Industria
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Automobilgintza bultzatzeko estrategia komuna eskatu dute EAEk eta Nafarroak

Tapiaren ekimenez zortzi erkidegok gutun bat bidali diote Industria ministroari. “Automobilgintzaren oraina eta, batez ere, etorkizuna artatzeko” estrategia partekatu bat premiazkoa dela uste dute.
Gasteizko Mercedes Benz lantegia. Arttxiboko argazkia: EFE

Automobilgintza sektorea bultzatzeko estrategia komuna martxan jartzea eskatu diote Euskadik, Nafarroak eta beste sei erkidegok (Katalunia, Galizia, Valentzia, Gaztela eta Leon, Aragoi eta Madril) Reyes Maroto Industria ministroari.

Zortzi erkidegoetako industria arduradunek ministroari gutun bat bidali diote. Estatuarentzako estrategikoa den sektorearen egoerarekin “oso kezkaturik” agertu dira, eta “lankidetza konstruktiborako” borondatea azaldu dute.

Arantxa Tapia Ekonomi Garapenerako eta Azpiegituretarako sailburuaren ekimenez zortzi erkidegoek gutuna bidali diote Marotori. “Automobilgintzaren oraina eta, batez ere, etorkizuna artatzeko helburuarekin, esfortzuak eta baliabideak batzeko” estrategia partekatu bat premiazkoa dela uste dute erkidegoek.

Sektore publikoak eta pribatuak I+Gean egindako inbertsioa baliatzea eskatu dute, baita giza baliabideak hezkuntzaren bidez sortzeko ere. Jarduera eta lanpostuak epe laburrera mantentzeko sektoreari bultzada berri bat ematea beharrezkoa da, eta etorkizunean lehiakortasuna hobetu, agintarien arabera.

Automobilgintzaren Mahaia

Automobilgintzaren Mahai bat sortzea planteatu dute buruzagiek, Espainiako Gobernuaren gidaritzapean, eta erkidegoen beraien eta sektorearen laguntzarekin.

Neutraltasun teknologikoan oinarrituta autoen eskaera areagotzeko programa bat eskatu dute. Krisi egoera batean ibilgailu elektrikoen salmenta soilik bultzatzen baldin badute, “gizartearen desorekak” sakonduko lituzkete, baliabide gutxi duten pertsonen kalterako.

Era berean, ibilgailu elektrikoak kargatzeko sarea garatzea, gutxiago kutsatzen duten motorrak garatzeko ikerketa, garapen eta berrikuntza (I+G+B) eta energia berriztagarri eta prezio lehiakorretan oinarritutako politika bat bultzatzearen aldeko apustua egin dute.

Azkenik, enpresa handien aldeko apustu argia egitea beharrezkoa dela uste dute. Europar Batasunetik at dauden herrialdeen “dumping fiskala” saihesteko politikak bultzatzea eskatu dute.

“Premiazko” neurriek inbertsio berriak beharko dituztela onartu dute kontseilariek. Horregatik, automobilgintza sektorea laguntzeko itun estrategiko bat beharrezkoa ikusten dute, baliabide ekonomikoak bideratzeko akordioa ixteko.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu