garraiolarien greba
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Bilboko Portuko Agintaritzak elkarrizketarako deia egin du garraioaren greban

Bilboko Portuko Agintaritzak, Uniport klusterrarekin batera, onartu du lanuzteak "larriki eragiten" diela Bilboko Portuan lan egiten duten enpresei, baina bi erakundeek agertu dute "lan aldarrikapenen" aldeko babesa.
Escasa actividad en el Puerto de Bilbao en la cuarta jornada de paro del transporte. Foto: EFE
Jarduera urria Bilboko Portuan, garraiolarien lanuztearen laugarren egunean. Argazkia: EFE

Bilboko Portuko Agintaritzak, Uniport Bilboko Portua erabiltzen duten enpresen klusterrarekin batera, elkarrizketarako deia egin du ostiral honetan, garraiolari autonomoak erregaien garestitzeagatik egiten ari diren greba mugagabeak eragin duen egoera "kezkagarria" konpontzeko.

Instalazioetan kamiorik ia ez sartzea edo ateratzea lortu duen grebaren bosgarren egunean, adierazpen bateratua zabaldu dute. Portuko erakundeek onartu dute lanuzteak "larriki" eragiten diela "portu honetan lan egiten duten enpresei, zamaren kontzentrazio gune gisa, eta berdin-berdin eragiten die beste banaketa azpiegituren bitarteko errepide bidezko garraioa behar duten enpresei".

Gainera, onartu dute lanuztea "beldurra" eragiten ari dela "lan egin nahi duten errepideko garraiolarien artean" eta, Bilboko Portuaren kasuan, egoerak ez duela baimentzen "itsasontzietatik deskargatutako salerosgaiak nolabaiteko normaltasunarekin igortzea edo kaietan esportazioko salerosgairik jasotzea".

Portura iristen diren merkantzien garraioan sortutako egoera gorabehera, Portuko Agintaritzatik nabarmendu dutenez, "Portua zabalik dago; Portuak ez du ixten eta zabalik jarraituko du azpiegitura kritiko gisa, eta itsas terminalak erabat operatibo daude, portuan dauden ontziez arduratzen eta eskala egitea aurreikusita daukatenentzako prest".

"Kaietatik atera ezin den merkantzia horietan biltegiratzen da, eta nahikoa espazio daukate iragarritako ontziez eta horietan datozen salerosgaiez arduratzeko", azaldu dute.

Bilboko Portuko Agintaritzak eta Uniportek "lan aldarrikapenen" aldeko babesa azaldu dute, baita "bitartean lan egiten duten pertsonen eta euren ondasunen integritatea errespetatzeko eskubidearen" aldekoa ere.

Egoera konpontzeko elkarrizketa proposatu dute, eta onartu dute "lurreko garraioaren egoera beste sektore ekonomikoena bezain zaila edo zailagoa" dela, "denboran elkartu diren ezohiko baldintzak direla eta".

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu