"Maspalomas", norbanakoaren askatasuna berreskuratzeko bidean
Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregi zuzendarien euskarazko pelikulak Donostian armairura itzuli behar duen Vicente homosexuala du protagonista, eta meritu guztiak egin ditu Sail Ofizialeko saridunen artean egoteko.
Hasiera-hasieratik oso argi geratzen zaigu zer den Maspalomas, Kanaria Handian kokatuta dagoen resort gay handia. Maspalomas Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregi zuzendarien pelikulak emango digun guztiaz, ordea, pixkanaka ohartuko gara.
Moriarti Produkzioak ekoiztetxearen azken ekoizpenaren sinopsiak berriro armairuan sartu beharko den gizon nagusi bat aurkezten digu: Vicente (76 urte). Maspalomasko askatasunetik Donostiako zahar-etxeko armairura itzultzera behartuta dago pelikula honetako protagonista (Jose Ramon Soroiz), baita 25 urte lehenago abandonatutako alabarekin (Nagore Aranburu) berriro elkartzera ere.
Premisa hori gai pilo bat jorratzeko baliatzen du Goenagaren gidoiak. Gizon nagusi batek bere homosexualitatea askatasunez bizitzeko duen zailtasuna dago erdigunean, baina inguruan hirugarren adinaren erronkak ere badaude, gorputzaren zahartzeari berari zein gizonen arteko harremanei dagokienez.
Donostiara itzultzeak armairuan berriro sartzeak esan nahi du Vicenterentzat, bere belaunaldiaren gorabeherek eskatzen duten moduan; jaioterrian ere bere burua onartzeak dakarren onurez konturatzen denera arte. Eta txarraz.
Gai horiek guztiak modu ederrean josi dituzte Moriartikoek, inguru guztia pertsonaiaren arabera artikulatuta. Begi-bistakoa da ikus-entzulearen bihotzean sartzeko asmoa, baina egia eta zintzotasuna dira nagusi pelikula osoan. Komediarik ere ez da falta. Emaitza: arrakasta borobila.
Maspalomas armairu erraldoi bat da, baina handia da eta jendez gainezka dago. Oso ondo hornituta omen dago, guztiok behar dugulako helduleku bat.
Soroizek eta Aranburuk lan ederra egin dute, eta ez da ahaztu behar Kandido Urangaren kontrapuntua. Ez litzateke batere harritzekoa Zinemaldiko Sail Ofizialeko film bateko protagonistak euskaraz aritzeko sariari Zilarrezko Maskorraren bat ere gehitzea. Horien jardunak merezi du.
Publikoaren harrera oso beroa izan da. Kursaalek, hunkituta, txaloz agurtu du Maspalomas, luze, kredituek iraun duten bitartean. Kritika eta epaimahaia konbentzitzeko oinarri sendoak du lanak, baina zinemazaleak protagonista diren jaialdi horietako bat da Donostiako Zinemaldia, eta arrakasta horiek maitemintzea izan da.
Zinemaldia
Kursaaleko publikoa oso gustura irten da "Maspalomas" pelikulako emanalditik
Iritzi positiboak entzun dira "Maspalomas" Sail Ofizialeko filmaren proiekziotik irten direnen artean. Batzuen esanetan, "beharrezkoa" da Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregi zuzendarien pelikula.
Albiste gehiago zinema
Kursaaleko publikoa oso gustura irten da "Maspalomas" pelikulako emanalditik
Iritzi positiboak entzun dira "Maspalomas" Sail Ofizialeko filmaren proiekziotik irten direnen artean. Batzuen esanetan, "beharrezkoa" da Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregi zuzendarien pelikula.
Lur Olaizola: “Zerbait polita dago unerik gogorrenekin zerbait sortzeko keinuan”
Lur Olaizola zinemagileak “Bariazioak” film laburra aurkeztuko du Donostiako Zinemaldiko Zabaltegi Tabakalera atalean, doluak erdiz erdi zeharkatzen duen istorioa.
Donostiako Zinemaldian klasiko bihurtu den Kontzertua & Proiekzioa
Zinemaldiak, Euskadiko Orkestrak eta SGAE Fundazioak eskainita, klasiko bihurtu den zine-musikaren kontzertuaz gozatu dute Belodromoan. Musika eta 400 metro karratuko pantaila batean proiektatutako pelikula-eszenak uztartu dituzte. Juan Jose Oconek zuzendu du Orkestra, eta Easo Abesbatzak gonbidatu gisa hartu du parte zenbait soinu-bandatan.
Saria irabazteko aukera duten bi pelikula eta arrakastarik izan ez duen beste bat, Mikel Zumetaren analisian
Sail Ofizialeko beste hiru pelikula aztertu ditu ORAINeko zinema kritikariak: "Los Tigres" (Alberto Rodriguez), "Deux pianos" (Arnaud Desplechin) eta "Le Cri des Gardes" (Claire Denis).
Kowalski Films euskal ekoiztetxearen "Los Tigres" Sail Ofizialean ari da lehian
Alberto Rodriguezek zuzendutako pelikula Antonio de la Torre eta Barbara Lennie ditu protagonista. Itsasoan grabatu dute, urpekarien lana pantaila handira ekarri baitu.
Eduard Fernandezek Espainiako Zinema Saria jaso du Donostian
Kataluniako aktoreak Ernest Urtasun Espainiako Kultura ministroaren eskutik jaso du aitorpena. Antzezpenaren balioa nabarmendu eta Gazako genozidioa gaitzesteko aprobetxatu du bere hitzaldia.
"Lurdes Iriondoren beste irudi bat islatu nahi genuen"
Inge Mendioroz zuzendariak eta Idoia Garzes gidoilariak "Lurdes Iriondo, ez gera alferrik pasako" gaiari buruz hitz egin digute. Dokumentalak Zinemaldiko Zinemira sailean parte hartzen du, eta abeslari eta idazlearen bizitzaren eta ibilbidearen hainbat alderdi aldarrikatzen saiatzen da.
Juan Antonio Bayona buru, zinemako zazpi profesionalek osatzen dute Zinemaldiko epaimahaia
Zinemaldiko Sail Ofizialean lehiatuko diren 17 filmen artean aukeratu beharko du epaimahaiak. "Zarata eta haustura garai zalantzagarri hauetan", zinema "inoiz baino beharrezkoagoa" dela defendatu du Bayonak irekiera ekitaldian.
Esther Garcia ekoizleak Donostia Saria jaso du
Segovian jaiotako ekoizleak Agustin eta Pedro Almodovar anaien eskutik jaso du saria, haiekin egin baitu lan bere ibilbide profesionalaren zati handi batean. Hitzaldian, Ukrainan eta Gazan egun duten indarkeria gaitzetsi, eta eskubideen defentsa sutsua egin du, batik bat emakumeen eskubideena.