'Euskal Y'a "ahalik eta lasterren" gauzatzeko lanean ari direla dio Abalosek
Espainiako Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendarako ministro Jose Luis Abalosek asteazken honetan esan duenez, Gobernu espainiarra "lanean" da, Euskal Yaren proiektua "ahalik eta lasterren gauzatzea" helburu. Abalos 'Basque Rail Way 2020' nazioarteko jardunaldian izan da, Donostian, eta nabarmendu duenez, proiektu horrek "Espainiako eta Europako gainerako herrialdeetako herritarrengana hurbilduko du Euskadi".
Eusko Jaurlaritzak, Eusko Trenbideak operadoreak eta Euskal Trenbide Sarea Euskadiko trenbide sektorea bultzatzeko erakunde publikoak antolatu dute jardunaldia. Bertan, Abalosek adierazi du 3.500 milioi euro baino gehiago erabili direla Euskal Y sarean, eta, gaineratu duenez, Espainiako Gobernuak, azken hemezortzi hilabeteotan (bera ministro denetik), "Estatuan abian zeuden proiektu guztiak dinamizatu ditu", eta erkidego-estandarrak hornitzea bultzatu ditu "Estatua Europarekin lotzen duten ardatz guztietan".
Espainiako Gobernuak Euskadin egindakoaren adibide, Abalosek nabarmendu duenez, 200 milioi euro lizitatu dituzte oraindik bukatu gabe dauden tarteetan eta Euskal Yaren Bilbo-Gasteiz adarreko tunelen larrialdietarako irteeretan, Gasteiza eta Bilbora abiadura handiko trenaren iritsieran gaineko informazio publikoa eman dute, Gasteizko Jundizko plataforma intermodalaren idazketa hasi dute (terminal horrek lotura izango du, zabalera estandarrean, Korridore Atlantikoarekin, baita tren-autobideko terminala ere), eta akordioa itxi dute EAEko erakundeekin, abiadura handia Irunera ere iristeko.
Abalosek esan du oso argi dutela egitasmo hau garrantzitsua dela Euskadi eta Espainiako aukera ekonomiko eta sozialentzat: "Horregatik eman diogu erritmo biziena, muga tekniko eta administratiboak kontuan izanik, ahalik eta arinen garatzeko".
Liberalizazioa, eta Tapiarekin bilera
Liberalizazioari dagokionez, Espainiako Garraio ministroak zehaztu du Estatua "egoera oso onean" dagoela, "sare honi etekinik handiena ateratzeko, bidaiarien garraioaren liberalizazioaren bidez". Baliteke, Abalosen esanetan, "Europako liberalizaziorik orekatuena izatea. Gure asmoa da eskaintzaren aniztasunik handiena lortzea, eta, era berean, giza gaitasunei eta gaitasun teknikoei eta materialei eustea. Horrela, tren-sare osoak izango luke onura, sinergiak tarteko".
Ekitaldia hasi aurretik, Abalos Arantxa Tapia Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuarekin izan da. Protokoloa izenpetu dute, Lezoko logistika-terminal intermodala garatzeko, Estatuan salgaien tren bidezko garraioa gehiago bultzatze aldera.
Tapia eta Abalos Madrilen batzartuko dira otsailaren 13an, abiadura handiaren garapena eta Euskadiko garraio-sistemaren etorkizuneko erronkak aztertzeko.
Zure interesekoa izan daiteke
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herria: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.