Autoen salmentak % 10 egin du gora maiatzean Euskadin eta % 0,2 Nafarroan
Euskadiko turismoen eta lur orotako ibilgailuen matrikulazioak 2.374 izan dira maiatzean, hau da, aurreko urteko hil berean baino % 10 gehiago. Bosgarren hilabetea da jarraian, datu positiboekin, eta Espainian erregistratutako % 8,3aren (92 025 unitate) gainetik ere badago. Nafarroaren kasuan, igoera % 0,2koa izan da (629 matrikulazio).
Datu positibo horiek ekoizpen-erritmoak hobetu izanaren ondorio dira, eta, horri esker, azkarrago erantzun ahal zaie emakidadunek (gehienak rent-a-car eta enpresek) egindako eskaerei, horiek baitira zifrak bultzatzen ari direnak, Anfac (fabrikatzaileak), Faconauto (emakidadunak) eta Ganvam (saltzaileak) elkarteen datuen arabera.
Euskadin urte hasieratik metatutako kopuruak % 15,9ko hobekuntza erakusten du matrikulatutako 10.014 ibilgailurekin, eta Nafarroan % 19,1ekoa 3.018 ibilgailurekin. Estatuko batez bestekoaren bilakaerak, aldiz, metatutako datu hobeak erakusten ditu, % 26,9ko igoerarekin; hau da, 404.337 ibilgailu matrikulatu dira.
Hala ere, sektoreak "kezkaz" ikusten ditu partikularrei egindako salmentak, pandemiaren aurreko erritmoa baino heren bat beherago baitaude oraindik. Salmenta horiek 36.495 unitatera iritsi ziren maiatzean Espainiako Estatuan, hau da, % 5,3ko hazkundea 2022ko datuekin alderatuta, baina % 33ko jaitsiera izan da 2019ko datuekin alderatuta.
Maiatzean erregistratutako zifra horrekin, bost hilabete kateatu dira positiboan, 404.337 unitate metatuz, aurreko urteko aldi berean baino % 26,9 gehiago, nahiz eta datua 2019an, pandemia baino lehen, egindako salmentak baino % 28 txikiagoa den. Zentzu horretan, Raul Moralesek, Faconautoko komunikazio zuzendariak, susperraldia oso motela izaten ari den sentsazioa mantentzen du.
Felix Garciak, Anfac-eko komunikazio eta marketin zuzendariak, urte amaiera 950.000 unitate ingurukoa izatea espero du, urtarrilean fabrikatzaileen patronalak zuen aurreikuspen baikorrena baino 25.000 gehiago.
Hala ere, zuhurtziaz jokatzeko deia egin du: "Herritarrek eta enpresek autoa erosteko duten ziurgabetasunak bere horretan jarraitzen du, eta are gehiago orain, jarduera ekonomikoa geldiarazten duen hauteskunde orokorren deialdiarekin".
"Ikusten ari gara merkatu partikularra ez dela erabat abiatzen, eta hauteskundeetan ez ezik, inflazioak bere horretan jarraitzea lortuko ote duen eta interes-tasen igoerak egonkortuko ote diren zain dago. Azken horiek ibilgailu berri baten finantzaketa garestitzen dute, eta horrek ez dio mesederik egiten 14 urte baino gehiago dituen ibilgailuen parke bat berritzeari", adierazi du.
CO2 kutsadura
Maiatzean saldutako turismoen batez besteko CO2 isuriak 117,4 gramo CO2 dira ibilitako kilometro bakoitzeko, 2022ko hil berean saldutako turismo berrien isurien batez bestekoa baino % 3,7 txikiagoak.
2023an, beraz, egindako kilometro bakoitzeko 118,7 gramo isuri dira, aurreko urteko aldi berean baino % 1,61 gutxiago.
Zure interesekoa izan daiteke
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.
Mikel Jauregi: "Hidrogeno berdeak menpekotasuna galtzea ekarriko digu"
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuak "Egun On" saioan adierazi duenez, "garai batean Errusiarekiko genuen menpekotasuna amaitu da, baina, orain, Ipar Amerikarekiko menpekotasuna sortzen ari gara". "Egin dezagun europar energia bat", gaineratu du sailburuak
Bruselak Lisboa eta Paris arteko AHTrako epeak azkartu ditu, eta Eusko Jaurlaritza proiektuaren bultzadarekin bat dator
Imanol Pradales lehendakaria Apostolos Tzitzikostas Europako Garraio komisarioarekin bildu zen urtarrilean, eta orain Abiadura Handiko Trena Iparraldera eta Frantziara bultzatzeko hartutako konpromisoak aurrera doazela egiaztatu du.
Mugikortasun Sailak 581,7 milioi izango ditu "trenbidea garraiobide gisa bultzatzeko"
Trenbide-azpiegiturak eraiki eta hobetzeko erabiliko da inbertsioaren zati handi bat. Era berean, Bat, Barik eta Mugi txartelen interoperabilitatea burutu nahi da, eta 12 urtera arteko garraioaren doakotasuna egiturazkotzat ezarri.