Elkarrizketa Radio Euskadin
Gorde
Kendu nire zerrendatik

AHTaren etorrera atzeratzeko beldur agertu da Eusko Jaurlaritza

Radio Euskadin egindako elkarrizketa batean, Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Garraio sailburuordeak zalantzan jarri du AHTa Euskadira 2024an iristeko aurreikuspena.
Antonio Aiz Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Garraio sailburuordea. EiTB

Antonio Aiz Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Garraio sailburuordeak aitortu du Eusko Jaurlaritza kezkatuta dagoela Abiadura Handiko Trenaren (AHT) etorrerak izan dezakeen atzerapenarekin. 'Euskal Y' 2024rako martxan egotea aurreikusita dago, baina trenbide zerbitzua “are gehiago atzeratzeko beldur” dela esan du Aizek. Ildo horretatik, Espainiako Gobernuaren behin-behinekotasun egoerak ez duela laguntzen ohartarazi du, izan ere, orain arte “pilatutako atzerapena besterik ez du handitzen”.

Radio Euskadin egindako elkarrizketa batean, Espainiako jarduneko Gobernuaren Sustapen Ministerioak argitaratu berri duen AHTaren etorrerari buruzko txosten informatiboa izan du hizpide Aizek. Izan ere, trenbide zerbitzuak Gasteizen izango duen tartea burutzeko 872 milioi euro bideratuko dituzte, hasieran aurreikusitakoa baino 150 milioi euro gehiago (% 20).

Hala, Sustapen Ministerioak ostiralean jakitera eman zuen aurrekontuarekin kezkatuta agertu da Aiz, eta hasieran egindako "aurreikuspen ekonomikoarekin” ez datorrela bat gogora ekarri du. Ildo horretatik, Eusko Jaurlaritza kezkatuta dagoela ziurtatu du Aizek, “ez bakarrik aurrekontuan izandako aldaketarekin, baizik eta AHTaren iritsiera eta trenbidea lurperatzeko lanak aurreikusten dituen proiektuarekin ere”.

Testuinguru horretan, AHTak atzerapen "nabarmena" daramala salatu du Aizek, eta Eusko Jaurlaritza "are gehiago atzeratuko den beldur" dela azpimarratu du. "Gure partetik ahal dugun guztia egingo dugu epeak ahalik eta gehien murrizteko", iragarri du Azpiegitura eta Garraio sailburuordeak.

"AHTaren etorrerak benetako iraultza ekarriko du Euskal Autonomia Erkidegoko hiriburuetara. Tren bidezko harremanak 35 eta 40 minutu arteko denbora tartean egongo lirateke lotuta, eta ibilgailu pribatuarekin lehiakorrak izango ginateke", defendatu du Aizek.

Lanen amaiera

2024an AHTa Euskadira iristea bideragarria ote den galdetuta, egoera kritikoak daudela onartu du Aizek, hala nola, "Bilboko eta Gasteizko sarbideak eta geltokiak". Gauzak horrela, "2024. urtean ‘Euskal Y’ martxan egongo den zalantzan jartzen da", esan du.

Bere iritziz, "arazo politikoak edo erabaki politikoen falta” nabarmena izan da trenbide zerbitzuan “lehentasunak ezartzerako orduan”.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABen ustez "udazken gorria" datorkio patronalari, EAErako LGS propioa negoziatzea onartu ezean

Igor Arroyo LABen koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko langilearteko soldata ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, sindikatuak "gatazkak sortuko ditu, mahaiz mahai, diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu