Ryanairrek txalotu egin du eskuko ekipajearen espedientea, eta Kontsumok “airelineak defendatzea” leporatu dio EBri
Europako Batzordeak zalantzan jarri ditu Espainiako Gobernuak kostu txikiko hegaldien bost konpainiari ezarritako 179 milioiko zigorrak; kontsumitzaileek eta Bustinduy ministroak, berriz, Bruselaren “menpekotasuna” salatu dute aireko sektorearen presioen aurrean.
Michael O’Leary Ryanairreko kontseilari delegatuak txalotu egin du Europako Batzordeak Espainiaren aurkako arau-hauste prozedura irekitzeko hartutako erabakia. Ryanairrek dio “Espainiako legedia Europakora egokitu behar dela, eta ez alderantziz”. Kontsumo Ministerioak duela ia urtebete Ryanair, Vueling, EasyJet, Norwegian eta Volotea konpaniei ezarri zizkien 179 milioi euroko isunak, eskuko ekipajeagatik gehigarriak kobratzeagatik.
Bruselak uste du Espainiako Aire Nabigazioaren Legeak murriztu egiten duela konpainiek prezioak ezartzeko duten askatasuna, eta bi hilabeteko epea eman dio Madrili erantzuteko. Espainiako Gobernuak bere araudia aldatzen ez badu, Batzordeak Europar Batasuneko Justizia Auzitegira eraman dezake kasua. Espainiako Exekutiboaren arabera, Europako legediak tarifa-askatasuna bermatzen du , betiere kabinako ekipajerako ezarritako pisuari, neurriei eta segurtasunari buruzko arrazoizko irizpideak errespetatzen badira.
Espainiako erreakzioa berehalakoa izan da. Pablo Bustinduy Eskubide Sozialen, Kontsumoaren eta 2030 Agendaren ministroak “penagarritzat” jo du Batzordea “zigortutako airelineen abokatu defendatzaile bihurtu izana”, Bruselari “boteretsuen aurrean amore ematea” leporatuz. Bustinduyk adierazi duenez, Gobernuak zigorrak mantenduko ditu eta EBko Justizia Auzitegian defendatuko du eskuko ekipajea kobratzea abusuzko jarduera dela eta bidaiarien eskubideak urratzen dituela.
Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Federazioak (CECU) ere gogor kritikatu du Bruselaren jokabidea. Bere zuzendari David Sanchezek Batzordea “enpresen alde eta ez kontsumitzaileen alde” jarri izana deitoratu du, eta ohartarazi duenez, “badirudi orain eskuko ekipajea luxuzko produktua dela”. Gainera, gogorarazi du EBko Justizia Auzitegiaren 2014ko epai batek eskuko ekipajea aireko garraioaren funtsezko zatitzat jo zuela, betiere arrazoizko neurriak betetzen baditu.
Bestalde, Aire Lineen Elkarteak (ALA) Batzordearen erabakia ospatu du, “konpainiek beren zerbitzuen prezioak finkatzeko duten askatasuna bermatzen duela” eta Kontsumoko zigorrek “justifikaziorik ez dutela” iritzita. Bere ustez, espedienteak erakusten du Espainiak “Europako araudiaren kontrako aldebakarreko zigorra ezarri zuenean gehiegizkoa egin zuela”.
Hasiera fasean dagoen Bruselako espedientea hilabetetan luzatu liteke. Adostasunik ez badago, Batzordeak irizpen arrazoitua emango du, eta kasua EBko Justizia Auzitegira bidal dezake. Bien bitartean, airelineen, kontsumitzaileen eta Espainiako Gobernuaren arteko talkak eztabaida piztu du berriro, eskuko ekipajea bidaiariaren oinarrizko eskubidea ote den edo ordaindu beharreko zerbitzu gehigarri bat ote den.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.