HEGAZKINAK ETA KUTSADURA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Hegaldi laburren debekua Frantzian: Neurri egokia al da kutsadura murrizteko?

Frantzian trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murrizteko. Ekologisten ustez, neurri sinbolikoa da, baina etorkizunean pauso gehiago emateko lehen urratsa ere bada.
dls_paris_lyon_eu
Paris-Lyon ibilbidea egiteko isuritako kutsadura

Frantziak bertan behera utzi ditu herrialdearen barruan egiten diren hegaldi laburrak, betiere bi ordu eta erdi baino gutxiagoan trenez egiteko aukera badago, zuzenean, geldialdirik gabe eta maiztasun eta ordutegi egokian. Neurri horrek, hala, gaur egun, Paris-Orly eta Bordele, Nantes eta Lyongo aireportuen arteko konexioak ezabatzea dakar.

Eztabaida piztu du neurriak klima-aldaketaren aurka lanean diharduten askoren artean, aurrerapausoa bada ere, neurri eskasa dela uste baitute, eta anbizio handiagoa eskatu dute horrelako araudiak diseinatzeko orduan, emisioen murrizketari dagokionez eragina maximizatzeko; izan ere, salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela uste dute.

Kontuak kontu, norabide berean etorkizunean pauso gehiago emateko lehen urratsa izan daitekeela uste du Jon Sampedro Basque Centre for Climate Change (BC3) ikerketa zentroko ikerlariak. Abiazioaren azken ingurumen-txostenak (hiru urtean behin egiten da) jasotakoaren arabera, Europatik aireratu ziren hegazkinen isurketek % 34 egin zuten gora 2005 eta 2019 artean, 147 milioi tonaraino, eta garraiobideek eragiten dituzten isurketen % 14 hegazkinek sortzen dute.

dls_hegazkina_eu Hegazkinen kutsadura

Aspaldidanik dago hegazkinen kutsaduraren afera mahai gainean, eta Frantziak hartutako bidetik, Espainiako Gobernuak ere, hainbat alderdi politikok bultzatuta, hegazkinen kutsadurari aurre egiteko neurri hori aztertu du. Ekologisten ustez, arau hori ez litzateke oztopo handia izango aire-konpainientzat, horien negozioaren muina hegaldi luzeak direlako. Baina, ekonomia tarteko, erakundeek eta hegazkin-konpainiek trabak baino ez dituzte jarri, Sampedroren esanetan.

dls_hegazkina_eu
18:00 - 20:00

Horren aurrean, gizarteak badu erantzukizun handi bat. Egia da geroz eta barneratuago dugula gure artean planetaren iraunkortasuna bermatzen duten neurriak hartzea. Hegazkinek zenbat kutsatzen duten ere gauza jakina da, baina oporrak iristen direnean, askok hegazkina hartzen dute, etxetik ez oso urrun joateko ere, beste garraiobide iraunkorrago bat aukeratu beharrean, itsasontzia edo trena kasu. 

Ba al dakigu, adibidez, Bilbotik Madrilerako bidaia autoz, trenez edo hegazkinez egiten badugu, alde handia dagoela kutsadurari dagokionez?

dls_bilba_madrid_eu Bilbo-Madril ibilbidea trenez, hegazkinez eta autoz

Garraioen sektorean karbono dioxidoaren emisioak areagotzen ari dira, eta, ekologisten esanetan, hegazkinak dira horren erantzule nagusiak. Gauzak horrela, Jon Sampedro klima-aldaketaren aurka lanean diharduen ikerlariak argi du garraiorako beste aukera batzuk topatzea dela lehentasuna, oraingoz ez baitago hegazkin jasangarririk.

Albiste gehiago gizartea

osakidetza ambulatorio centro de salud osasun etxea gasteiz vitoria
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Osakidetzak ordutegiak murriztu eta osasun-zentro batzuk itxiko ditu udan

Aldaketa horiek zentroen % 37ri eragingo diete. ELA eta CCOO sindikatuek udako plangintza kritikatu dute. Osakidetzaren egiturazko arazoek “bere horretan jarraitzen dutela” ziurtatu dute eta “benetako konponbideei heltzeko" negoziazio prozesua hastea eskatu dute.

Gehiago kargatu