Erregaia erabiltzen duten autoak 2035erako debekatzea proposatu du Europako Batzordeak
2050erako C02 isurketak desagerrarazteko ibilbide-orria aurkeztu du Europako Batzordeak, larrialdi klimatikoari aurre egiteko eta modu jasangarri batean hazteko. Helburu hori lortzeko hainbat neurri proposatu dituzte, tartean erregaia erabiltzen duten autoak nahiz hibridoak 2035erako debekatzea, bateriadun edo hidrogenozko ibilgailuak bultzatuz.
Gidariek trantsizioa egiteko bermeak izan ditzaten, estatuek ibilgailuak kargatzeko guneak ezarri beharko dituzte beren errepide sareetan barrena. Bruselaren planaren arabera, 60 kilometroko ibilgailu elektrikoak kargatzeko gune bat egon beharko litzateke, eta 150 kilometroko tartean hidrogenoa kargatzeko guneak.
Ursula von der Leyen Europako Batzordeko presidenteak parte hartu du egitasmoaren aurkezpenean eta azpimarratu du "CO2 isurketei prezioa ezarri" behar zaiela.
Bruselaren asmoa da karbono dioxidoaren prezioa pixkanaka garestitzea eta 10 urtetan isurketak galarazteko. Ibilgailuei, hegazkinei nahiz ontziei eragingo lieke neurriak.
2050ean neutraltasun klimatikoa lortzeko, 2030erako CO2 isurketak % 55 murriztea aurreikusten du Bruselak, erreferentziatzat 1990eko datuak hartuta.
Proposamenak Europako Batzordea osatzea duten estatuen artean eta Europako Parlamentuan eztabaidatuko dituzte orain.
Europako Batzordeak onartu du negoziaketak "zailak eta gogorrak" izango direla, egiturazko aldaketak egin nahi direlako denbora gutxian. Alabaina, plana aurrera eramatea ezinbestekotzat jo du.
Ildo horretan, Frans Timmersmans Europako Batzordeko Itun Berdearen presidenteordeak ondokoa adierazi du: "Ez badugu hau konpontzen, gure seme-alabei eta bilobei huts egingo diegu, eta ura eta janaria lortzeko gerrak biziko dituzte".
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.