“Los domingos”ek loria erdietsi du, Urrezko Maskorra irabazita
Alauda Ruiz de Azua barakaldarraren filmak irabazi du Zinemaldiko sari nagusia, baita Euskal Zinemaren Irizar saria ere. Jose Ramon Soroizek “Maspalomas” pelikulan egindako interpretazio erraldoiak, bestalde, interpretazio onenaren saria ekarri dio aktore legorretarrari, Zhao Xiaohong txinatarrarekin "ex aequo".
Los domingos pelikulak, 17 urteko neskato batek moja bizitzarekin duen liluraren gainean eraikitako gure garaiaren erradiografia oso askoak, irabazi du Donostiako Zinemaldiaren 73. edizioaren Urrezko Maskorra., film onenaren saria.
Alauda Ruiz de Azua barakaldar zinemagileak jaso du gaur gauean Kursaalen, edizio honetako itxiera galan, aurten J.A. Bayona kataluniar zinemagileak gidatu duen epaimahai ofizialaren sari gailena. Querer serie laburraren egileak idatzi eta zuzendu duen bigarren film luzea da Los domingos, Cinco lobitos debuteko film sarituaren ondoren.
Ainararen istorioa kontatzen du Los domingos lanak, Euskal Zinemaren Irizar saria ere irabazi duen filmak. 17 urteko neskato idealista eta aparta da Ainara; ezustean, Jainkoarengandik gero eta hurbilago sentitzen dela adieraziko du, eta klausurako moja sartzea aztertzen ari dela. Albisteak ustekabean harrapatuko du familia osoa, eta proba erabakigarri bati egin beharko diote aurre senideek.
Zinemaldia
“Los domingos”: jainkoaz, baina, batez ere, gizakiaz
Alauda Ruiz de Azuak idatzi eta zuzendu duen bigarren film luzea aurkeztu du Zinemaldiko Sail Ofizialean. “Los domingos” gure garaien erradiografia oso askoa da, 17 urteko neskato batek moja bizitzarekin duen liluraren gainean eraikia.
Epaimahaiak, gainera, aipamen berezia egin dio Historias del buen valle Jose Luis Guerinen filmari, Bayonaren hitzetan, “gutxitan filmatzen diren aurpegi eta paisaiei begiratzen baitie”.
Jose Ramon Soroiz, poz bitsetan
Jose Ramon Soroiz legorretar aktore beteranoarentzat izan da interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra, Zhao Xiaohong txinatar aktorearekin ex aequo. Soroizek Maspalomas Aitor Arregik eta Jose Mari Goenagak zuzendu duten filmean egindako lan erraldoia azpimarratu du horrela epaimahai ofizialak, baita Xiaohongek Her heart beats in its cage fikzioa eta errealitatea nahasten dituen pelikulan egindakoa. Txinatarrak hamar urte egin zituen kartzelan, senarra hiltzeagatik, eta filmean bere burua gorpuztu du bere historia kontatzeko.
Bestalde, Soroiz Vicente da Maspalomas moriartitarren filmean, bikotekidearekin hautsi ondoren Kanaria Handiko herri horretan gustuko duen bizimodua egiten hasi den 76 urteko gizon homosexuala. Istripu batek Donostiara itzultzera behartuko du, eta han aspaldi abandonatu zuen alabarekin elkartu beharko da. Vicentek adinekoen etxe batean bizi beharko du, eta bertan armairura itzultzera bultzatua sentituko da.
Soroizek 50 urteko ibilbidea du atzean, batez ere telebistan eta antzokietako oholtzetan, eta zuzendariek ez zuten zalantzarik izan papera hari eskaintzeko. Soroizek, baina, hausnartu behar izan zuen, baiezkoa eman aurretik, sexu eszena esplizitu askoak baititu filmak.
Azkenean, proposamena onartu egin zuen Soroizek, zorionez, eta publikoaren oniritziak eta gaurko sariak erabaki hori berretsi dute. “Hustu egin naiz”, esan zuen pelikula aurkezteko prentsaurrekoan, “50 urteko ibilbidean bizi izan ditudan bi hilabete gogor eta zoragarrienak izan ziren”.
Saria jasotzeko orduan, Soroizek publikoaren babes estu eta ozena jaso du, eta eskerrak eman dizkie Aitor Arregi eta Jose Mari Goenaga zuzendariei, “50 urtean egin didaten saria handiena” izan baita Maspalomas. Soroizek eskerrak eman dizkie, halaber, pelikularen lantalde osoari, familiari, Legorretako herriari eta publikoari, eta Palestinako genozidioa eta gerra guztiak bukatzeko deia egin du.
Gainerako sari ofizialak
Zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra Joachim Lafosse belgikar zuzendariak jaso du, Six jours ce printemps-là filmagatik, eta antzeztaldeko aktore onenaren Zilarrezko Maskorra Camila Plaate Belén filmeko aktorearentzat izan da.
