"Gaua" filma
Gorde
Kendu nire zerrendatik

“Gaua”, urkijotarrentzat

Paul Urkijo arabar zinemagileak bere hirugarren film luzea estreinatu du, “Gaua”, irudi txundigarriz generoko filmen osagaiak eta euskal mitologiaren kondairak sendotzen dituen pelikula.
"Gaua" filmeko akelarrea
"Gaua" filma

Gaua iritsi da. Paul Urkijo Alijo zinemagilea (Gasteiz, 1984) berriz murgildu da euskal mitologiak, ipuinek, fantasiazko zinemak eta unibertso bisual ikusgarriak sortzeko bere ahalmen handiak zedarritzen duten mundu ilun iradokitzailean, Errementari debutaren eta Irati arrakastatsuaren ondoren.

Hirugarren film luze honetan ere, Urkijok aski zintzo bete ditu generoaren manuak, eta, alde horretatik, ikusleak ez du espero duenetarik faltan izango: naturaz gaindiko izakiak, gaizto zitalak (Manex Fuchsek haragitu duen apaiz hori), heroiak, logikari ihes egiten dioten gertakariak, erreferentzia mitologiko eta folklorikoak, eta, kasu honetan, erlijiotasun fundamentalistak eta patriarkatu basatiak inposatzen duten egunaren, statu quo desorekatu baten normaltasun itogarriaren (XVII. mendean girotuta dago), ifrentzu modura, gaua, nola ezezagunaren aurreko beldurraren espazioa hala logika zapaltzaileak iraultzeko, askatasuna erdiesteko eta ahalduntzeko aukera bakarra irudikatzen duen lurraldea.

Manex Fuchs "Gaua" filmeko apaizaren paperean

Urkijok agerian utzi du berriz ere, EITBren parte-hartzea duen filmean, mundu fantastikoaren argi-itzalak (metaforikoak zein fisikoak, gau eta egunari dagozkionak) pantailaratzeko duen indar txundigarria, irudi harrigarriak lortzeko ahalmen eztabaidaezina, baita atseginez jokatzen duela generoak ezartzen duen eremu barruan ere, ezustekoei tarte murritza eskainita, eta topikoak, literario-mitologikoak (kondairak, olerkiak, pertsonaiak) zein fantasiazko kontagaien tradizioari dagozkionak, finkatzen, betikotzen.

Ikusle jakin-nahi edo anbiziotsuenentzat labur gera liteke proposamena, agian, ez baitu ikuslea bultzatzen, publikoa lurralde berrietara eramaten, baina bestelakoa da ziur aski pelikularen funtzioa, eta lan estimagarria da Gaua gure tradizioa elikatzeko, euskal iruditeria klasikoaren atal bat dokumentatzeko. Ez du, beharbada, leiho berririk zabaltzen, baina etxearen egitura indartzen laguntzen du filmak, eta zeregin hori ez da ezdeusa, auzokoen hizkuntzakoen aldean tradizio murritza edo murriztua duen kultura batean.

Primizia

"Gaua" filmaren trailerra

Paul Urkijoren hirugarren fim luzea Sitgeseko zinema jaialdian estreinatu dute joan den astean. Urriaren 31n, Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren 36. Astea irekiko du, gero, EITBren parte-hartzea duen filmak, eta azaroaren 14an zinema aretoetan estreinatuko dute. 

Yune Nogueiras da filmeko protagonista, eta Elena Irureta, Ane Gabarain eta Iñake Irastorza ditu ondoan. XVII. mendean dago girotuta istorioa, eta gaueko mitologiak zeharkatzen du.

Sorgin ehiza betean, Kattalinek senarrarengandik ihes egingo du gau batez. Baso ilunean galduta, atzetik zerbait duela konturatuko da, eta bidean hiru emakume topatuko ditu.

Yune Nogueiras "Gaua" filmean
18:00 - 20:00

Arlo narratiboan, gainera, nabaria da aurrerapausoa Gauaren gidoian. Atalkako egiturari jarraitzen dio filmak, baina atalok gurutzatu egiten dira elkarren artean, jarraiera ez-linealean, eta protagonistak eta bestelako pertsonaiak hara-hona ibiltzen dira atalik atal, kontaera aberasten duen ahalegin txalogarriari esker.

Ane Gabarain, Iñake Irastorza eta Elena Irureta "Gaua" filmean

Epikotasunak erdiz erdi zeharkatzen du Yune Nogueiras protagonista duen filma, esan gabe doa, eta plazer handi-handiak ere eskaintzen ditu pelikulak; horietako bat, Iñake Irastorza, Elena Irureta eta Ane Gabarain eskuz esku ikusteko luxua.

Gaua gauekoentzat dela aldarrikatzen du Gaueko piztia mitologikoak; Gaua filma urkijotarrentzat aldarrikatzen du Paul Urkijok, 400 urte geroago. Bide horretan laguntzeko ausardiarik bai?

"Gaua" Paul Urkijo Alijo

Zure interesekoa izan daiteke

Maite Mugerza Ronse aktorea, "Aro berria" filmean.
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Ikusi primizian "Aro berria" filmaren sekuentzia bat

Irati Gorostidiren lehen film luzeak aipamen berezi bat jaso zuen Donostiako Zinemaldiko New Directors sailean, eta ostiralean, abenduak 12, zinema aretoetara iritsiko da.  Primizian erakusten dizugun txatalean, Oliver Laxe zinemagilearen kolaborazio berezia agertzen da.  Donostian, 1978an, hainbat langilek asanblea egingo dute, greba bat bideratzeko, baina azkenean ez dute adostasun nahikorik lortuko. Etsirik, aldaketa sozialerako irrika bizitza pertsonalera eramango dute, eta komunitate bat sortuko dute, mendialdean.  EITBren parte-hartzea du filmak. 

Jacob Elordi aktore australiarra "Frankenstein" filmean
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

"One Battle After Another" nagusi, Urrezko Globoen izendapenetan

Paul Thomas Andersonen filma dago Hollywoodeko atzerriko prentsaren sarietako izendapenen zerrendaren buruan, eta Affeksjonsverdi, Sinners, Hamnet eta Frankenstein ere nabarmendu dira. Jacob Elordik bi sari lortzeko hautagai da: Frankenstein filmagatik bigarren mailako gizonezko aktore onenaren sailean, eta The Narrow Road to the Deep Northgatik, minisail bateko gizon protagonistaren atalean.

Singular
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

EITBren parte-hartzea duen Alberto Gastesiren "Singular" thrillerra zinema-aretoetan ikusgai dago

Filma Sitgesen estreinatu zen, eta Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey ditu protagonista. Dianaren eta Martinen istorioa kontatzen du. Semea hil eta hamabi urtera, bikoteak lakuko bere etxe zaharrean berriz elkartzea erabakitzen du. Hildako semearen antza duen gazte enigmatiko bat etxean agertzen denean, antzinako sekretuak eta susmo berriak argitara ateratzen dira.

Gehiago ikusi