Nafarroako Volkswagenek 1.024 milioi inbertitu eta auto elektrikoa ekoizteko beste pabiloi bat eraikiko du
Nafarroako Gobernuko presidenteak, Maria Chivitek, berretsi du Volkswagen enpresak 1.024 milioi euroko inbertsioa egingo duela Landabengo instalazioetan 2023 eta 2027 artean. Auto elektrikoak ekoizteko pabilioi berri bat eta bateriak jaso eta sekuentziatzeko gune bat eraiki nahi ditu. Guztira, 11.000 metro karratuko espazioa izango da eta, horri esker, urtean 400.000 ekoizteko aukera izango da.
Alemaniako multinazionalaren asmoa elektrifikazioa egokitzeko lanak aurten egin eta, 2026an, elektrikoak izango diren bi auto-modelo ekoizten hastea da.
Helburuak bete ahal izateko, enpresak Foru Gobernuaren laguntza izango du. Wolfswurgen (Alemania) duela egun batzuk izan zuten bileran, Maria Chivite presidenteak Volkswagengo zuzendaritzari jakinarazi zion Nafarroaren interes orokorreko proiektu gisa izendatuko dutela honakoa, egitasmoa gauzatzeko beharrezkoak diren baimen eta laguntzen tramitazioa azkarrago egin dadin. Trukean hornitzaile eta langileekiko konpromisoa izan dezala eskatu dio enpresari.
Landabengo enpresa-batzordean ongi hartu dute albistea. Hala ere, zehaztasunak ezagutu nahi dituztela jakinarazi dute, gaur egun bertan dauden 5.000 lanpostuak mantentzeko adinako lan-karga izango dela ziurtatzeko.
Nafarroako Landabengo instalazioetan 300.000 auto egiten dira urtean. Bi urtez, auto elektrikoak egiteko prozesu osoa amaitu arte, fabrika misto gisa aritu beharko dute lanean. Tarte honetan, gaur egungo, T-Cross, Polo eta Taigo modeloez gainera, auto elektrikoak ere aterako dira fabrikatik.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.