Bihar "herrialdea geldiarazteko" deia egin dute sindikatuek, Macronen pentsio erreformaren kontra
Frantziako Estatuko sindikatu nagusiek bihar, martxoaren 7an, "herrialdea geldiarazteko" deia egin dute, beste behin, Emmanuel Macronen gobernuak egin asmo duen pentsioen erreformaren kontra egiteko. Urtarriletik egiten duten seigarren mobilizazio handia da, eta, aurrekoetan bezala, jarraipen zabala eta eragin handia espero dira garraio publikoan, hezkuntzan edota bestelako sektore estrategikoetan.
Estatu osoan, 300 manifestaziotik gora daude deituta, eta sindikatuen kalkuluen arabera, milioi bat eta milioi bat eta erdi pertsona bilduko dira protestotan. Baionan, 10:30erako egin dute deialdia, Santa Ursula plazatik abiatuta. Horrez gain, beste manifestazio bat egongo da martxoaren 8an (Merkatu plazatik, 15:00etan).
Grebak trabak eragingo ditu garraio publikoan. SNCF tren konpainiak iragarri duenez, TGV abiadura handiko trenen % 80 eta ibilbide luzeko gainerako ohiko tren ia guztiak bertan behera geratuko dira.
Nazioarteko zerbitzuan, ez da trenik ibiliko Paris-Bartzelona eta Frantzia-Alemania lineetan. Gainerakoan, honela geratuko da zerbitzua: Italiarekin loturan, joan-etorriko bakarra, eta Suitzarekin lotunea egiten duten trenen % 20 bakarrik.
Londresera joateko, Eurostar trenen bi heren ibiliko dira, eta Brusela-Paris ibilbidean, Thalys trenen bi heren.
Parisko aldiriko trenetan ere, asko murriztuko dute zerbitzua (ohiko zerbitzuaren heren baten eta bosten baten artean mantenduko dute), eta litekeena da oso zaila izatea metropolian mugitzea.
Metroan ere, antzera. RATP konpainiaren arabera, bi metro linea automatikotan (1 eta 14) ohiko zerbitzua egongo da. Besteetan, jende gehien dabilen orduetan (goizean goiz eta arratsaldean) bakarrik ibiliko dira trenak (unitateen erdia edo laurden bat, linearen arabera). Linea batzuetan, metroek ez dute ibilbide osoa egingo.
Halaber, kamioilariek ere, igandetik aurrera, errepide batzuk blokeatuko dituztela iragarri dute. Industriagune eta plataforma logistiko inguruetan, ohi baino astiroago mugituko dira, ilarak sortzeko asmoz.
Hegaldiei dagokienez, aire-kontrolatzaileen grebaren ondorioz —gutxieneko zerbitzuak dituen bakarrenetarikoa— aire-konpainiek programatutako hegaldien kopurua asko murriztu beharko dute. Abiazio Zibileko Zuzendaritza Nagusiak aurreratu duenez, Paris Charles de Gaulle aireportuko hegaldien % 20 bertan behera geratuko dira, eta Orlyn, % 30.
Gainera, energiaren sektorea, gas eta argindar ekoizpena, greban dago ostiraletik. Lanuzteen ondorioz, argindar tentsioan murrizketak egon dira, baina oraingoz ez diete erabiltzaileei eragin.
Portuetan, findegietan eta beira fabriketan ere lanuzteak daude deituta.
Gainera, hezkuntza alorreko zazpi sindikatuek "eskolak, kolegioak, lizeoak eta zerbitzuak (tartean, jantokiak) guztiz ixteko" deia egin dute.
Protestak gorabehera, erreforma izapidetzen jarraitzen dute
Sindikatuon asmoa da Emmanuel Macron Frantziako presidentearen gobernuaren erreforma bertan behera geratzea. Mobilizazioak mobilizazio, egitasmoa Senatuan izapidetzen jarraituko dute. Langileen ordezkariak kontra edukitzeaz gain, ezkerreko alderdien eta eskuin muturrekoen kritikak jaso ditu erreformak.
Herritarrak ere, oro har, aurka daude. Igandean kaleratutako azken inkestaren arabera, itaundutakoen % 68 kontra daude, eta % 32 bakarrik daude alde.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.