Informazio publikora ireki dute Hegoaldeko tren saihesbidearen ikerketa informatiboa
Hegoaldeko tren saihesbidearen ikerketa informatiboa informazio publikora ateratzeko prozesua abiatu du, lehen fasean, Espainiako Aldizkari Ofizialak gaur argitaratu duenez. Ikerketak Seranteseko eta Olabeagako tunelak lotzeko bi alternatiba aurreikusten du. Bi kasuetan, trena lur azpitik igaroko litzateke zatirik handienean.
Eusko Jaurlaritzak egin du ikerketa informatiboa Euskal Trenbide Sarearen bitartez (ETS). Izan ere, Espainiako Sustapen Ministerioak, Ogasun eta Funtzio Publikorako Ministerioak, Eusko Jaurlaritzak eta ADIF Espainiako Trenbide Azpiegituren Administratzaileak 2017ko uztailaren 12an sinatutako akordioaren arabera, Euskal Trenbide Sarea izango da azpiegitura horren lanak kudeatuko dituena.
Hitzarmenak bitan bereizten ditu Hegoaldeko tren saihesbidearen lanak. Lehen fasea, hain zuzen ere, ikerketa informatiboari dagokio.
Sustapen Ministerioak ohar bidez jakinarazi duenez, alternatibak proposatzerako garaian 2015eko beste ikerketa informatibo bat hartu dute oinarri gisa, "Olabeaga lotura" izeneko ikerketa informatiboak hain justu. Hortik abiatuta, ibilbidearen optimizazio bat egin da, epe tarte horretan aurkeztu diren alegazioak eta inguruan izan diren aldaketak aintzat hartuta.
Ikerketa informatibo horretan, Seranteseko eta Olabeagako tunelak lur azpitik lotzeko bi aukera jartzen dira mahai gainean, Bilboko Portutik joan-etorrian dabiltzan trenek sortutako eragozpenak gutxitzea helburu. Seranteseko tunela egikarituta dago.
Zehatz-mehatz esanda, mahaigaineratutako bi proposamen horietan trena lur azpitik igaroko litzateke, bi puntutan izan ezik: lehen aukeraren kasuan, Castaños eta Kadagua ibaien gurutzabidean; bigarren aukeraren kasuan, Kadagua ibaiaren gurutze-bidean.
Bi aukeren artean dagoen diferentzia nagusia Castaños ibaia gurutzatzeko moduan dago. Lehen aukeran, biadukto bat aurreikusten da; bigarrengoan, ubidearen azpitik egindako tunel faltsua.
Zure interesekoa izan daiteke
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herria: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.