33.000 ibilgailu baino gehiago saldu dira Hego Euskal Herrian, ia % 6ko igoera EAEn eta % 2koa Nafarroan
33.093 ibilgailu erosi ziren Hego Euskal Herrian 2024an, eta 2023an, berriz, 31.582, Anfac, Ganvam eta Faconauto sektoreko patronalek gaur zabaldutako datuen arabera.
Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) autoen matrikulazioa % 5,8 igo zen 2024an, 25.772 ibilgailu saldu baitziren, eta 2023an, berriz, 24.409. Gainera, elektrikoen, hibridoen edo hidrogenozko ibilgailuen matrikulazioak % 30 baino gehiago igo ziren, eta diesel motorrekin funtzionatzen dutenenak ia % 40 eta gasolinazkoenak % 15 inguru egin zuten behera.
Nafarroan, 7.321 ibilgailu saldu ziren 2024an, eta 7.173 2023an; hau da, Foru Erkidegoko matrikulazioak % 2,06 areagotu ziren. Dieselen salmenta ere % 22 jaitsi zen eta gasolinena ere % 15. elektrikoen, hibridoen edo hidrogenozkoen matrikulazioak, ostera, % 21 gehitu ziren.
EAEko autoen salmentaren goranzko joera 2023an hasi zen, % 11,2 igo baitzen, lau urtez jarraian behera egin ondoren.
Zifra txarrak 2019an hasi ziren, EAEko kontzesionarioek % 4,6 gutxiago saldu zutenean. Ondoren, 2020ko beherakada iritsi zen, pandemiak eragin handia izan zuen ekitaldia (-%3,4). 2021ean, beherakada % 18,3koa izan zen, eta 2022an, % 11,2koa.
2024. urte osoan, Euskadiko gasolina autoen salmentak % 15,7 jaitsi ziren, eta guztira 8.101 saldu ziren. Nafarroan, 2.390 erosi ziren.
Beherakada are handiagoa izan zen diesel turismoetan, ia % 40 jaitsi baitziren salmentak, zehazki, % 39,25. Mota horretako 1.597 ibilgailu baino ez ziren saldu EAEn, eta 2023an, berriz, 2.629. Era berean, Foru Erkidegoan, 604 bakarrik erosi ziren.
Aldiz, ibilgailu elektriko, hibrido edo hidrogenoen erosketek % 32 egin zuten gora 2024an, eta 16.074 matrikulazio izan ziren; 2023an, aldiz, 12.169 izan ziren. Nafarroan, motor mota horren 4.327 ibilgailu eskuratu zituzten erosleek.
Abenduari dagokionez, EAEn aurreko urteko aldi berean baino % 22,85 auto gehiago saldu ziren, 2.893 ibilgailu erosita. Nafarroan, hilabete berean, aurreko urteko aldi berean baino % 14,21 auto gehiago erosi ziren, 605 ibilgailu, hain zuzen ere.
Azkenik, Espainiako Estatuan, oro har, matrikulazioak % 7,1 igo ziren iaz, eta 1.016.885 saldu ziren; beraz, milioi bat salmenta baino gehiago izan ziren 2019tik lehen aldiz.
Zure interesekoa izan daiteke
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.
Mikel Jauregi: "Hidrogeno berdeak menpekotasuna galtzea ekarriko digu"
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuak "Egun On" saioan adierazi duenez, "garai batean Errusiarekiko genuen menpekotasuna amaitu da, baina, orain, Ipar Amerikarekiko menpekotasuna sortzen ari gara". "Egin dezagun europar energia bat", gaineratu du sailburuak