Deskargako autobiako bidesaria martxan dago jada
Deskargako autobiaren (A-636) bidesaria astearte honetan, 00:00etan, jarri dute martxan. Errepideak Beasain eta Bergara (Gipuzkoa) lotzen ditu.
9.000 bat ibilgailuk erabiltzen dute egunero errepidea. Gaurtik hasita, denek, motorrek salbu, 2,53 eta 5,15 euro artean ordaindu beharko dituzte, baina Abiatu sistema dutenek deskontuak izango dituzte.
Gipuzkoako Foru Aldundiaren arabera, "ezinbestekoa" da errepide hori erabiltzen dutenei kobratzea, "eraikitze, mantentze eta kudeaketa lanak" ordaindu ahal izateko.
Beasainen, Ezkio-Itxason eta Deskargan bertan jarritako arku sistema baten bidez egingo da ordainketa. Abiatu sisteman izena emanda ez daudenek kontu korronte bat eta autoaren matrikula eman beharko dizkiote Aldundiari ordainketa bideratzeko. Aldundiak urtarrilaren 30era arte eutsiko die horren berri emateko ezarritako guneei.
Goierriko, Urola Garaiko eta Debagoieneko hainbat bizilagun haserre daude kanonarekin, baita garraiolariak ere.
Garraio elkartea, oso kritiko
Gipuzkoako Aldundiaren "dirua biltzeko politika aseezina" kritikatu du Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazioak. "Berritasun bezala", bidesaria ez diote bakarrik kamioilariei kobratuko, salatu duenez.
Federazioak agiri batean azaldu duenez, arku sistema 2018an N-I errepidean eta A-15 autobian jarritako "berbera" da, orduan kamioientzat soilik ezarritakoa. Auzitegiek legez kanpokotzat jo zuten bi aldiz, baina orain autobusek eta autoek ere ordaindu beharko dute.
Horrela, Fenadismerren arabera, autobia erabiltzen duten "9.000 ibilgailuk baino gehiagok" dispositiboren edo sistema elektronikoren bat izan beharko dute bidesaria ordaintzeko.
Gainera, garraiolarien elkarteak kamioientzako bidesariaren "hirugarren bertsioa" ere bertan behera uzteko eskaria egitea aztertzen ari dira. Kanona kobratzeko hirugarren foru-araua abenduaren 2an onartu zuten, baina "oraindik ez du Europako Batzordearen oniritzirik jaso".
Bidesaria dirua biltzeko dela uste du Berdeak EQUOk
Berdeak EQUOk Gipuzkoako Foru Aldundiari zuzenketa egiteko eskatu dio; izan ere, trafikoa bigarren mailako bideetara bidaltzea eragingo duela uste du. Gainera, diskriminatzailea iruditzen zaio Urola Garaian, Debagoienan eta Goierrin bizi diren herritarrentzako.
Alderdiak ohar baten bidez kritikatu duenez, foru erakundearen helburua Bidegiren "kontuak koadratzea" da, "hainbat hamarkadatako xahutzearen eta gainkostuen ondoren, mantenu-kostua milioiduna eta aurrekontu arruntekin onartu ezina duen bide-sare batean".
Berdeak EQUOren arabera, bide-azpiegiturak erabiltzeagatiko tasak "baliagarriak dira mugikortasun bidezkoago, jasangarriago eta seguruago baterantz aurrera egiteko", baina, betiere, emisioak murriztera bideratuta badaude, eta "modu objektiboan" kalkulatzen bada.
Abiatuk egindako bidaia-kopuruaren araberako gastu-mugak eta deskontuak ezartzen ditu, eta horrek ibilgailu pribatua sustatzen du, eta ez du diskriminatzen ibilgailuaren potentziaren, okupazio-mailaren edo erabiltzailearen errentaren arabera.
Albiste gehiago ekonomia
EAEko familiek inoiz baino gehiago gastatu dute ostalaritzan, 4.207 euro
Euskadiko etxeetako batez besteko gastua egonkor mantendu zen 2024an, baina aisiak eta jatetxeek pisua hartzen jarraitzen dute elikaduraren, garraioaren eta irakaskuntzaren aldean.

Auzitegiak artxibatu egin ditu 17 medikuren aurkako salaketak, Osakidetzako Lan Eskaintza Publikoko filtrazioengatik
Arabako Auzitegiak artxibatu egin ditu Osasun Zerbitzuaren 2016-2017ko Lan Eskaintza Publikoan ustez egindako filtrazioengatik ikertutako 17 medikuren aurkako salaketak, eta ikertutako 19 lagunetatik 2ren aurka irekita uztea erabaki du.
Jaurlaritza langabezia subsidioen transferentzia bereganatzen saiatuko da asteazken honetan Espainiako Gobernuarekin
Kontribuzio-prestazioen eta langabezia-subsidioaren arloko eskumenak eskualdatzeko akordioa posible izan dadin "nahikoa denbora" eduki izana espero du Autogobernuko sailburuak.
Eusko Jaurlaritzak 2026ko urtarriletik aurrera berrekingo dio telelanari
Langile publikoek astean bi egunetan jardun ahal izango dute lan-modalitate horretan. Gainera, telelanaren bitartez lan egin dezaketen langile guztiei ere aukera hori ematen die dekretuak, betiere zerbitzu publikoa behar bezala ematen dela bermatzen bada.
Euskadik % 40 handitu du bere egungo potentzia elektrikoa, eta 16.000 megawatteko edukiera gaindituko du
Hala, "70.000 langilerentzako lana bermatzen da", eta bultzada esanguratsua dakar enpleguarentzat eta egonkortasun ekonomikoarentzat. Eusko Jaurlaritzak 6.000 megawatteko edukiera gehigarria nahi zuen, 18.000 MWetara iristeko.

Zenbateko potentzia elektrikoa behar du Euskadik?
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak 6.000 MW gehiago eskatu ditu bere sarean, helburu industrialak eta deskarbonizazioa betetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta banku-erakundeek gazteentzako lehen etxebizitza eskuratzeko abalen programa jarri dute abian
Kutxabankekin, Laboral Kutxarekin eta Abancarekin ekin zaio programari, oraingoz lankidetza-hitzarmena sinatu dutenekin; baina, zabalik da erakunde gehiagok bat egin ahal izango dutela aurreikusten da. Finantzatu beharreko etxebizitzen erosketa-prezioa ezin izango da 340.000 eurotik gorakoa izan.
Albiste izango dira: Ustelkeriaren aurkako txostena Nafarroan, sare elektrikoari buruzko bilera Madrilen eta Venezuelako ontzi bati erasoa
Gaurkoan Orain-en albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
Euskal gehiengo sindikalak pentsiodunen mobilizazioarekin bat egin du Herri Ekimen Legegilea izapidetzea eskatzeko
ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde ere mobilizatuko dira irailaren 20an EAJri eta PSE-EEri beren jarrera "zuzentzeko" eta gutxieneko pentsioa gutxieneko soldatarekin parekatzeko ekimena izapidetzea eskatzeko.

Euskadiko inbertsio elektrikoa aztertzeko bilera izan du Jauregik Espainiako Energia idazkariarekin
Joan Groizard Energiaren Estatu idazkariarekin batzartu da Jauregi, 2025-2030 aldirako elektrizitatea garraiatzeko sarea planifikatzeko proposamenaren barruan sare elektrikoetan egingo den inbertsioari buruz eta horrek Euskadin izango duen eraginaz mintzatzeko.