N-1eko eta A-15eko bidesariak 2023 urteko hasieran jarriko ditu martxan Gipuzkoak
N-1 eta A-15 errepideak erabiltzen dituzten ibilgailu astunek bidesaria ordaintzeko lehen pausoa eman du Gipuzkoak gaur, foru gobernuak aurreproiektuaren arau berria onartuta. Batzar Nagusiek izapidetu eta eztabaidatuko dute orain dekretua, eta Aldundiak espero du urtea amaitu baino lehen onartuta egotea, sistema 2023an martxan egon dadin. Proiektuak 25,3 milioi euroko aurrekontua du.
Aspaldikoa bezain katramilatsua da auzia. Aurrez, beste bi arau onartu zituen Foru Aldundiak, eta biak ala biak baliogabetu zituzten epaitegiek (EAEko Auzitegi Nagusiak, aurrena; eta Gorenak, ondoren) garraiolarien artean "diskriminazioa" sortzen zuela argudiatuta. Hori saihestea izan du helburu hirugarren arau horrek, Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako foru diputatuak prentsaurrekoan azaldu duenez. "Foru arau berri honek gure lurraldea zeharkatzen duen edozein garraiolariren eta bertako garraiolarien arteko edozein diskriminazio saihestuko du. Ibilbide guztia, bi errepideetan, ordainpekoa izango da", adierazi du.
Hala, N-1 eta A-15 errepideetako 76,352 kilometroak erabiltzearren ordaindu beharko dute kamioilariek (orain arte, hiru puntutan eta 19,18 kilometro erabiltzeagatik pagatzen zuten). Horretarako 109 arku-erdi edo banderola eta lau arku berri jarriko dituzte (hiru N-1ean, Itsasondon, Tolosan eta Lasarte-Orian, eta laugarrena A-15ean, Ondoilar tuneletik gertu), jada paratuta dauden beste hirurez gain —Etzegarate (N-I), Andoain (N-I) eta Astigarraga (A-15)—. Kobrantza sistema "free-flow" delakoan oinarritzen da, bidesaria ibilgailua gelditu gabe ordaintzeko modua ematen duena.
3,5 tona baino gehiagoko garraio-kamioei bakarrik ezarriko zaie bidesaria. Zehazki, 1 kategoriako kamioiek (3,5-12 tonakoak) 0,22 euro ordainduko dituzte kilometroko, eta 2 kategoriako kamioiek (12 tona edo gehiagokoak), 0,28 euro kilometroko.
Europako zuzentarauek ezarritakoari jarraikiz, Aldundiak nahi du Gipuzkoa zeharkatzen duten ibilgailu astun guztiek ahalmen handiko bideen mantenu kostua ordaintzea, ez bakarrik gipuzkoarrek (zerga bidez).
Orain arte kamioilariek ordaindutako bidesariak itzuliko dituzten galdetuta, Oiarbidek esan du "ofizioz" ez dutela dirurik bueltatuko, kobrantzak ez direlako "legez kanpo egin". Hala, kamioilari bakoitzak jo beharko du Aldundira itzulketa eskatzeko, eta erakundeak banan-banan aztertuko ditu kasuak.
Zure interesekoa izan daiteke
Aurrekontuen negoziazioan "maila emateko" eskatu die D'Anjouk EH Bilduri, PPri eta Sumarri
EAEko aurrekontuak adosteko negoziazioan "interes alderdikoiak" alde batera uzteko eskatu dio Ogasun eta Finantza sailburuak oposizioari.
Astelehen honetan hasiko dira sailburuak beren sailetako aurrekontuak Legebiltzarrean aurkezten
2026ko aurrekontuen egutegiaren arabera, osoko zuzenketen bilkura datorren abenduaren 9an egingo dute, eta Ogasun eta Aurrekontu Batzordeak landutako irizpena eztabaidatzeko osoko bilkura, abenduaren 23an.
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.