Turismoa
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Euskadik nazioarteko merkatuetan oinarrituko du bere turismo-kanpaina

Hala, urtaroen arteko desestazionalizazioa, egonaldiaren luzapena eta gastuaren igoera bultzatu nahi dira. Turespañarekin batera, eduki propioak garatuko ditu Lonely Planetekin, Grand Tour bidez Euskadi ibilgailu elektrikoz zeharkatzeko.
Turismo Euskadi Bilbao
Guggenheim museoko eskultura bat. Argazkia: EFE

Euskadiko kanpaina turistikoa nazioarteko merkatuetan oinarrituko da, desestazionalizazioa, egonaldiaren luzapena eta gastuaren igoera bultzatzeko. Gainera, Euskadik, Turespañarekin batera, berezko edukiak garatuko ditu Lonely Planet kanpainaren barruan, Grand Tour bidez Euskadi ibilgailu elektrikoz zeharkatzean oinarrituta.

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak eta Miguel Sanz Espainiako Turismo Institutuko zuzendari nagusiak Euskadiko urteko turismo-kanpainari buruzko lankidetza-ekintzak aurkeztu dituzte asteazken honetan Bilbon.

Sailburuak azaldu duen bezala, 2023az geroztik erabaki zen udako kanpaina espezifikorik ez izatea eta, horren ordez, urte osoko kanpaina bat diseinatzea, ahaleginak udatik kanpo bisitatzen gaituztenen oporraldietara bideratuz.

Zehaztu duenez, udako kanpaina bertan behera utzi eta urte osoan sustapena zabaltzean desestazionalizazioa, fluxuen mugimendua, egonaldiaren luzapena eta gastuaren igoera sustatzea da lortu nahi dutena, "hazkunde iraunkorra sendotzen jarraitzeko".

Ildo horretan, datuek lortzen ari direla erakusten dutela nabarmendu du: % 13ko hazkundea izan da udatik kanpo, eta % 0,4koa uztailean eta abuztuan. Horregatik, urte osoan turismoa sustatzeko kanpainak sustatzeko bide horretan sakontzen jarraituko dutela esan du, bereziki nazioarteko turismoari begira.

Hurtadok adierazi duenez, helburuak lortzeko lehentasunezko merkatuak nazioarteko merkatuak direla adierazten dute datuek. "2023an helburu gisa jarri genituen, sustapen-ahaleginarekin, eta % 15 baino gehiago haztea lortu dugu, batzuk pandemia aurreko zifren oso gainetik jada", azpimarratu du.

Hurtadok adierazi duenez, distantzia luzeko merkatuak dira turista kopuru handiena duten merkatuak, eta pertsona bakoitzeko gastu-maila handiena duten turisten segmentuak dituzte, egonaldi luzeenak 7 eta 15 egun bitartekoak izanik.

"Helburu horrekin, Turespañarekiko lankidetza estrategikoa da; izan ere, gure baterako jarduera distantzia luzeko merkatuetako sustapen-ekintzetan oinarrituko dugu, non Espainia markaren eskutik joateak nabarmen indartzen duen sustapen-inpaktua", adierazi du.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABek "udazken beroa" iragarri du patronalarentzat, EAErako LGS propio bat negoziatzea onartzen ez badu

Igor Arroyo LABeko koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko LGS ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, LABek "gatazkak sortuko ditu mahaiz mahai diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu