat. Era berean, Bat, Barik eta Mugi txartelen interoperabilitatea burutu nahi da, eta 12 urtera arteko garraioaren doakotasuna egiturazkotzat ezarri.