Halaber, argazkilaritza onenaren saria Pau Estevek eraman du, Los tigres euskal koprodukzioan egindako lanagatik, eta gidoi onenarena Joachim Lafossek berak, Chloé Duponchellerekin eta Paul Ismaëlekin batera, Six jours ce printemps-là lanagatik.
Sail ofizialetik kanpo, Kutxabank New Directors saileko film onena Weightless danimarkarra (Emilie Thalund) izan da, Horizontes Latinosekoa Un poeta kolonbiarra (Simón Mesa Soto) eta Zabaltegi Tabakalera atalekoa La tour de glace (Lucile Hadzihalilovic).
Gainera, New Directors atalean, Aro berria Irati Gorostidiren filmak aipamen berezi jaso du.
Zure interesekoa izan daiteke
“Lurdes Iriondo, ez gera alferrik pasako” dokumentala zinemetatik pasatuko da
Iruñean, Bilbon, Donostian eta Madrilen izango da ikusgai filma estreinaren egunean, azaroaren 14an, eta herriz herri erakutsiko dute gero: Tolosa, Lasarte, Basauri, Aramaio…
Paul Urkijo: "Euskal izaki mitologikoak modu eder eta epikoenean erakutsi nahi nituen"
Gaua filmean berritzen eta omentzen diren izaki eta kondaira mitologikoez mintzo zaigu Paul Urkijo, EITBrentzat primizian: Gaueko, Inguma, Mateo Txistu, Akerbeltz... Aita Barandiaranek jasotako objektu eta kondairak, sorginkeria uxatzeko erritualak, sorginkeriarekin lotutako esaldi eta elezaharrak... Urkijok euskal tradizioa arakatu du bere hirugarren film luzean. Haien errepasoa egin eta, konjurua oker esan zuen gizona hegaz nola jarri zuen ulertzeko trukoa argitu digu, esate baterako.
Paul Urkijo: “Txikitan jaso nituen gaueko istorio guztien multzo bat da ‘Gaua’”
Gaua pelikula epikoaren zuzendariak azaldu duenez, “Inkisizioak sortu zituen gezurrak hartu, geureganatu, elikatu eta haien kontra jaurtitzeko” egin dute filma. “Bide argitsutik joateko esaten digute, baina batzuetan bide horretatik aldendu behar zara, beldurrak eta iluntasuna zeharkatu, zoriontasunera eta askatasunera iristeko, nahi dugun modukoak izateko”. Arabar zuzendariak eta Iñake Irastorza, Ane Gabarain eta Elena Irureta aktoreek EITBren parte-hartzea duen ekoizpenaren zertzelada batzuk aletu dizkigute bideo esklusibo honetan. Filmatze “gogor eta luzearen” sekretu batzuk eman dizkigu Yune Nogueiras protagonistak ere: “Paulekin lan egiteko ametsa bete dut”.
“Gaua”n ez galtzeko koordenadak: pelikularen materiala primizian
Paul Urkijoren hirugarren film luzea ostiralean, hilak 14, iritsiko da zinema-aretoetara. Lehenago, Urkijok berak pelikularen gako batzuk eman dizkigu primizian, gauean murgiltzeko mapa modura erabil ditzagun.
"Singular" Alberto Gastesiren filma azaroaren 28an iritsiko da zinema aretoetara
Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey dira Alberto Gastesi donostiar zinemagilearen (Gelditasuna ekaitzean, Argi gorriak) bigarren film luzearen protagonistak "Adimen artifizialaren mugak eta giza dolua aztertzen dituen zientzia-fikziozko thriller honek EITBren parte-hartzea du, eta azaroaren 28an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara, fantasiazko zinemaren Sitgeseko jaialdian estreinatu ondoren. Diana (Lopez Arnaiz) Adimen Artifizialean aditua da, eta udako etxe zaharrera joango da Martin senar ohiarekin elkartzeko, hamabi urtez elkar ikusi gabe egon eta gero. Hasierako giro ona hankaz gora jarriko du, baina, gertakari batek: Andrea batuko zaio bikoteari, bikotearen semea zenarekin antz misteriotsua duen mutikoa.
Omenaldia egin diote Jose Ramon Soroizi Legorretan
Maspalomas pelikula estreinatu dute larunbat honetan Legorretan (Gipuzkoa), eta Jose Ramon Soroiz omendu dute bertan, horren jaioterria baita. Filma ikusteaz gain, herritarrek aktorea aurrez aurre ikusteko eta entzuteko aukera izan dute.
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.
Zinemaz gozatzen 600 urte eta gero
Betidanik izan dira presente ijitoak zineman. Ez ahaztu, azken ikerketen arabera, ondorengoek baieztatuta, Charles Chaplinek berak bazuela odol ijitoa zainetan.