CAFek dio Jerusalemgo trenaren proiektuak ez dituela "giza eskubideak urratzen"
Beasaingo enpresak komunikatu bat igorri du ostegun honetan, lehen aldiz, bere posizioa adierazteko.
Tranbia bat, Jerusalemen. Argazkia: EFE
Gipuzkoako CAF enpresak adierazi du ez duela "giza eskubiderik urratu" Jerusalemgo trenaren proiektuan, aitzitik, "herritarrei eragin positiboa ekarriko” diela, "aditu independenteen txostenek agerian utzi duten moduan".
CAFek komunikatu bat igorri du ostegun honetan, lehen aldiz, bere posizioa adierazteko.
Gipuzkoako enpresak gaineratu duenez, "konpromiso sendoa du enpresa-etikarekin eta giza eskubideen errespetuarekin bere proiektu guztietan, balio-katea barne".
Konpainiak adierazi duenez, "erabat jabetzen da Jerusalemgo proiektuari lotutako inplikazio juridiko eta etiko konplexuez, bereziki nazioarteko zuzenbide humanitarioari eta enpresen erantzukizunari dagokienez, eta giza eskubideen babesa kontu handiz orekatzearen garrantziaz, biztanleriari komunitate guztientzako funtsezko azpiegitura eskaintzeko beharraz, diskriminaziorik gabe".
Giza eskubideen gaineko eragina
Hori dela eta, azaldu du neurri espezifikoak aplikatu dituela azpiegitura horrek "giza eskubideetan eragindako edozein eragin kaltegarri identifikatzeko, prebenitzeko eta, hala badagokio, arintzeko".
CAFek egindako ebaluazioak zehaztu ditu, eta azpimarratu du orain arte ez dela "giza eskubideen urraketarik identifikatu, ezta kontrako eraginik gauzatu ere".
Aitzitik, Jerusalemgo proiektuak herritarrengan eragin "positiboak" sortzen dituela dio, "2023an eta berriro 2025eko uztailean egindako aditu independenteen txostenen bidez berretsi dena".
CAFen baieztapen hori ez dator bat Francesca Albanese NBEren Palestinarako kontalariaren azken txostenarekin. Izan ere, Albanesek Jerusalemgo tren arinaren proiektuan Gipuzkoako enpresak parte hartu izana gaitzetsi zuen, linea horrek "koloniak ezartzen eta zabaltzen" laguntzen duela iritzita.
Aitzitik, CAFen arabera, txosten independenteek, komunitateetako ordezkariei egindako bisiten eta elkarrizketen ondoren egindakoak, "Jerusalemgo tranbiaren onura soziala nabarmentzen dute, funtsezko zerbitzu publikoko azpiegitura baita, eta giza eskubideak betetzea katalizatzen baitu, hala nola mugitzeko askatasuna, eta enplegua, arreta medikoa, hezkuntza eta kultu-lekuak eskuratzea herritar guztientzat, bereizketarik gabe".
"Horregatik guztiagatik, txostenek ondorioztatzen dute proiektuak eragin positiboa duela, modu ez diskriminatzailean, oinarrizko gizarte-zerbitzuetarako sarbidea eskainiz eta azpiegitura jasangarri eta ekologikoa eskainiz", azpimarratu du euskal konpainiak.
Gainera, adierazi du eskura dauden mugikortasun-datuek baieztatzen dutela komunitate arabiarreko kideak direla tranbia gehien erabiltzen dutenak, eta gehienak zerbitzuarekiko gogobetetze-maila handienetan daudela, aldian-aldian egindako kalitate-inkesten arabera.
Israelekin dituen harremanak amaitzea eskatu diote sindikatuek
CAFen langileen batzordeak eta ELA sindikatuak "Israelgo Estatuarekin dituen harremanekin amaitzeko" eta proiektua bertan behera uzteko eskatu diote konpainiari.
Ohar batean, ELAk gogorarazi du sei urte daramatzala proiektuaren kontrako jarrera agertzen, hain zuzen, CAFek proiektuaren lizitazioan parte hartuko zuela jakin zuenetik, "Palestinako herriari elkartasuna adierazteko, proiektuaren diseinuak Israelek lurraldea legez kanpo okupatzen zuela agerian uzten zuelako".
