Donostiako Ilunben amaituko du Zetakek 'Mitoaroa' ikuskizuna irailaren 6an
Ikuskizun eszeniko izugarria eman du Pello Reparazek azken bi egunetan Iruñean. "Mitoaroa" ez zela kontzertu soila izango iragarri zuen, eta hala izan da. 30.000 lagunek gozatu dute urtarrilaren 3an eta 4an Iruñeko Nafarroa Arenan tradizioa eta modernitatea uztartu dituen musika eskaintza berritzaileaz, 15.000 lehen hitzorduan eta beste 15.000 bigarrenean. Amaieran, ezustekoa eman eta azken kontzertu bat iragarri zuen, irailaren 6rako, Donostian.
ETB2n (Reparazek berak hala eskatuta) eta EITB Nahieran atarian ere gozatu ahal izan zen bigarren kontzertua, zuzenean, eta oso emaitza onak lortu zituen ikuskizunak: izan ere, emanaldiak 275.000 ikusle izan zituen. Euskaldunen artean % 56koa izan zen jarraipena, eta bereziki arrakastatsua izan zen Nafarroan.
Zetaken AAZTIYEN diskoa aurkezteaz gain, azken bost urteotako abestirik ezagunenak errepasatu zituen Arbizuko artistak, baita aurretik Vendetta taldearekin ezagun egin zituen pare bat ere.
Klara Mendizabal sopranoa eszenatokian zela hasi zen ikuskizuna. Reparaz harengana hurbildu eta gortina atzera igaro ondoren, ikusleak zur eta lur utzi zituen urez betetako kristalezko ontzi baten barrutik kantatzen agertu zenean. Handik atera eta ia airean, bigarren maila batean zegoen beste agertoki batera igo zen, "Mitoaroa" abiatzeko. Euskal mitologia zein Nafarroako inauterietako pertsonaien presentzia eta erakustaldia musikarekin uztartuz, energia berezia sortu zen Nafarroa Arenan, eta energia hori areagotzen joan zen, gainera, kontzertuak aurrera egin ahala.
Reparazek, Leire Colmok, Iban Larreburuk eta Gorka Pastorrek osatutako taldeak ikus-entzunezko ikuskizun borobila ondu zuen oholtza gainean: ezusteko desagertze eta agertzeak, elementu eszeniko deigarriak, mitoen bueltako kontakizuna, artista gonbidatuak... eta une gogoangarri bezain hunkigarria: 'Itzulera', 2022ko Herri Urratserako Erramun Martikorenarekin elkarlanean sortutako abestia, biek elkarrekin abestu zutenekoa eta, ondoren, Martikorenak Xalbadorren Heriotza abestean Nafarroa Arena zutik jarri zuenekoa.
Euskararen aldeko aldarria ozen entzun zen Iruñeko pabiloian. Reparazen hitzartzeetan zein ezustean, aurpegia estalita oholtzara igo eta maskara kendu ostean, Jagoba Arrasate Osasunako entrenatzaile ohiak, txalo zaparrada artean, bertsoa abestu zuenean, "Nafarroak euskara eta euskarak Nafarroa" behar duela aldarrikatu zuenean.
CONTENIDO NO ENCONTRADO
Musika elektronikoa eta dantzagarria joaldunen zintzarriekin magikoki uztartu zituen Reparazek, eta azken iragarpen bat ere egin zuen: Nafarroakoak soilik ez, Euskal Herri osoko inauterietako pertsonaiak dantzan jarriko dituztela azken ikuskizun batean, 2025eko irailaren 6an, Donostiako Ilunben.
"Mitoaroa" birako azken kontzerturako sarrerak urtarrilaren 7an, asteartean, jarriko dira salgai, 10:00etan, mitosarrerak.eus webgunean. Kontzertuan izan zirenek QR kode bat jaso zuten eta 08:00etatik izango dute aukera.
Hemen ikusgai, osorik, "Mitoaroa":


Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.