Bidesariak kamioientzat: eta orain, zer?
EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak ontzat eman zuen astelehen honetan Gipuzkoako Foru Aldundiak N-1ean eta A-15ean kamioiei ezarritako bidesaria, Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazioak jarritako helegitea ia erabat baztertuta.
Kanona urtarrilean hasi zen kobratzen Aldundia, justiziak aurrez ezarritako beste biak (2018an eta 2021ean) baliogabetu ostean. Bizkaian ere, aste berean, indarrean sartu ziren kamioientzako bidesariak. Baina, zer eragin du oraingo onespenak? Zeintzuk dira tokian tokiko foru arauaren aplikazioaren ondorio praktikoak?
Horrela daude gauzak:
GIPUZKOA
Zein puntutan ari dira bidesariak kobratzen?
- N-1: Etzegarate, Ordizia, Tolosa, Andoain, Lasarte-Oria
- A-15: Astigarraga, Belabieta
Deskonturik egongo al da?
Epaiak helegitearen puntuetako bat onartu du; foru arauak Europako araudia urratzen zuen, gutxien kutsatzen duten ibilgailu astunentzat deskonturik aurreikusten ez zuelako. Dena dela, Aldundiak abenduan zuzendu zuen puntu hori.
Hala, motor eraginkorrak dituzten kamioiek eta garabiek tarifan % 15-25eko deskontuak izango dituzte, motorraren tipologiaren arabera:
- % 25eko deskontua: ibilgailu astun elektrikoak, hibridoak eta gas bidezkoak, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) sailkapeneko O eta ECO etiketa duten ibilgailuak
- % 20ko deskontua: EURO 6 ibilgailu astunak
- % 15eko deskontua: EURO 5 ibilgailu astunak
- Beherapen horri maiztasunaren araberako deskontua gehituko zaio, % 13rainoko deskontuak iragarri baitituzte ordurako
BIZKAIA
Zein puntutan ari dira bidesariak kobratzen?
- N-240: Usansolo, Bedia, Apario, Igorre iparraldea, Igorre hegoaldea, Arantzazu, Areatza, Zeanuri, Barazar
- BI-625: Arakaldo, Zollo, Bakiola, Ugao-Miraballes, Zaratamo, Lapatza 1, Irubide
Deskonturik egongo al da?
- % 10eko deskontua: I. eta II. motako ibilgailu astunak, AP-8 autobidean eta Bilbo hegoaldeko saihesbidean
Gipuzkoako kasuan bezala, motor eraginkorrak dituzten kamioiek eta garabiek tarifan % 15-25eko deskontuak izango dituzte, motorraren tipologiaren arabera:
- % 25eko deskontua: ibilgailu astun elektrikoak, hibridoak eta gas bidezkoak, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) sailkapeneko O eta ECO etiketa duten ibilgailuak
- % 20ko deskontua: EURO 6 ibilgailu astunak
- % 15eko deskontua: EURO 5 ibilgailu astunak
VIA-T duten ibilgailu guztiei kobratuko al zaie?
Kobratzeko arkuak ezarri zituztenean, zalantza sortu zen autoan VIA-T duten ibilgailu arinen gidarien artean; izan ere, gailuak ohiko soinua egiten du arkupetik igarotzean, sistemak guztiak antzematen dituelako, baina kamioiei bakarrik kobratuko zaie.
ARABA
Oraindik ez dago EAE mailako irizpide bateraturik, baina litekeena da aurki hiru lurraldeetan kamioientzako ordainlekuak izatea. Bizkaiko errepideetako bidesarietako batzuek Arabatik datozen ibilgailuei eragiten diete, gainera.
Hain zuzen ere, Araba izan da bidesariei buruzko eztabaida mahaigaineratzen azkena: 2026rako indarrean izatea da, oraingoz, asmoa.
Albiste gehiago ekonomia
EAEko familiek inoiz baino gehiago gastatu dute ostalaritzan, 4.207 euro
Euskadiko etxeetako batez besteko gastua egonkor mantendu zen 2024an, baina aisiak eta jatetxeek pisua hartzen jarraitzen dute elikaduraren, garraioaren eta irakaskuntzaren aldean.

Auzitegiak artxibatu egin ditu 17 medikuren aurkako salaketak, Osakidetzako Lan Eskaintza Publikoko filtrazioengatik
Arabako Auzitegiak artxibatu egin ditu Osasun Zerbitzuaren 2016-2017ko Lan Eskaintza Publikoan ustez egindako filtrazioengatik ikertutako 17 medikuren aurkako salaketak, eta ikertutako 19 lagunetatik 2ren aurka irekita uztea erabaki du.
Jaurlaritza langabezia subsidioen transferentzia bereganatzen saiatuko da asteazken honetan Espainiako Gobernuarekin
Kontribuzio-prestazioen eta langabezia-subsidioaren arloko eskumenak eskualdatzeko akordioa posible izan dadin "nahikoa denbora" eduki izana espero du Autogobernuko sailburuak.
Eusko Jaurlaritzak 2026ko urtarriletik aurrera berrekingo dio telelanari
Langile publikoek astean bi egunetan jardun ahal izango dute lan-modalitate horretan. Gainera, telelanaren bitartez lan egin dezaketen langile guztiei ere aukera hori ematen die dekretuak, betiere zerbitzu publikoa behar bezala ematen dela bermatzen bada.
Euskadik % 40 handitu du bere egungo potentzia elektrikoa, eta 16.000 megawatteko edukiera gaindituko du
Hala, "70.000 langilerentzako lana bermatzen da", eta bultzada esanguratsua dakar enpleguarentzat eta egonkortasun ekonomikoarentzat. Eusko Jaurlaritzak 6.000 megawatteko edukiera gehigarria nahi zuen, 18.000 MWetara iristeko.

Zenbateko potentzia elektrikoa behar du Euskadik?
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak 6.000 MW gehiago eskatu ditu bere sarean, helburu industrialak eta deskarbonizazioa betetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta banku-erakundeek gazteentzako lehen etxebizitza eskuratzeko abalen programa jarri dute abian
Kutxabankekin, Laboral Kutxarekin eta Abancarekin ekin zaio programari, oraingoz lankidetza-hitzarmena sinatu dutenekin; baina, zabalik da erakunde gehiagok bat egin ahal izango dutela aurreikusten da. Finantzatu beharreko etxebizitzen erosketa-prezioa ezin izango da 340.000 eurotik gorakoa izan.
Albiste izango dira: Ustelkeriaren aurkako txostena Nafarroan, sare elektrikoari buruzko bilera Madrilen eta Venezuelako ontzi bati erasoa
Gaurkoan Orain-en albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
Euskal gehiengo sindikalak pentsiodunen mobilizazioarekin bat egin du Herri Ekimen Legegilea izapidetzea eskatzeko
ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde ere mobilizatuko dira irailaren 20an EAJri eta PSE-EEri beren jarrera "zuzentzeko" eta gutxieneko pentsioa gutxieneko soldatarekin parekatzeko ekimena izapidetzea eskatzeko.

Euskadiko inbertsio elektrikoa aztertzeko bilera izan du Jauregik Espainiako Energia idazkariarekin
Joan Groizard Energiaren Estatu idazkariarekin batzartu da Jauregi, 2025-2030 aldirako elektrizitatea garraiatzeko sarea planifikatzeko proposamenaren barruan sare elektrikoetan egingo den inbertsioari buruz eta horrek Euskadin izango duen eraginaz mintzatzeko.