AHTaren etorrera atzeratzeko beldur agertu da Eusko Jaurlaritza
Antonio Aiz Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Garraio sailburuordeak aitortu du Eusko Jaurlaritza kezkatuta dagoela Abiadura Handiko Trenaren (AHT) etorrerak izan dezakeen atzerapenarekin. 'Euskal Y' 2024rako martxan egotea aurreikusita dago, baina trenbide zerbitzua “are gehiago atzeratzeko beldur” dela esan du Aizek. Ildo horretatik, Espainiako Gobernuaren behin-behinekotasun egoerak ez duela laguntzen ohartarazi du, izan ere, orain arte “pilatutako atzerapena besterik ez du handitzen”.
Radio Euskadin egindako elkarrizketa batean, Espainiako jarduneko Gobernuaren Sustapen Ministerioak argitaratu berri duen AHTaren etorrerari buruzko txosten informatiboa izan du hizpide Aizek. Izan ere, trenbide zerbitzuak Gasteizen izango duen tartea burutzeko 872 milioi euro bideratuko dituzte, hasieran aurreikusitakoa baino 150 milioi euro gehiago (% 20).
Hala, Sustapen Ministerioak ostiralean jakitera eman zuen aurrekontuarekin kezkatuta agertu da Aiz, eta hasieran egindako "aurreikuspen ekonomikoarekin” ez datorrela bat gogora ekarri du. Ildo horretatik, Eusko Jaurlaritza kezkatuta dagoela ziurtatu du Aizek, “ez bakarrik aurrekontuan izandako aldaketarekin, baizik eta AHTaren iritsiera eta trenbidea lurperatzeko lanak aurreikusten dituen proiektuarekin ere”.
Testuinguru horretan, AHTak atzerapen "nabarmena" daramala salatu du Aizek, eta Eusko Jaurlaritza "are gehiago atzeratuko den beldur" dela azpimarratu du. "Gure partetik ahal dugun guztia egingo dugu epeak ahalik eta gehien murrizteko", iragarri du Azpiegitura eta Garraio sailburuordeak.
"AHTaren etorrerak benetako iraultza ekarriko du Euskal Autonomia Erkidegoko hiriburuetara. Tren bidezko harremanak 35 eta 40 minutu arteko denbora tartean egongo lirateke lotuta, eta ibilgailu pribatuarekin lehiakorrak izango ginateke", defendatu du Aizek.
Lanen amaiera
2024an AHTa Euskadira iristea bideragarria ote den galdetuta, egoera kritikoak daudela onartu du Aizek, hala nola, "Bilboko eta Gasteizko sarbideak eta geltokiak". Gauzak horrela, "2024. urtean ‘Euskal Y’ martxan egongo den zalantzan jartzen da", esan du.
Bere iritziz, "arazo politikoak edo erabaki politikoen falta” nabarmena izan da trenbide zerbitzuan “lehentasunak ezartzerako orduan”.
Zure interesekoa izan daiteke
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herria: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.