Sindikatuak deitoratu du zuzendaritzak eskaerari "jaramonik egin ez" izana, eta gainera, "Tel Aviven proiektu berri baten esleipenarekin Israelgo Estatuarekin duen harremana areagotu” duela salatu du.
Amnistia Internazionala eta horren gisako erakundeek Beasainen egoitza duen enpresari eskatu diote utzi diezaiola berehala trenbide-sarearen zabalkuntzan parte hartzeari, Israelen legez kanpoko okupazioa sendotzea eta Jerusalem ekialdea kolonizatzea errazten duela iritzita.
Zure interesekoa izan daiteke
Gutxieneko soldataren inguruko jarrera aldatu dezala eskatu diote EAEko sindikatuek Jaurlaritzari
Milaka lagunek manifestazioa egin dute asteazken honetan Bilbon, ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde sindikatuek deituta, "herritarren borondatea" errespetatu dezaten eskatzeko eta Confebasken "blokeoa" kritikatzeko.
Sidenorreko arduradunek epailearen aurrean defendatu dute Israeli egindako salmentak legezkoak zirela
Sidenorrek Israel Military Industries enpresari altzairua legez kanpo saldu ote zion ikertzen ari da Francisco de Jorge instrukzio epailea, eta enpresako hiru goi karguk ikertu gisa deklaratu dute.
Gorenaren arabera, HMEIei lotutako hipoteken gardentasuna kasuz kasu ebaluatu behar da
Auzitegiak zehaztu du hipoteka-klausulen gardentasuna eta gehiegikeria posiblea kontsumitzaileari emandako informazioaren eta kontratu bakoitzaren baldintza jakinen araberakoak izango direla, baina adierazi du indize hori erabiltzeak ez duela berez "fede ona urratzen" denik esan nahi, indize ofiziala delako, eta urteetan egokitzat jo baita.
Sidenorreko presidentea eta bi zuzendari Auzitegi Nazionalean dira, Israeli altzairua saltzea egotzita inputatu gisa deklaratzeko
Sidenorrek Israeli Military Industries enpresari altzairua legez kanpo saldu ote zion ari da ikertzen epailea. Jose Antonio Jainaga presidenteari eta bi goi-karguduni kontrabando delitua eta gizateriaren aurkako krimenen konplize izatearen delituak leporatzen dizkie Francisco de Jorge instrukzio epaileak.
Talgok abenduaren 12an egingo du akziodunen batzarra, Sidenor buru duen euskal partzuergoa sar dadin onartzeko
Akziodunek oniritzia emango diote Sidenorrek Talgoren % 29,77a erosteari, joan den azaroaren 7an Pegaso sozietatearekin lortutako akordioaren ondoren.
65 milioi eurorekin, abian da Indartuz funtsa, Euskadin inbertsio eraldatzaileak finantzatzeko
Gobernu Kontseiluak Finantzen Euskal Institutuari (FEI) Indartuz sozietate anonimo publikoa sortzeko baimena ematen dion dekretua onartu du astearte honetan. Funts estrategiko hori Euskadi Eraldatuz 2030 Inbertsio Eraldatuen Planean jasota dago.
EAEko inbertitzaile-talde batek 700 milioitik gorako eskaintza egin du Uvesco erosteko
BM eta Super Amara supermerkatuen banaketa-taldeak % 10,6 handitu zituen salmentak 2024an, markak hautsita.
Bilboko metroaren 30 urteko ibilbidea, zenbakitan: egindako kilometroen eta ibilitako bidaiarien kopurua, geltokien sailkapena...
1995ean inauguratu zenetik, Metro Bilbao Euskadiko garraioaren funtsezko zutabe bihurtu da. 30 urteoi begira, haren bilakaera eta ekarpena islatzen duten zifren ubera ikusgarria utzi du.
Metroaren etorkizuneko geralekuak, hemen
Hiru hamarkadaz ibili da Bilboko metroa, eta, orain, 800 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egin beharko du flota berritzeko eta 4. eta 5. lineak martxan jartzeko.
ELAk salatu du EAEko aurrekontuek “murrizketak” dakartzatela “Osasungintan eta Hezkuntzan”
Sindikatuaren hitzetan, aurrekontuak “ez dira hedakorrak” eta, “benetako ahalmen ekonomikoa ezagututa”, % 1,3 soilik haziko dira, ez iragarritako % 4,1a.