Deskargako autobiako bidesaria martxan dago jada
Deskargako autobiaren (A-636) bidesaria astearte honetan, 00:00etan, jarri dute martxan. Errepideak Beasain eta Bergara (Gipuzkoa) lotzen ditu.
9.000 bat ibilgailuk erabiltzen dute egunero errepidea. Gaurtik hasita, denek, motorrek salbu, 2,53 eta 5,15 euro artean ordaindu beharko dituzte, baina Abiatu sistema dutenek deskontuak izango dituzte.
Gipuzkoako Foru Aldundiaren arabera, "ezinbestekoa" da errepide hori erabiltzen dutenei kobratzea, "eraikitze, mantentze eta kudeaketa lanak" ordaindu ahal izateko.
Beasainen, Ezkio-Itxason eta Deskargan bertan jarritako arku sistema baten bidez egingo da ordainketa. Abiatu sisteman izena emanda ez daudenek kontu korronte bat eta autoaren matrikula eman beharko dizkiote Aldundiari ordainketa bideratzeko. Aldundiak urtarrilaren 30era arte eutsiko die horren berri emateko ezarritako guneei.
Goierriko, Urola Garaiko eta Debagoieneko hainbat bizilagun haserre daude kanonarekin, baita garraiolariak ere.
Garraio elkartea, oso kritiko
Gipuzkoako Aldundiaren "dirua biltzeko politika aseezina" kritikatu du Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazioak. "Berritasun bezala", bidesaria ez diote bakarrik kamioilariei kobratuko, salatu duenez.
Federazioak agiri batean azaldu duenez, arku sistema 2018an N-I errepidean eta A-15 autobian jarritako "berbera" da, orduan kamioientzat soilik ezarritakoa. Auzitegiek legez kanpokotzat jo zuten bi aldiz, baina orain autobusek eta autoek ere ordaindu beharko dute.
Horrela, Fenadismerren arabera, autobia erabiltzen duten "9.000 ibilgailuk baino gehiagok" dispositiboren edo sistema elektronikoren bat izan beharko dute bidesaria ordaintzeko.
Gainera, garraiolarien elkarteak kamioientzako bidesariaren "hirugarren bertsioa" ere bertan behera uzteko eskaria egitea aztertzen ari dira. Kanona kobratzeko hirugarren foru-araua abenduaren 2an onartu zuten, baina "oraindik ez du Europako Batzordearen oniritzirik jaso".
Bidesaria dirua biltzeko dela uste du Berdeak EQUOk
Berdeak EQUOk Gipuzkoako Foru Aldundiari zuzenketa egiteko eskatu dio; izan ere, trafikoa bigarren mailako bideetara bidaltzea eragingo duela uste du. Gainera, diskriminatzailea iruditzen zaio Urola Garaian, Debagoienan eta Goierrin bizi diren herritarrentzako.
Alderdiak ohar baten bidez kritikatu duenez, foru erakundearen helburua Bidegiren "kontuak koadratzea" da, "hainbat hamarkadatako xahutzearen eta gainkostuen ondoren, mantenu-kostua milioiduna eta aurrekontu arruntekin onartu ezina duen bide-sare batean".
Berdeak EQUOren arabera, bide-azpiegiturak erabiltzeagatiko tasak "baliagarriak dira mugikortasun bidezkoago, jasangarriago eta seguruago baterantz aurrera egiteko", baina, betiere, emisioak murriztera bideratuta badaude, eta "modu objektiboan" kalkulatzen bada.
Abiatuk egindako bidaia-kopuruaren araberako gastu-mugak eta deskontuak ezartzen ditu, eta horrek ibilgailu pribatua sustatzen du, eta ez du diskriminatzen ibilgailuaren potentziaren, okupazio-mailaren edo erabiltzailearen errentaren arabera.
Zure interesekoa izan daiteke
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                                
                            
                        Urrian langabezia-tasa % 0,60 igo da EAEn eta % 2,04 Nafarroan, irailarekin alderatuta
2024ko urriko datuen aldean, ordea, 888 langabe gutxiago (% 0,82) daude EAEn, eta 1.129 gutxiago (% 3,75) Nafarroan. Bestalde, irailetik urrira, afiliazioa % 1,32 hazi da EAEn eta % 0,89 Nafarroan.
Petronorreko gatazkak bere horretan dirau: langileek ez dute akordioa onartu eta greba mugagabean jarraitzen dute
Langileen % 80k zuzendaritzaren eta gehiengo sindikalaren artean lortutako itunaren aurka bozkatu dute, eta, beraz, "aldageletako gerra" deritzona auzitegietan argituko da. Petronorrek geldirik jarraitzen du duela hilabete eta erditik.
Sindikatuek manifestazioa egingo dute Bilbon hilaren 12an “gutxieneko soldataren alde”
Udan Legebiltzarrean aurkeztu zuten legegintzarako herri-ekimenaren aurka agertu zen Eusko Jaurlaritza. Sindikatuen ustez, eztabaida “gutxieneko demokratikoa” da eta, beraz, protesta egingo dute Jaurlaritzaren, EAJren eta PSE-EEren egoitzen aurrean.
Ekonomia, Lan eta Enplegu Sailak % 3,3ko igoera aurkeztu du 2026ko aurrekontuetan
Aurrekontu horien ardatza, batez ere, enplegu-politika aktiboak indartzea izango da; zehazki, prestakuntza, kontratazioa eta kolektibo kalteberen laguntza sustatzea.
Aurreikuspenen arabera, Euskadiko hidrogeno-korridorea egiteko 50 udalerritan zehar 163 kilometro hodi ezarriko dira
Euskadiko sarea bi zatitan banatuko da. Enagasek diseinatutako proiektuaren arabera, lanak 2028an hasi eta 2030ean amaituko dira, eta 400 milioi euroko inbertsioa ekarriko dute.
Aurrekontuen negoziazioan "maila emateko" eskatu die D'Anjouk EH Bilduri, PPri eta Sumarri
EAEko aurrekontuak adosteko negoziazioan "interes alderdikoiak" alde batera uzteko eskatu dio Ogasun eta Finantza sailburuak oposizioari.
Astelehen honetan hasiko dira sailburuak beren sailetako aurrekontuak Legebiltzarrean aurkezten
2026ko aurrekontuen egutegiaren arabera, osoko zuzenketen bilkura datorren abenduaren 9an egingo dute, eta Ogasun eta Aurrekontu Batzordeak landutako irizpena eztabaidatzeko osoko bilkura, abenduaren 23an.
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.