Astelehenean Gipuzkoan indarrean sartuko diren bidesari berrien "igoera bortitza" salatu du Fenadismerrek
Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazioak larunbat honetan salatu duenez, astelehenetik aurrera Gipuzkoan martxan jarriko diren kamioientzako bidesari berriek "igoera izugarria eta neurrigabea" ekarriko dute lurralde horretan zirkulatzeagatik.
Gipuzkoak berriro kobratuko die N-1 eta A-15 errepideetatik doazen kamioiei, legera egokitu nahi duen sistema berri baten bidez, Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak onartutako aurreko bi arauak baliogabetu ondoren.
Fenadismerrek ohar baten bidez azaldu duenez, sistema berriak bidesariek eragindako kilometroen kopurua handitzen du, 20tik ia 80ra (49 N-1 errepidean eta 28 A-15 errepidean).
Elkarteak zehaztu duenez, kontrola trazadura osoan zehar jarritako zazpi arkuperen eta 108 igarobide banderaren bidez egingo da.
Fenadismerrek dioenez, arau berriarekin, garraiolari batzuek 1.500 euro ordaindu beharko dituzte hilean Gipuzkoa zeharkatzeagatik eta, "praktikan, garraiolari txiki askok jarduera utzi beharko dute, karga hori gain hartu ezingo dutelako".
Garraiolarien ustez, zenbateko berriek (0,28 euro kilometroko edukiera handieneko kamioientzat eta 0,22 euro edukiera txikienekoentzat) Gipuzkoako bidesariak "Europako garestienen artean" jartzen dituzte, Alemania edo Belgika bezalako herrialdeen gainetik, horiek ibilgailu astunentzako bidesari espezifikoak baitituzte.
Fenadismerrek Aldundiaren "dirua biltzeko gosea" arbuiatu du, eta adierazi du errepideko garraioaren sektoreak nahikoa laguntzen duela, zergen bidez, lurraldeko komunikabideak mantentzen.
Fenadismerrek gogorarazi du Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak astelehenean indarrean sartuko den bidesarien arauaren aurka aurkeztutako helegiteari buruzko erabakia noiz hartuko zain jarraitzen duela.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.