Erregai sintetikoak erabiltzen dituzten motorrekin salbuespen bat egitea proposatu dio Bruselak Alemaniari
Alemaniako Der Spiegel astekariaren arabera, Olaf Scholz sozialdemokrata buru duen Exekutiboaren babesa lortzeko asmoz proposamena luzatu dio Europako Batzordeak Alemaniako Gobernuari. Proposamen horrek, iturrien arabera, erregai sintetikoz funtzionatzen duten motorrak dituzten ibilgailuen kategoria berri bat sartuko luke araudian, hots, 'e-fuels' izenekoak, eta 2035etik aurrera merkaturatu ahal izango lirateke.
Ibilgailu horiek sentsore bereziak izango lituzkete, motorrek erregai fosilez egindako erregaiekin funtzionatzea eragotziko luketenak.
Alemaniako Garraio ministro Volker Wissingek betoa jarri dio 2035etik aurrera karbono dioxidoa (CO2) isurtzen duten ibilgailuen salmenta debekatzeko asmoari.
Horrela, Wissingek eskatutako salbuespena sortuko litzateke, 2035. urtearen ondoren konbustio motorrak dituzten ibilgailuak matrikulatu ahal izateko, betiere 'e-fuel'ekin funtzionatzen badute.
Alemaniak ez du proposamena onartu
Hala ere, Der Spiegel-en iturrien arabera, Europako Batzordeak egindako proposamena baztertu dute, oraindik ezezagunak diren arrazoiengatik, bai Wissingek, bai alderdi liberaleko buru eta Finantza ministro Christian Lindnerrek.
Orain, Alemaniako Garraio Ministerioko funtzionarioak kontraproposamena prestatzen ari dira, eta osteguna baino lehen aurkeztuko dute Bruselan, Europako buruzagien goi-bilera hasi baino lehen.
Alemaniako hedabideen arabera, Wissingek lortu nahi du 2035etik aurrera konbustio motor tradizionalak dituzten ibilgailuak merkaturatzen jarraitzea, baldin eta fabrikatzaileek beren balio-bizitzan ibilgailuari egokituko litzaiokeen kontsumoaren pareko bolumenaren araberako tasa ordaintzen badute.
Zure interesekoa izan daiteke
CCOOk eta LABek Nafarroako Osasun Zerbitzuan izandako sexu-erasoen inguruan erantzukizunak argitzea eskatu dute
Kautelazko neurriak berehala hartzea, kaltetutako pertsonak babestea eta ikerketa zorrotza egitea eskatzen dute; horrez gain, goragoko instantziek gertakarien berri ba ote zuten argitzea eskatu dute.
Espainiako Gobernuak 2026an luzatuko ditu garraiorako laguntzak, eta hilean 60 euroko abonu bakarra onartu du
Eusko Jaurlaritzak eskatuko du abonu bakarra Euskadiko aldirietan aktibatzea, Estatuko gainerakoekin homogeneotasuna mantentzeko.
Espainiako Gobernuak gutxieneko pentsioak % 7 igo eta autonomoen kuotak luzatuko ditu 2026rako
Urteko azken bileran erabaki dute ere, besteak beste, bizitzeko gutxieneko diru-sarrera % 11,4 handitzea.
Noël d'Anjou sailburuak nabarmendu duenez, aurrekontuek "norabide argia markatzen dute etorkizuneko Euskadirantz"
Aurrekontuak onartzeko bozketaren ostean, Noël d’Anjou Ogasun eta Finantza sailburuak berretsi du horiek zerbitzu publikoak indartzen dituztela eta “pertsonak erdigunean jartzen” dituztela, kontu “arduratsuak” eta “konprometituak" direlako herritarren arazoekin, eta “etorkizuneko Euskadirantz norabide argia" markatzen dutela.
Eusko Legebiltzarrak 2026rako aurrekontuak onartu ditu, oposizio osoaren ezezkoarekin
Gobernuko kideen (EAJ eta PSE-EE) gehiengo absolutuari esker egin dute aurrera, eta aurrekontuak 16,3 milioi eurokoak izango dira, aurtengoak baino % 4,1 gehiago.
Greba deitu dute Legutioko Metal Groupen, eta protestak egingo dituzte Abadiñon, 139 kaleratze eragingo dituen EEEa salatzeko
Enplegu-erregulazioko espedientean, Lebarioko (Abadiño) lantegia ixtea proposatzen dute, eta bertako 48 langileak kaleratzea. Legutioko lantegiko 91 behargin ere botako dituzte.
2025ean, EAEko 4.000 gaztek hilean 300 euroko laguntza eskatu dute emantzipatzeko
Gaur egun, Euskadiko 25-29 urteko gazteen % 32,8 soilik daude emantzipatuta. Gazteek uste dute beren kontura bizitzeko adin egokiena 23,3 urte dela, baina emantzipatzeko batez besteko adina 29,7 urte inguru da.
Iberdrolaren arabera, Trumpen aginduak ez du AEBko itsas parke eolikoaren % 80an eraginik izango
Konpainia elektrikoak zehaztu duenez, AEBko Gobernuak agindutako eteteak eraikitzen ari diren proiektuei baino ez die eragiten, eta Vineyard Wind parkearen zati handiena martxan dago; izan ere, Massachusettseko kostaldearen aurrean energia ekoizten ari dira honezkero.
Jauregi: "Txikitasunetik, euskal patzuergoen eredua oso gurea da; hori da bidea handiei aurre egin ahal izateko"
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburua Radio Euskadiko Boulevard saioan izan da, eta albiste ekonomikoen inguruko hausnarketa egin du.
Kutxa Fundazioak uko egin dio Ayesaren erosketarekin bat egiteari, EAJren eta Elkarrekin Podemosen botoekin
Boto bakar bateko aldearekin ebatzi da euskal partzuergoarekin batzeko erabakia; alegia, Eusko Jaurlaritzak, BBK Fundazioak eta Indar funtsak osatutako taldearekin bat egitea.