Berri Txarrak, azpiratutako soinuak azaleratzen
Ibilbidea sendotzeko tartea izan duen talde bati buruz esan daitekeen onena da soinu bereizgarria lortu duela, identifikagarria dela, eta, Berri Txarraken inguruan ari garela, zalantza izpirik gabe baiezta daiteke hori. Musikaren unibertso miragarriak eskaintzen dituen erritmo, melodia eta harmonia aukera guztietan igerian, bere mikrokosmosa eraiki du hirukoteak; zalea etxean da Gorkaren gitarra kolpe kiriotsu eta melodia gustagarrien, Galderren bateria kolpe sendoen eta Daviden baxu noiz harrizko noiz jostarien (?Zaldi zauritua? eta ?Sed lex?, esaterako, horren adibide) altzoan.
Infrasoinuak beste urrats bat da orain arte metalak, punk rockak eta popak zedarritutako ?musikarekin hitz hori erabiltzerik badago? bide horretan; zein bere garaian Jaio.Musika.Hil eta Denbora da poligrafo bakarra lanak taldearen ibilbidean jauzia izan zirela esan badezakegu, azken diskoa pausoa dela baieztatu dezakegu. Aurrerapausoa, nolanahi den, atzera begiratzea atsegin ez duen talde bati dagokionez.
Jario handiko diskoa
Coloradon, The Blasting Room estudioan, Bill Stevenson musikari (Black Flag, Descendents) eta ekoizlearen (Rise Against, Propagandhi, Lagwagon?) gidaritzapean grabatutako hamar kantuek jario handiko diskoa osatzen dute, soinu ekoizpen bikainekoa hasi eta buka.
Melodiak gidatuta (azkenaldiko beren lanik melodikoena da), naturaltasun handiz lerratzen da entzulearen belarritik bihotzera kantu segida. ?Dardararen bat? kantuan gitarra soil baten doinu konstanteak eta Gorka Urbizuren ahotsak abiatzen duten elur bola geldiezina etengabe mamitzen dute diskoan zehar hemen bateria erritmoek, hor baxuaren jostetek eta han, batik bat, lelo itsaskorrek.
Punk rocka eta popa, nagusi
Leloon azpitik, metalaren ertza aurreko bi lanetan (Ross Robinsonen ekoizpenak) baino apur bat kamutsago ageri da taldearen musika proposamen hirukoitzean. Punk rocka (Stevenson ekoizlearen lurralde naturala) eta power popa (Weezerren oihartzunak argiak dira ?Beude? kantuan, adibidez) dira nagusi hogeita hamar minutuko lanean, zeinetan rocka, stonerra (Queens of the Stone Ageren gitarra inarrosaldiak suma daitezke ?Hozkia?n) eta Policeren ukituko konponketa reggae labur bat ere (?Spoiler!? itsaskorra) sartzen baitira.
Hitzei helduz, maisu aritu da Urbizu beste behin ere, egia potoloetatik ihesi, entzuleari hausnarketarako leihoak zabalduta eta berunezko hitzak melodia gozoetan ezkutatuz: ??eta zer dugu eskaintzeko/ez bada beste inon egoteko gogoa/eta erakuskeria hau/ez bada lekuko izateko kondena/epaia ezagun denean?.
Hirukoak argitu du, beraz, Denbora da poligrafo bakarra lanean hiru bidezidor argi irudikatu eta gero, nondik jo duen, eta disko zuzenago bat aurkeztu du, bat-batekoagoa. Asian hasiko dute aurkezpen bira, eta datorren urtean entzun ahalko ditugu kantu berriok aurrenekoz zuzenean Euskal Herrian; martxoaren 17an, BECen, hain zuzen.
Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.