2035etik aurrera
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Erregai sintetikoak erabiltzen dituzten motorrekin salbuespen bat egitea proposatu dio Bruselak Alemaniari

Proposamen horrek erregai sintetikoz funtzionatzen duten motorrak dituzten ibilgailuen kategoria berri bat sartuko luke araudian, hots, 'e-fuels' izenekoak, eta 2035etik aurrera merkaturatu ahal izango lirateke.
cocnesionario coches
Artxiboko irudia: EITB

Alemaniako Der Spiegel astekariaren arabera, Olaf Scholz sozialdemokrata buru duen Exekutiboaren babesa lortzeko asmoz proposamena luzatu dio Europako Batzordeak Alemaniako Gobernuari. Proposamen horrek, iturrien arabera, erregai sintetikoz funtzionatzen duten motorrak dituzten ibilgailuen kategoria berri bat sartuko luke araudian, hots, 'e-fuels' izenekoak, eta 2035etik aurrera merkaturatu ahal izango lirateke.

Ibilgailu horiek sentsore bereziak izango lituzkete, motorrek erregai fosilez egindako erregaiekin funtzionatzea eragotziko luketenak.

Alemaniako Garraio ministro Volker Wissingek betoa jarri dio 2035etik aurrera karbono dioxidoa (CO2) isurtzen duten ibilgailuen salmenta debekatzeko asmoari.

Horrela, Wissingek eskatutako salbuespena sortuko litzateke, 2035. urtearen ondoren konbustio motorrak dituzten ibilgailuak matrikulatu ahal izateko, betiere 'e-fuel'ekin funtzionatzen badute.

Alemaniak ez du proposamena onartu

Hala ere, Der Spiegel-en iturrien arabera, Europako Batzordeak egindako proposamena baztertu dute, oraindik ezezagunak diren arrazoiengatik, bai Wissingek, bai alderdi liberaleko buru eta Finantza ministro Christian Lindnerrek.

Orain, Alemaniako Garraio Ministerioko funtzionarioak kontraproposamena prestatzen ari dira, eta osteguna baino lehen aurkeztuko dute Bruselan, Europako buruzagien goi-bilera hasi baino lehen.

Alemaniako hedabideen arabera, Wissingek lortu nahi du 2035etik aurrera konbustio motor tradizionalak dituzten ibilgailuak merkaturatzen jarraitzea, baldin eta fabrikatzaileek beren balio-bizitzan ibilgailuari egokituko litzaiokeen kontsumoaren pareko bolumenaren araberako tasa ordaintzen badute.

Albiste gehiago ekonomia

Entrevista a Igor Arroyo en Radio Euskadi
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

LABen ustez "udazken gorria" datorkio patronalari, EAErako LGS propioa negoziatzea onartu ezean

Igor Arroyo LABen koordinatzaile nagusiak adierazi duenez, patronalak 1.500 euro gordineko langilearteko soldata ezartzeko proposamena "blokeatzen" jarraitzen badu, sindikatuak "gatazkak sortuko ditu, mahaiz mahai, diru-sarrera horien azpitik dauden sektore guztietan". Imanol Pradales lehendakariari ere dei egin dio, eta Confebaski "presioa" egiteko eskatu dio, negoziazio mahaian "eser dadin". Eusko Jaurlaritzak "horretarako baliabideak" dituela gaineratu du.

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu