'Handia', Altzoko handiaren eta bere anaiaren arteko istorioa
Donostiako Zinemaldian ikusmin handia zegoen Handia filma ikusteko eta, oro har, publikoaren artean harrera ona izan du. Sail Ofizialean aurkeztu dute, eta Jon Garañok eta Aitor Arregik zuzendutako eta EITBk babestutako filma Urrezko Maskorra irabazteko lehian izango da. Lehen proiekzioaren ostean, Jon Garañok nabarmendu duenez, Handia Altzoko handiari (Miguel Joaquin Eleizegui) eta bere anaiari (Martin Eleizegui) buruzko pelikula bat da. Zinemaldian Handia ikusteko sarrerak agortuta daude, baina urriaren 20an helduko da zinema aretoetara. Aurrez, Altzoko handiak egin zuen modura, Handia Londresera joango da bi aste barru, bertako zinema jaialdian parte hartzeko.
Jon Garañok badaki Zinemaldian parte hartzea zer den; izan ere, Jose Mari Goenagarekin batera zuzendu zuen Loreak filma Sail Ofizialean lehiatu zen. Oraingoan, ordea, Aitor Arregik eta biek zuzendutako filma aurkeztera etorri da. Loreak eta Handia filmen arteko konparazioaz galdetuta Aitor Arregik prentsaurrekoan adierazi duenez, Loreak eta Handia bi istorio oso ezberdin dira eta "bakoitzak bere autonomia izatea" nahi dute. Aitzitik, beraiek loturak aurkitzen dituztela azpimarratu dute. Halaber, Loreak filmak orain Handia egiteko ateak zabaldu dizkiela aitortu dute; izan ere, 3,5 milioi euroko aurrekontua izan du.
Prentsaurrekoaren hasieran kontu bat argitu nahi izan du Jon Garañok: "Handia ez da Altzoko handiari buruzko pelikula bat, Altzoko handiaren eta bere anaiaren arteko harremanari buruzko pelikula bat baizik". Miguel Joaquin eta Martin anaien arteko harreman hori azpimarratu dute behin eta berriro. Miguel Joaquin, Altzoko handia, etengabe hazten, aldatzen ari da; aldi berean, ordea, tradizioari eutsi nahi dio. Martin anaiak, ostera, aldatu egin nahi du. Pelikulan behin eta berriz ikusten da bi mundu horien talka hori. Hala ere, elkarren osagarri dira, yin eta yang bezala.
Halaber, aldaketen inguruko hausnarketa bat egiten du pelikulak. Bertan kontatzen denez, aldaketak etengabeak dira, nahiz eta askotan ezer ez dela aldatzen dirudien. "Aldaketak saihestezinak dira eta egokitu egin behar duzu, baina egokitzea ona da edo ez?", esan du Aitor Arregik zuzendariak.
Munstro baino, pertsona bezala erakutsi nahi izan dute Miguel Joaquin Eleizegui Handia pelikulan. Altzoko handia 1818an jaio zen Ipintza baserrian eta 20 urtetik aurrera, gaixotasun baten ondorioz, izugarri hazten hasi zen; 2,42 metro neurtzera eta 203 kilo pisatzera iritsi omen zen.
SINOPSIA
Lehen Karlistaldian borrokatu ostean, Martin Gipuzkoako bere etxera itzuliko da, eta han, harrituta, bere anaia gazte Joakin ohikoa baino askoz ere handiagoa dela aurkituko du. Mundu osoak Lurreko gizon handiena ikusteko ordaindu nahi izango duelakoan, bi anaiek bidaia luze bati ekingo diote, Europan zehar. Bidean, anbizioak, diruak eta ospeak betirako aldatuko dute familiaren patua. Benetako gertakarietan oinarritutako istorio bat.
Albiste gehiago zinema
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".
‘Zeru Ahoak’, Almandozen azken lanaren lehen irudiak aurkeztu dituzte
Lau ataleko serie noir laburra da eta Nagore Aranburu aktore azpeitiarra da protagonista. Orain ikusi ez den Bilbo erakustea da asmoa. Donostia Zinemaldiaren 73. Edizioko Sail Ofizialeko Emanaldi Berezietan hartuko du parte.
Alauda Ruiz de Azua zuzendari bizkaitarra lehen aldiz lehiatuko da Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra lortzeko, ‘Los Domingos’ filmarekin
Film honek klausura-komentuko kontenplazio-bizitzak erakarri egingo duen gazte aparteko eta idealista baten istorioa jorratzen du. Ruiz de Azuaren lehen film luzea 'Cinco lobitos' izan zen.
"Gaua" eta "Decorado" euskal ekoizpenak Sitgeseko zinema jaialdian lehiatuko dira
Paul Urkijoren film berria eta Alberto Vázquez galiziarraren animaziozko lana urriaren 9tik 19ra Kataluniako kostaldeko herrian egiten den zinemaldiko Sail Ofizialean izango dira.
Urriaren 10ean estreinatuko dute “Karmele” filma
Lehenago, Asier Altunaren filma Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean proiektatuko dute. Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy dira protagonistak, eta “Elkarrekin esnatzeko ordua” Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago.
Karmele, Maspalomas eta Zeru ahoak Zinemaldiko Sail Ofizialean egongo dira
Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen. Euskarazko hiru jasoko ditu aurtengo edizioaren Sail Ofizialak: Koldo Almandozen Zeru Ahoak, Asier Altunaren Karmele eta Moriartiren Maspalomas. Azken hori, gainera, Maskorra eskuratzeko lehian izango da.
Euskarazko hiru ekoizpen jasoko ditu Donostiako Zinemaldiaren Sail Ofizialak
“Maspalomas” Moriarti hirukotearen filma Maskorretarako lehian izango da, eta “Karmele” Asier Altunaren filma eta “Zeru ahoak” Koldo Almandozen seriea, lehiatik kanpo. Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen.
Ion de Sosak Locarnoko zinema jaialdian estreinatuko du “Balearic”
Donostiar zinemagilearen film luzea Concorso Cineasti del Presente sailean lehiatuko da Suitzako hiriko jaialdian.

"Jone, batzuetan" Sara Fantovaren filma irailaren 12an estreinatuko dute
Malagako zinema jaialdian eta D’A Film Festivalen sariak jaso eta gero, Josean Bengoetxea eta Olaia Aguayo protagonista dituen pelikula zinema aretoetara iritsiko da.