2035ean gasolina eta diesel autoen salmenta debekatzea babestu du Europako Parlamentuak
Europako Parlamentuak gasolina eta diesel ibilgailuen salmenta 2035ean debekatzearen alde bozkatu du gaur, eta, aurreko urrats gisa, auto eta furgoneta berrietarako karbono dioxidoaren (CO2) emisioak 2030erako erdira murrizteko helburua ezarri du.
Zehazki, onartutako arau berriak, 2021ean erregistratutako mailetan oinarrituta, salmenta berriko turismoen emisioak 2030ean % 55 jaisteko helburua finkatzen du; furgoneten kasuan, berriz, ezarritako murrizketa % 50ekoa da.
Epe horren ondoren, 2035etik aurrera, legeak aurreikusten du Europar Batasunean saltzen diren ibilgailu guztiak zero emisiokoak izatea, nahiz eta, indarrean sartu aurretik, testua formalki onartu beharko duten EBko estatu kideek, Kontseiluan bilduta.
Aldeko 340 botorekin, kontrako 279rekin eta 21 abstentziorekin, Europako Parlamentuak legedi berri hori babestu du, baina hori bai, Europako Alderdi Popularrak, osoko bilkurako talde nagusiak, aurkako botoa eman du.
Besteak beste, testu berriak finkatu egiten du EBk ibilgailuen fabrikatzaileei eskatzen dien zero edo isuri txikiko ibilgailuen salmenten portzentajea, Europako Batzordearen pizgarri ekonomikoez baliatu ahal izateko.
2025etik 2029ra bitartean, salmenta guztiak kontuan hartuta, zero ala isuri murritzeko autoen % 25 saldu beharko da, fabrikatzailek sari horiek kobratzen jarraitzeko; furgonetei dagokienez, berriz, proportzioa % 17koa izango da. 2030etik aurrera, erregelamendu berriak pizgarriak kentzea aurreikusten du.
Frans Timmermans Europako Batzordeko presidenteorde eta Itun Berdearen arduradunak erreforma osoa goraipatu du eta, Euroganberan egindako eztabaidan, legeak "industriaren, klimaren eta langileen interesen arteko oreka perfektua" bilatzen duela adierazi du.
Kamioiak eta autobusak
Bestalde, Europako Batzordeak 2030ean berotegi-efektuko gasen emisioak % 45 murrizteko bidea proposatu du distantzia luzeko kamioi eta autobusentzat, eta ahalegin hori % 65era arte handitu beharko da 2035ean eta % 90era 2040an, 2019ko mailekin alderatuta.
Proposamena osatzeko, 2030etik aurrera EBn merkaturatutako autobus interubano guztiak zero emisiokoak izatea lortu nahi da, baina ez landa-eremuei zerbitzua ematen dietenak, kamioien tratamendu bera izango baitute.
Albiste gehiago ekonomia
EAEko familiek inoiz baino gehiago gastatu dute ostalaritzan, 4.207 euro
Euskadiko etxeetako batez besteko gastua egonkor mantendu zen 2024an, baina aisiak eta jatetxeek pisua hartzen jarraitzen dute elikaduraren, garraioaren eta irakaskuntzaren aldean.

Auzitegiak artxibatu egin ditu 17 medikuren aurkako salaketak, Osakidetzako Lan Eskaintza Publikoko filtrazioengatik
Arabako Auzitegiak artxibatu egin ditu Osasun Zerbitzuaren 2016-2017ko Lan Eskaintza Publikoan ustez egindako filtrazioengatik ikertutako 17 medikuren aurkako salaketak, eta ikertutako 19 lagunetatik 2ren aurka irekita uztea erabaki du.
Jaurlaritza langabezia subsidioen transferentzia bereganatzen saiatuko da asteazken honetan Espainiako Gobernuarekin
Kontribuzio-prestazioen eta langabezia-subsidioaren arloko eskumenak eskualdatzeko akordioa posible izan dadin "nahikoa denbora" eduki izana espero du Autogobernuko sailburuak.
Eusko Jaurlaritzak 2026ko urtarriletik aurrera berrekingo dio telelanari
Langile publikoek astean bi egunetan jardun ahal izango dute lan-modalitate horretan. Gainera, telelanaren bitartez lan egin dezaketen langile guztiei ere aukera hori ematen die dekretuak, betiere zerbitzu publikoa behar bezala ematen dela bermatzen bada.
Euskadik % 40 handitu du bere egungo potentzia elektrikoa, eta 16.000 megawatteko edukiera gaindituko du
Hala, "70.000 langilerentzako lana bermatzen da", eta bultzada esanguratsua dakar enpleguarentzat eta egonkortasun ekonomikoarentzat. Eusko Jaurlaritzak 6.000 megawatteko edukiera gehigarria nahi zuen, 18.000 MWetara iristeko.

Zenbateko potentzia elektrikoa behar du Euskadik?
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak 6.000 MW gehiago eskatu ditu bere sarean, helburu industrialak eta deskarbonizazioa betetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta banku-erakundeek gazteentzako lehen etxebizitza eskuratzeko abalen programa jarri dute abian
Kutxabankekin, Laboral Kutxarekin eta Abancarekin ekin zaio programari, oraingoz lankidetza-hitzarmena sinatu dutenekin; baina, zabalik da erakunde gehiagok bat egin ahal izango dutela aurreikusten da. Finantzatu beharreko etxebizitzen erosketa-prezioa ezin izango da 340.000 eurotik gorakoa izan.
Albiste izango dira: Ustelkeriaren aurkako txostena Nafarroan, sare elektrikoari buruzko bilera Madrilen eta Venezuelako ontzi bati erasoa
Gaurkoan Orain-en albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
Euskal gehiengo sindikalak pentsiodunen mobilizazioarekin bat egin du Herri Ekimen Legegilea izapidetzea eskatzeko
ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde ere mobilizatuko dira irailaren 20an EAJri eta PSE-EEri beren jarrera "zuzentzeko" eta gutxieneko pentsioa gutxieneko soldatarekin parekatzeko ekimena izapidetzea eskatzeko.

Euskadiko inbertsio elektrikoa aztertzeko bilera izan du Jauregik Espainiako Energia idazkariarekin
Joan Groizard Energiaren Estatu idazkariarekin batzartu da Jauregi, 2025-2030 aldirako elektrizitatea garraiatzeko sarea planifikatzeko proposamenaren barruan sare elektrikoetan egingo den inbertsioari buruz eta horrek Euskadin izango duen eraginaz mintzatzeko.