INDUSTRIA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

CAFek lortu egin du "mendeko kontratua": 1.700 milioi euro Belgikan trenak egiteko

Beasainen egoitza duen konpainiak kontratu horren inguruko ziurgabetasunarekin amaitu du; izan ere, polemika handia piztu zen han, Alstom enpresa frantziarrak dagoeneko hainbat lantegi baititu Belgikan, eta enpresa horrek kontratua ez lortzea kritikatu zuten.

St Modwen - Llanwern
CAF konpainiaren egoitza. Artxiboko argazkia: EFE

Belgikan tren berriak egiteko kontratu publikoa lortu du ofizialki CAFek,  1.700 milioi euroan, eta lehen eskaera bat jaso egin du dagoeneko: 54.000 plazako 180 bagoi.

Hala, Beasainen (Gipuzkoa) egoitza duen konpainiak amaiera eman dio kontratu horren inguruko ziurgabetasunari. Izan ere, Belgikan polemika handia piztu zen, Alstom enpresa frantziarrak hainbat lantegi baititu han dagoeneko, eta tokiko sindikatuek zein politikariek kritikatu egin zuten enpresa horrek kontratua ez lortzea.

Herrialde horretako trenbide-kudeatzaile publikoak, SNCBk, joan den otsailean erabaki zuen kontratu publiko hori euskal enpresari esleitzea. Erabaki hori Belgikako Estatu Kontseiluak berak baliogabetu zuen, eta CAFen hautaketa zehatzago arrazoitzeko eskatu zuen.

Ondoren, Belgikako sindikatuek eta alderdiek CAFek Jerusalemgo kontratu batean parte hartzeagatik egindako presioen ondorioz, SNCBk euskal enpresari eskatu zion bere jarduerek giza eskubideak eta nazioartekoak errespetatzen dituztela berresteko.

CAFek ohar bat kaleratu zuen Zisjordaniako jarduera argituz eta giza eskubideak errespetatzen dituela defendatuz, Jerusalemen eraikitzen ari den tren zerbitzuak juduen zein arabiarren garraioari mesede egiten diola azpimarratuz. Hala ere, NBEren 'zerrenda beltz' batean sartu zen.

Ostiral honetan, SNCBk jakinarazi du dagoeneko ofizialki esleitu diola kontratua CAFi, baita lehen trenak eskatu dizkiola ere. Lehen eskaera 1.700 milioi eurokoa da, 180 bagoirentzat, 54.000 plazarekin, eta 2030ean jarriko dira zerbitzuan.

Gainera, bi aldeek kontratu markoa sinatu dute, trenak eraikitzeko enkargu gehigarriak egiteko aukera ematen duena, guztira 170.000 plaza hurrengo 12 urteetan, eta horrek 3.400 milioi euroraino igo lezake zifra hori.

Ohar batean, konpainiak azken urteetan Beneluxen izandako "arrakasta-ibilbide luzea" nabarmendu du, kontratu garrantzitsuak lortu baititu, besteak beste, honako hauek: Bruselarako metro-unitateak, Amsterdamerako metro- eta tranbia-unitateak eta Luxenburgo, Utrecht, Anberes eta Liejarako tranbiak.

Gainera, aldiriko 200 tren baino gehiago eman dizkio NS (Nederlandse Spoorwegen) operadoreari, besteak beste.

Gasteizko bederatzi tranbiaren fabrikazioa esleitu dio Euskotrenek CAFi

Bestalde, Gasteizko tranbia Zabalgana auzora luzatzeko proiektua martxan jarri ondoren, Euskotrenek CAFi esleitu dio bederatzi tranbiaren fabrikazioa, 48.801.000 euroko inbertsioarekin, zerbitzua eskaini ahal izateko. 2028. eta 2029. urte bitartean pixkanaka entregatu beharko dituzte.

Tranbia berriek zazpi modulu izango dituzte, 44 metroko luzera eta 400 lagunentzako edukiera, Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Iraunkorreko Sailak ohar batean azaldu duenez.

Ezaugarri teknikoen artean, bidaiarien erosotasuna hobetzea dute helburu, bero handiko egunei aurre egiteko aukera emango duen klimatizazio sistema berri batekin.

Gainera, uneotan fabrikazio prozesuan diren hiru unitateetan zein erosketa berrietan, irisgarritasun unibertsalerantz aurrera egiteko neurri zehatzak txertatuko dira. Horregatik, 12 tranbia berrietan seinaletikak irisgarritasun unibertsaleko parametro berriak jarraituko ditu, ez dute eserleku eraisgarririk izango, eta bereizketa kromatiko bat erabiliko da lehentasunez erabiltzen diren eserlekuetarako, hobeto identifika daitezen.

Halaber, unitate berriek, egungoek bezala, ate espezifiko bat izango dute entzuteko eta ikusteko desgaitasuna duten pertsonak sartzeko eta irteteko. Gainera, aulki gurpildunetan dauden pertsonek eroso eta segurtasunez bidaiatu ahal izateko espazio espezifikoak ere badituzte.

Tranbien baitan ikusmen-desgaitasuna duten pertsonen orientazioa errazteko, unitate berriek fabrikatik hartuko dute Euskotrenek berariaz Euskadiko tranbia-zerbitzurako sortu duen lurzoruaren prototipoa, zeina flota osoan instalatzen hasiko baita, ONCE eta Itxaropena elkarteek parte hartu duten probaldia gainditu ondoren.

Zure interesekoa izan daiteke

Gehiago ikusi
Publizitatea
X