Abiadura Handiko Trena
Gorde
Kendu nire zerrendatik

AHT lurpetik helduko da Bilbora 2023an, 730 milioiko inbertsioa egin ondoren

Abiadura handiko trena 6,2 kilometroko tunel baten bidez sartuko da Bilbon, eta bi solairu izango dituen Abandoko geltoki berrira helduko da.
ABANDO GELTOKIA EFE
Abandoko geltoki berriaren irudia. EFE

Abiadura handiko trena (AHT) Abandoko (Bilbo) geltoki berrira lurpetik helduko da 2023an, gutxi gorabehera 730 milioi euroko kostua izango duten obrak bukatu ondoren, Iñigo de la Serna Sustapen ministroak gaur iragarri duenez.

Bilboko udaletxean egindako ekitaldian, Juan Mari Aburto alkatearekin eta Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Garapen Ekonomikorako sailburuarekin batera, proiektuaren berri eman du Sustapen ministroak. Hiru erakundeek egitasmoa adostu dute, AHTren sarrerari "behin betiko" irtenbide teknikoa emateko.

"Datozen 100 urteetarako tren proiekturik handiena da Bilbon", azpimarratu du alkateak. Horregatik, egun "zirraragarria" eta "historikoa" dela nabarmendu du Aburtok.

6,2 kilometroko tunela

Gaur jakitera eman dituzten planen arabera, abiadura handiko trena 6,2 kilometroko tunel baten bidez sartuko da Bilbon, eta bi solairu izango dituen Abandoko geltoki berrira helduko da; horietako bat aldiriko trenentzako, eta bestea ibilbide luzekoentzako, baita abiadura handiko zerbitzuentzako ere.

Gainera, geltokia "erabat intermodala" izango da. Tapia sailburuak azaldu duenez, Bilboko Metroarekin lotura zuzena izango du eta autobusentzako aldagune bat, baita 550 ibilgailurentzako aparkaleku eta taxientzako zona bat ere.

Eusko Jaurlaritzak, Espainiako Gobernuak eta Bilboko Udalak irtenbidea adostu dute, AHT Bizkaiko hiriburura lurpetik sartzeko aurrekordioa sinatu eta urtebete geroago.

Aburto, De la Serna eta Tapia Abandoko geltoki berriaren irudi baten aurrean. Argazkia: EFE

Konponbide tekniko "ikaragarri konplexua"

Ministroak aurreratu duenez, administrazioek irtenbide tekniko "ikaragarri konplexu" hau behin zehaztu ondoren, Ineco ingeniaritzak proiektuaren azterketa egingo du. Sustapen Ministerioaren menpeko ingeniaritzak txostena datorren azaroan aurkeztea espero da.

Horrela, azterketa informatiboa 2019ko udan behin betiko onartzea espero dute. Ondoren, azken proiektua egingo dute. "Hasierako aurreikuspenak kontuan izanda, atzerapen" bat izango dela onartu du De la Sernak.

Bilboko sarrera korridore osoa tunel batean eraikiko dute eta 'euskal Y'-ren ibilbidearen zati izango da. Lanak Sustapen Ministerioak finantzatuko ditu. Geltokia, aldiz, Gobernu zentralak eta EAEko administrazioek erdibana ordainduko dute.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABen ustez "udazken gorria" datorkio patronalari, EAErako LGS propioa negoziatzea onartu ezean

Igor Arroyo LABen koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko langilearteko soldata ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, sindikatuak "gatazkak sortuko ditu, mahaiz mahai, diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu